20 pusztítóan menő verda, amilyet itthon nem látsz

35. Wörthersee GTI találkozó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.11. 05.30

Nemrég ellátogattunk a 35. VW GTI találkozóra, amit évről évre a Wörthi-tó partján rendeznek, most pedig csokorba szedjük a legkomolyabb autókat, amikkel találkoztunk Reifnitz főterén, vagy a tó környékén.

Az Ausztriában évente megrendezett GTI találkozót nevezhetnénk mezei tuningshownak, azonban a sógoroknál valahogy ez is kulturáltabban csapódik le. Ahogy az út szélén nincsenek eldobálva nejlonzacskók – de még csikkek sem -, az autópályán senki nem lépi túl a 130-at, nem másznak a nyakadra, ha 110 km/órával tötyögsz a belső sávban és nyolcvanas táblánál tényleg mindenki zokszó nélkül lelassít, úgy a Wörthi-tó partján megrendezett márkatalálkozó is ezt a mentalitást tükrözi, csak kicsiben.

D07_7622

Porig ültetett Audi TT, sci-fiket időző fóliával. A karikák melletti kis piros logón nem s-line vagy quattro felirat figyel, hanem Supercharged

A GTI Treffen am Wörthersee a napi több ezer látogató, a több száz kiállító és Reifnitz aprócska városának méreteihez képest olyan kulturáltan zajlik, hogy még az is jól tudja magát érezni, aki egyébként gyűlöli a tuningolt autókat, a hangfalakból bömbölő zenét és az időnkét felcsapó, szúrós gumifüstöt. De akik élnek-halnak ezért a miliőért, Európában nem találnak jobb rendezvényt, ezt garantálom.
D07_7671

Teljesen gyári Porsche 928S, ilyet azért elég ritkán lát az ember élőben, legalábbis ilyen patika állapotban. A V8-as motorral szerelt németet 1977 és 1995 között gyártották.

A tömött sorokban érkező járgányok végét nem látni, megállás nélkül hömpölyög a színpompás áradat, és ha fotózási szándékot lát a sofőr, azonnal lassít, megállnak pár másodpercre, hogy tökéletes legyen a kép. Senki nem dudál, nem üvöltenek tiltáson a motorok, valami meghatározhatatlan nyüzsgés terjeng a levegőben, ami kellemesen felpörget, de nem billen át idegesítőbe.
D07_7691

Lamborghini Gallardo Superleggera – Ezt a modellváltozatot 2007-ben mutatták be Genfben. Száz kilóval könnyebb, mint az alap Gallardo és tíz lóerővel erősebb, egészen pontosan 530 LE.

D07_7694

Nagyon menő hippi Transporter, platóval, tetőcsomagtartóval és nagyadag stílussal.

Attól függetlenül, hogy már évek óta szívesen látják a találkozón az Audi, Škoda és Seat modelleket is, még mindig Volkswagenből van a legtöbb. Mindig bajban vagyok, mikor sok egyforma autó között mozgolódok, most is rákívántam egy jó Golfra R-re vagy Sciroccóra. Kár, hogy utóbbiban nem nagyon férnék el.
D07_7710

Az ipari hússzeletelő mögött elől Lamborghini fékrendszernek látszó tárgy a Golf R-en. A srácok Ukrajnából érkezetek a Wörthi-tó partjára.

GTI Treffen – Wörthersee

A történet 1976-ban kezdődött, amikor a Volkswagen bemutatta az első Golf GTI-t. A 810 kilogrammos autóba 110 lóerős motor került, amivel 182 km/órás maximális sebességet tudott elérni. A villámgyors kisautó Európa nyugati felén azonnal a fiatalok kedvencévé vált, márkaklubok alakultak, fellendült a tuningpiac, a 80-as évekre pedig kultikus autóvá vált a GTI. 1982-ben Erwin Neuwirt, a Maria Wörth nevű osztrák falu turisztikai hivatalának vezetője úgy gondolta, ideje lenne kihasználni Wörthi-tó remek adottságait, és néhány rendezvénnyel fellendíteni a turizmust. GTI-tulajdonosként, kézenfekvő volt számára az ötlet, hogy egy GTI találkozót szervezzen a tó partjára.

Az első Maria Wörth-i GTI-Treffen 72 autóval startolt el, és nagyjából 160 látogató érkezett a tópartra. A jól sikerült találkozónak hamar híre ment: a következő évben a látogatók száma meghaladta a kétezret. A Wörthi-tó annyira megszerette a GTI-Treffent, hogy 1987-ben Reifnitz főterén egy gránit Golf GTI szobrot állítottak a Volkswagen ausztriai importőrének támogatásával. D07_7836 A szoborállítás jó ötletnek bizonyult, a félig nyers gránittömb a Volkswagen közösség Kába-kövévé vált: az utóbbi években a látogatók száma rendre meghaladja a 200 ezret. – Via VW Baráti kör

D07_7725

Ezt a Jettát jobban már nem lehetne leültetni. Még szerencse, hogy air ride, különben trélerrel kéne szállítani egyik helyről a másikra.

D07_7747

Nagyon zöld Golf I. Cabrio, ami akkor lenne igazán tökéletes, ha az a maszk nem lenne az elején.

D07_7763

Egyes GTI, szánkóval a tetején, ahogy azt illik. A kultuszteremtő GTI 1976-ban jelent meg a piacon, 1,6 literes, 110 lóerős motorral. Ebben az évben került piacra a dízelmotoros Golf is, amely durván két literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren, mint társai.

D07_7753

Az Audi Sport legendás festése még mindig menő

D07_7777

Igen, az ott kérem egy kormánykerék, csak éppen nem autóba, hanem hajókba való.

D07_7782

Így pedig már mindent értünk, ugyanis ez a szerelvény a különleges kormány gazdája

D07_7800

Ki mondta, hogy a Golf 4 R32-nek nem áll jól a különböző színű felni? És azt tudod, hogy az R32-es 241 lóerőt tud, 320 newtonméteres nyomatékkal?

D07_8096

Martini Racing Volkswagen Sharan. Nincs hozzáfűzni valóm, térdre borultunk Velden utcáin.

D07_7925

Audi RS6 Avant, amit hivatalosan is megválasztottunk a kedvencünknek. Tökéletes családi autó, aminek mégiscsak apa örül a legjobban.

D07_7930

A Golfok után a Scirocco a legnépszerűbb a GTI találkozón. Ez a kék-fekete gyöngyszem tetszett legjobban. Bár a Ferrari középrésszel szerelt felniket nem értem…

D07_7996

Ferrari 458 Italia, Velden egyik patinás szállodája előtt.

D07_7935

Többen ledobták a láncot, mikor begurult ez a dög a parkolóba. De nem volt egyedül.

D07_7936

Ezt a pornólila-arany kombinációt lehet sok helyen kiröhögnék, de nem itt.

D07_7967

Nem éppen gyári BMW 650i Gran Coupé

D07_7981

RS6-ból is akadt bőven, ezt a rikító példányt például a veldeni kaszinó mélygarázsában találtuk

Előző cikkünk a témában: 10 hasznos tipp, ha autóstalálkozóra mész

Kommentek

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali-világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.