1,4 literes fogyasztás egy Suzukival, nem vicc!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.04.30. 11.15

Gene Schudlich erősen átalakított kocsijával 2014-ben mérés alapján bizonyítottan 1,41 és 4 l/100 km átlaggal ette az üzemanyagot.

A “régi Suzuki Swift” tulajdonosai gyakran büszkélkednek azzal, mennyire alacsony fogyasztású autóval járnak. Öt liter, de ha akarom akár négy, a kocsmában söröző közönség pedig hitetlenkedve legyint. Ilyen nincs, hiszik, ha látják. Nos, kedves mellőzött swiftes spóroló, most jött el a te időd. Megtaláltuk a bizonyítékot, mire lehet képes a gép, ha valaki valóban kihasználja a benne rejlő lehetőséget.

Egy amerikai autósnak sikerült olyan autót építenie a számunkra jól ismert, kint Geo Metro néven forgalmazott alapokból, amire még a Prius-tulajdonosok is csak vágytól cseppenő nyállal néznek. Gene Schudlich erősen átalakított kocsijával 2014-ben részt vett egy fogyasztási versenyen (TAC National 50 Mile Road Championship), ahol a mérés alapján gépe bizonyítottan 1,41 és 4 l/100 km közötti átlaggal ette az üzemanyagot. Ami a legjobb az egészben, hogy a megvalósítás mögött nincs űrtechnika. Az eredeti, egyliteres, háromhengeres motort tartotta meg, amin alig akad változtatás, mindössze a légbeömlő került más helyre. Egy beszédes kép a típusról, eredeti karosszériával. Jól látszik, hogy tökéletes alanya a Geo Metro/Suzuki Swift a fogyasztási versenyeknek, súlycsökkentésen felesleges agyalni, már gyárilag kikönnyítették a kocsit. A karosszéria átalakítása viszont radikális, annyi alumínium kiegészítés került rá a jobb légellenállás érdekében, hogy szinte alig lehet felismerni az eredeti formát. Mindezt bontókból összegyűjtött, felesleges fémből kivitelezve.
Bár most lubickolunk az olcsó üzemanyagban, mégis jó példa ez mindannyiunk számára. Igen, ennyire pazarló az autógyártás, még mindig, az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások szorításában is. Csak könnyű és optimális légellenállású típusokat kellene gyártani, és máris meglennének az áhított fogyasztási értékek. Igaz, ilyen lapos csodabogarakat, kényelmetlen üléspozícióval, rossz kilátással pedig mi autósok nem vennénk soha.
Létrehozva: 2014.12.09. Utolsó módosítás: 2016.04.30.

Kommentek

  • jako

    Ez mind szép és jó, de csak akkor lenne értelme, ha a világon egyedül ő autózna.
    Mivel még sokan ülnek autóba, így fen áll a veszélye egy karambolnak, és mivel ez egy pappír galacsin keménységű autó, így a megspórolt üzemanyag árát, biztosan temetésre költhetik, egy komolyabb koccanásnál is.
    A Suzuki alapjában egy jó autó (szerelők réme) mert víz, üzemanyag, és olaj kell bele, és végítéletig működik, alacsony fogyasztás mellett, de a biztonság már sajnos nem mindegyik modellnek az erénye.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.