10 hasznos tipp, ha autóstalálkozóra mész

35. Wörthersee GTI találkozó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.09. 19.01

Nemrég ellátogattunk a 35. VW GTI találkozóra a Wörthi-tóhoz, most pedig megosztjuk veletek a tapasztalatainkat erre a rendezvényre vetítve, és úgy általánosságban, azaz elvállaltuk a fluffer szerepét, hogy neked időt és pénzt spóroljunk meg.

Ha a legnagyobb autós összeröffenés, amin eddig részt vettél, az hétvégenként a Tesco-parkolóban zajlik, vagy éjszaka a Váci úton, de tervezed, hogy egyszer kimerészkedsz egy igazán színvonalas, külföldi találkozóra, akkor most jól figyelj, mert ezek a tanácsok még jól jöhetnek.

D07_8057 másolata

1.- Szállás: ha több napra tervezitek a kiruccanást, a szállás kiválasztása és lefoglalása legyen az első dolgod. Az osztrák GTI találkozó előtt két héttel már alig volt szabad szállás a környéken, vagy csak olyan helyeken, mint a képen látható veldeni Schlosshotel, ahol arany áron vannak a szobák, vagy 30-50 kilométerre a helyszíntől, ami megint csak szívás. Veldenbe egyébként érdemes ellátogatni, ha már úgyis ott vagytok, mert olyan autócsodák szaladgálnak az aprócska város utcáin, mint Monacóban.

Névtelen-1

2.- Helyszín, közlekedés: készülj fel, hogy bármilyen felpiszkált vagy gyárilag méregerős verdával is érkezel, az átlagsebességed nem fogja meghaladni a 30-50 km/órás sebességet a reifnitzi összeröffenés 5-10 kilométeres körzetében. És igaz ez az összes nagyobb autóstalálkozóra is, ahol több ezer jármű megfordul. Volt, hogy több kilométeren keresztül araszoltunk.

20160505_194802

3.- Árak: a város, ahol a rendezvény zajlott, a létező összes irányból le volt zárva, durván 3-4 kilométerrel a városhatár előtt. Ügyes trükk ez a szervezőktől, így ugyanis többen váltottak autós jegyet 30 euróért (1 autó + 4 fő), mint gyalogosat 6-ért. Hiszen ki az a hülye, aki 6-8 kilométert akar gyalogolni oda-vissza, hogy eljusson a helyszínig aztán a kocsihoz. Senki nem akart, a látogatók 80 százaléka tuti, hogy autóval ment be. Az viszont pozitív, hogy a GTI találkozónak helyszínt adó városban bárhol le lehetett parkolni, ahol volt annyi hely, hogy elférjen az autó. Tényleg bárhol, akár a járdán is. De miért is ne lehetett volna, hiszen ilyenkor itt minden az autókról szól.

D07_8090

4.- Tartsd a ravaszon az ujjad: ezalatt azt értem, hogy legyen kéznél a fényképező bekapcsolt állapotban, a lencsevédővel a zsebedben. Legalábbis akkor, mikor nem a találkozón parkoló autókat akarod fényképezni, hanem mondjuk a környéken sétáltok. Nem egyszer jártam már úgy, hogy pont azért nem sikerült lefotóznom egy bitang verdát, mert annyi idő nem volt, hogy harcba állítsam a gépet, az autó már tova is tűnt. Ha telefonnal fotózol, picit egyszerűbb a helyzet, általában van a kamerának gyorsindító gombja, ami 1-2 másodperc alatt elővarázsolja a fényképező funkciót.

D07_8120

5.- Naptej, esernyő: csak egyvalami kellemetlenebb annál, mint mikor szakadó esőben kell mászkálnod az autók között, mégpedig az, ha rákvörösre pirít a nap. Hidd el, tapasztalatból mondom, jobb, ha bekened a fedetlen bőrfelületet, mert a 20-25 fokban még nem szakad rólad az izzadtság, de a nap végére alattomosan leéghet a nyakad, orrod, karod.

GTI Treffen – Wörthersee

A történet 1976-ban kezdődött, amikor a Volkswagen bemutatta az első Golf GTI-t. A 810 kilogrammos autóba 110 lóerős motor került, amivel 182 km/órás maximális sebességet tudott elérni. A villámgyors kisautó Európa nyugati felén azonnal a fiatalok kedvencévé vált, márkaklubok alakultak, fellendült a tuningpiac, a 80-as évekre pedig kultikus autóvá vált a GTI. 1982-ben Erwin Neuwirt, a Maria Wörth nevű osztrák falu turisztikai hivatalának vezetője úgy gondolta, ideje lenne kihasználni Wörthi-tó remek adottságait, és néhány rendezvénnyel fellendíteni a turizmust. GTI-tulajdonosként, kézenfekvő volt számára az ötlet, hogy egy GTI találkozót szervezzen a tó partjára.

Az első Maria Wörth-i GTI-Treffen 72 autóval startolt el, és nagyjából 160 látogató érkezett a tópartra. A jól sikerült találkozónak hamar híre ment: a következő évben a látogatók száma meghaladta a kétezret. A Wörthi-tó annyira megszerette a GTI-Treffent, hogy 1987-ben Reifnitz főterén egy gránit Golf GTI szobrot állítottak a Volkswagen ausztriai importőrének támogatásával. D07_7836 A szoborállítás jó ötletnek bizonyult, a félig nyers gránittömb a Volkswagen közösség Kába-kövévé vált: az utóbbi években a látogatók száma rendre meghaladja a 200 ezret. – Via VW Baráti kör

D07_7601

6.- Kempingszék, aggregátor, energiaital: nem kevés olyan társaságot láttunk, akik az autójuk mellett instant fesztiválba csaptak. Voltak, akik csak azért hoztak magukkal egy áramfejlesztőt, hogy arról töltsék a telefont, működtessék a hűtőt és üvöltsön a hifi. Az elfogyasztott energiaital és sör mennyisége olyan szintekre hágott a környéken, hogy az üres dobozokból simán fel lehetne húzni egy nagyobb stadiont.

D07_8196 másolata

7.- Nem mindig a találkozón van a legnagyobb buli: érdemes szétnézni a környéken, hiszen nem biztos, hogy ott van a legnagyobb veretés, ahol belépőt kell fizetni. Ez a GTI találkozóra hatványozottan igaz. A környék összes parkolója, benzinkútja, pihenője, autómosója mini találkozóhelyszínné változott. Egyébként ezeken a helyeken bukkantunk a legállatabb verdákra.

17496191293_dcb2d9d8e8_b

8.- GPS, térkép, frissítés: hacsak nem valami prémium gyári navigáció van az autóban, akkor jobban jársz, ha inkább a Google-térképet használod navigálásra, vagy valami hasonlóan megbízható offline változatot, amit még indulás előtt frissíts! Ha pedig egyáltalán nincs az autóban beépített GPS, akkor ne egy háromezer forintos, tudja az isten, milyen márkájú szoftverrel felszerelt navigációt újíts be, különben fel fogsz ülni a szopórollerre. Ahogy felültünk mi is, mikor túlságosan megbíztunk a tesztautó navijában.

audi

9.- Internet: ha több képet posztolsz a Facebookra az autódról, mint az asszonyról vagy a gyerekekről, akkor ne gondold egy percig sem, hogy nem akarsz majd a helyszínről fotókat fellőni a netre. Onnan akarsz majd csak igazán, és nem egy hét múlva, hanem azonnal. A szolgáltatók már egész kedvező mobilnetes roamingcsomagokat kínálnak. Pár ezer forintért kaphatsz 1-2 GB adatforgalmat egy hétre vagy négy napra. Annyi a dolgod, hogy betelefonálsz az ügyfélszolgálatra és kéred a neked megfelelő roaming internetcsomag aktiválását. Ez azonnal él, ahogy letetted a telefont.

D07_7764

10.- Megfelelő autó, ha lehetséges: végül nem árt, ha egy márkaspecifikus találkozóra olyan autóval érkezel, ami passzol a miliőbe. Sokat leveleztünk a Porsche Hungáriával, hogy kapjunk egy Volkswagent, sajnos nem jött össze a dolog, a kiszemelt modellek pont rendezvényen voltak, ezért a jelenleg hosszú távú teszten nálunk vendégeskedő Nissan Qashqai crossoverrel vágtunk neki. De ez már egy másik történet…

Hamarosan jövök a GTI találkozó legdurvább gépeivel és egyéb nyalánkságokkal, na meg persze néhány lelkes magyar rajongóval, akik szintén ellátogattak a Wörthi-tó partjára.

Kommentek

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourneben, Sebastian Vettel a második, Valteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.