Nézd meg ezt a videót, aztán beszélünk róla, hogy mi is történt itt.

Mint ismeretes, a differenciálmű lehetővé teszi, hogy kanyarban a külső íven lévő kerék nagyobb utat tegyen meg, miközben azonos nyomatékot juttat a két kerékre. Ám a hagyományos differenciálmű nagy hátránya, ha az egyik oldalon leesik a tapadás, például jég van a kerék alatt, az útra vihető nyomaték szinte nullára csökken – a kerék kipörög -, de így a másik, jobban tapadó oldalon is nulla lesz a nyomaték, így a jármű nem tud elindulni. Ezen tud segíteni a differenciálzár, amely korlátozza vagy megakadályozza a differenciálmű működését, azáltal, hogy a két oldalt egymáshoz fékezi. Újabban már nemcsak mechanikus megoldással, hanem a fékek használatával igyekeznek a gyártók megvalósítani a differenciálzárak működését, úgy, hogy a kipörgő kereket fékezik. Ebben az autóban azonban semmilyen differenciálzár-megoldás nem volt. Amikor egy kis padkához ért a kocsi és megemelkedett a jobb oldali kerék, jelentősen kisebb volt a tapadás, mint a másik oldalon, így kipörgött a jobb oldali kerék, ami ráért a szőnyegre. A többit már láttuk.