Miért néznek ki rútul az otthon tákolt egyedi kocsik? A válasz megint csak három dolog: pénz, pénz, pénz. Ahhoz, hogy valami gyári minőségben készüljön el, úgy nézzen ki, és úgy teljesítsen, ahhoz profi technológiát kell alkalmazni. Ez a Mustang pedig mesteri kezelést kapott, a forma alapja egy 2005-ös kivitel, de erősen érezhető a klasszikus hatása a hatvanas évekből. Nincs egy centiméter felület, amihez valamilyen módon hozzá ne nyúltak volna, és amikor ezt hozzáértők végzik, ott csak a munkaórák száma brutális mód növeli a költségeket. A hosszú névből az “Obsidian” az autó színére utal, az “SG” az első tulajdonos monogramja (Steve Groat) és “One”, mivel egyetlenegy darab készült belőle. 2016-FordMustangObsidian-04 Alkatrészek olyan sora került beépítésre, amelyek említése is izgalomba hozza az egyedi amerikai autók rajongóit, a Windsor blokkhoz két intercooleren és két Rotex kompresszoron át érkezik a levegő, így termel 840 lóerőt. Érdekes megoldás, hogy a két léghűtő radiátort a blokk tetejére építették, laikus elgondolás szerint nem a forró motor teteje a legjobb hely, de a 840 ló elég bizonyíték, hogy működik a dolog. Legalábbis méréskor, hűvös műhelyben. 2016-FordMustangObsidian-05 A váltó még kacifántosabb, ötfokozatú manuális Tremec TKO 600, de váltókar mégsem akadt az eredeti verzióban. A rendszer elektronikusan vezérelt, és mint az automatákat, a kormány mögé szerelt két karral lehet irányítani. Érdekes adalék, hogy a Hot Rod magazin építés után pályán akarta fotózni a gépet, de a bonyolult váltó megbolondult, hátramenetben ragadt, a helyszínen javították az építő cég, a Master Shift emberei, majd egy lassú kör után felforralta a hűtővizet. Talán ezért is cserélték az eredeti vad elképzelést egy hagyományos váltókulisszára, ami a belső fotókon jól látható. Fékei brutál méretű Brembo tárcsák, RSS Suspension a futómű, mindennel, ami 840 lóerő úton tartásához kellhet. A különc csoda újra eladó lesz, vagyis kalapács alá kerül egy aukción, ezért vették elő sokan, és tettünk így mi is. Mindenesetre érdekes műtárgyra költi a pénzét, aki perkál az Obsidiánért, az évek során nyilván jobban összeállt a konstrukció, de az összeget és a végeredményt látva nem csoda, hogy sokan inkább beállnak a sorba, és ebből az összegből tucat-Ferrarit vesznek. Kettőt. 2016-FordMustangObsidian-01 2016-FordMustangObsidian-02 2016-FordMustangObsidian-03 2016-FordMustangObsidian-07 2016-FordMustangObsidian-08