Ez az egyedi Mustang 357 millióba fájt a tulajdonosnak

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 08.39

A Ford Mustang Obsidian SG-One egyedülálló gép, nincs még egy hozzá hasonló. Árban sem, hisz végleges formáját 1,3 millió dollárból érte el.

Ez az egyedi Mustang 357 millióba fájt a tulajdonosnak

Miért néznek ki rútul az otthon tákolt egyedi kocsik? A válasz megint csak három dolog: pénz, pénz, pénz. Ahhoz, hogy valami gyári minőségben készüljön el, úgy nézzen ki, és úgy teljesítsen, ahhoz profi technológiát kell alkalmazni. Ez a Mustang pedig mesteri kezelést kapott, a forma alapja egy 2005-ös kivitel, de erősen érezhető a klasszikus hatása a hatvanas évekből. Nincs egy centiméter felület, amihez valamilyen módon hozzá ne nyúltak volna, és amikor ezt hozzáértők végzik, ott csak a munkaórák száma brutális mód növeli a költségeket. A hosszú névből az “Obsidian” az autó színére utal, az “SG” az első tulajdonos monogramja (Steve Groat) és “One”, mivel egyetlenegy darab készült belőle. 2016-FordMustangObsidian-04 Alkatrészek olyan sora került beépítésre, amelyek említése is izgalomba hozza az egyedi amerikai autók rajongóit, a Windsor blokkhoz két intercooleren és két Rotex kompresszoron át érkezik a levegő, így termel 840 lóerőt. Érdekes megoldás, hogy a két léghűtő radiátort a blokk tetejére építették, laikus elgondolás szerint nem a forró motor teteje a legjobb hely, de a 840 ló elég bizonyíték, hogy működik a dolog. Legalábbis méréskor, hűvös műhelyben. 2016-FordMustangObsidian-05 A váltó még kacifántosabb, ötfokozatú manuális Tremec TKO 600, de váltókar mégsem akadt az eredeti verzióban. A rendszer elektronikusan vezérelt, és mint az automatákat, a kormány mögé szerelt két karral lehet irányítani. Érdekes adalék, hogy a Hot Rod magazin építés után pályán akarta fotózni a gépet, de a bonyolult váltó megbolondult, hátramenetben ragadt, a helyszínen javították az építő cég, a Master Shift emberei, majd egy lassú kör után felforralta a hűtővizet. Talán ezért is cserélték az eredeti vad elképzelést egy hagyományos váltókulisszára, ami a belső fotókon jól látható. Fékei brutál méretű Brembo tárcsák, RSS Suspension a futómű, mindennel, ami 840 lóerő úton tartásához kellhet. A különc csoda újra eladó lesz, vagyis kalapács alá kerül egy aukción, ezért vették elő sokan, és tettünk így mi is. Mindenesetre érdekes műtárgyra költi a pénzét, aki perkál az Obsidiánért, az évek során nyilván jobban összeállt a konstrukció, de az összeget és a végeredményt látva nem csoda, hogy sokan inkább beállnak a sorba, és ebből az összegből tucat-Ferrarit vesznek. Kettőt. 2016-FordMustangObsidian-01 2016-FordMustangObsidian-02 2016-FordMustangObsidian-03 2016-FordMustangObsidian-07 2016-FordMustangObsidian-08  

Kommentek

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.