A “régi Suzuki Swift” tulajdonosai gyakran büszkélkednek azzal, mennyire alacsony fogyasztású autóval járnak. Öt liter, de ha akarom akár négy, a kocsmában söröző közönség pedig hitetlenkedve legyint. Ilyen nincs, hiszik, ha látják. Nos, kedves mellőzött swiftes spóroló, most jött el a te időd. Megtaláltuk a bizonyítékot, mire lehet képes a gép, ha valaki valóban kihasználja a benne rejlő lehetőséget.

Egy amerikai autósnak sikerült olyan autót építenie a számunkra jól ismert, kint Geo Metro néven forgalmazott alapokból, amire még a Prius-tulajdonosok is csak vágytól cseppenő nyállal néznek. Gene Schudlich erősen átalakított kocsijával 2014-ben részt vett egy fogyasztási versenyen (TAC National 50 Mile Road Championship), ahol a mérés alapján gépe bizonyítottan 1,41 és 4 l/100 km közötti átlaggal ette az üzemanyagot. Ami a legjobb az egészben, hogy a megvalósítás mögött nincs űrtechnika. Az eredeti, egyliteres, háromhengeres motort tartotta meg, amin alig akad változtatás, mindössze a légbeömlő került más helyre. Egy beszédes kép a típusról, eredeti karosszériával. Jól látszik, hogy tökéletes alanya a Geo Metro/Suzuki Swift a fogyasztási versenyeknek, súlycsökkentésen felesleges agyalni, már gyárilag kikönnyítették a kocsit. A karosszéria átalakítása viszont radikális, annyi alumínium kiegészítés került rá a jobb légellenállás érdekében, hogy szinte alig lehet felismerni az eredeti formát. Mindezt bontókból összegyűjtött, felesleges fémből kivitelezve.
Bár most lubickolunk az olcsó üzemanyagban, mégis jó példa ez mindannyiunk számára. Igen, ennyire pazarló az autógyártás, még mindig, az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások szorításában is. Csak könnyű és optimális légellenállású típusokat kellene gyártani, és máris meglennének az áhított fogyasztási értékek. Igaz, ilyen lapos csodabogarakat, kényelmetlen üléspozícióval, rossz kilátással pedig mi autósok nem vennénk soha.
Létrehozva: 2014.12.09. Utolsó módosítás: 2016.04.30.