Nincs gyorshajtás, amiért ugrik a jogsi itthon?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.17. 13.51

Néhány hete feltettünk pár kérdést a rendőrségnek az új traffipaxokkal kapcsolatban. Válaszuk megérkezett, és nem mondom, hogy nem lepődtünk meg, van néhány furcsaság.

Nincs gyorshajtás, amiért ugrik a jogsi itthon?

Kedd reggel adta ki a hivatalos közleményt a rendőrség, hogy egy hónappal az új traffipaxok telepítése után miért, és mennyi bírságot szabtak ki a VÉDA kamerái. A vicc az, hogy mi már durván 2-3 hete kérdeztük tőlük ezeket, de mégis más orgánum kapta elsőként a választ. A Vezess kérdései az alábbiak voltak: Az élesítés utáni első hónapban mennyi bírságot szabtak ki a telepített és a mobil egységek (külön-külön)? Mennyi volt gyorshajtásos büntetés, és mennyi az egyéb szabálysértésekért kiszabott bírság, és mik voltak ezek? A VÉDA rendszer elemét képező fixen telepített komplex közlekedési ellenőrzési pontok naponta hozzávetőlegesen 1 millió jármű ellenőrzését végzik el, melyekből minden ezredik elhaladó járműnél detektáltak jogsértést. 2016. április 5. és május 5. között összesen 29 211 esetben indult eljárás a kamerák által készített felvételek alapján. A 28 999 sebességtúllépésen kívül, 116 esetben biztonsági öv használatának elmulasztása, 68 esetben autópálya leállósávjának használata, 27 esetben tilos jelzésen áthaladás és 1 esetben vasúti átjárón való tiltott áthaladás miatt indult eljárás. Volt-e olyan autós, akit az első hónapban többször is megbüntettek a fix kamerák alapján? A rendőrség nem gyűjtött ilyen jellegű adatokat. – ezek szerint akkor büntetőpontot sem gyűjtenek az autósok? És nem vonhatják be a jogosítványát annak, aki kipontozódik? Hiszen állításuk szerint nem gyűjtik, hogy ki mennyi szabálysértést követett el egy adott időszakban, így pedig feltételezhetően a büntetőpontokat sem lehet nyilvántartani. Ezen gondolatmenet alapján tényleg úgy tűnik, hogy a bírságolás a lényeg, hiszen minél több embertől vennék el a jogosítványt, annál kevesebb pénz folyna a kasszába.

Hogyan alakult a külföldi és magyar rendszámú járművek bírságolásának aránya? Az eltelt időszakban 12 584 külföldi hatósági jelzéssel ellátott járművel szegték meg a szabályokat. Volt-e bármilyen meghibásodás az elmúlt hónapban, kellet-e javítani a telepített kamerákat? A közel ezer kamera közül volt olyan, amely meghibásodott, de ezek a lehető legrövidebb időn belül javításra kerültek. – 1000!?!?! Nem arról szóltak a hírek, hogy 365 fix kamerát telepítettek 134 balesetveszélyes útra? Mennyi volt a legmagasabb összegű bírság az elmúlt hónapban? Melyik megyében volt a legtöbb szabálytalanság? Hol mérték a legnagyobb sebességtúllépést? A VÉDA rendszer működésével kapcsolatban a fenti adatokat tudjuk szolgáltatni. Minden további részletesebb adat, így különösen a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, a legnagyobb sebességtúllépésre vonatkozó adatszolgáltatás az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna.

Kommentek

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.