8 pokolian menő Dacia, amivel akár csajozni is lehet

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.09. 10.15

Mert ki mondta, hogy egy Daciát nem lehet tuningolni? Ezúttal nem a legalján turkáltunk, hanem a valóban igényes munkákra kerestünk rá.

Az ország keleti végében ritka az olyan család, akinek ne lenne egy Dacia-története, az enyém például így hangzik: olyan négyéves lehettem, amikor édesapám megvásárolta első családi autónkat, amely hűségesen szolgált minket egészen a kilencvenes évek elejéig. Ekkor családfőnk úgy döntött, itt az ideje váltani, a vajszínű Dacia 1300-as végül a debreceni autópiacon román tulajdonosra talált – így visszakerült a hazai vérkeringésbe –, az árát pedig egy Lada Samara emésztette fel. Ha kicsit nagyobb lettem volna, lehet, nem engedem faternak, hogy megváljon a hűséges Daciától, és valami hasonló átalakításon ment volna keresztül az 1300-as. 10593339_318627044970487_1203881519_n

Egy kis Dacia-történelem

A román személyautó-gyártás első modellje a Dacia 1100 volt, amit 1967 nyarán dobtak piacara. A Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás volt a szocialista országok által kötött licencszerződések közül az egyik legsikeresebb, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felül szelepelt, 1289 cm³-es motor hajtotta, legnagyobb teljesítmény 39,7 kW volt, míg a végsebesség 145 km/óra.

10050060416_9645dcf426_b dacia1300_by_sk1zzo-d5ni3t0 Dacia-1300-1289-cmc dacia-1300-black-beauty-tuning-cu-aroma-retro-f17b5cf3b9d028607-920-0-1-95-0 gordini1300_by_sk1zzo-d6uft8n tumblr_n134ufaCfy1qa9opio1_1280 Talán a fotók közül egy-kettő virtuális tuning, de a lényegen nem sokat változat, marha jól néznek ki azok is. Végül van itt egy Sandero is. Dacia Sandero Stance By Verdes Ionut

Kommentek

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.