15 bizonyíték, hogy az oroszok soha nem vicceltek a terepjárással

Eszméletlen szovjet prototípusok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.04.25. 12.48

Ezek a szovjet prototípusok és tanulmányok úgy falták a terepet, mint kacsa a nokedlit, de valamin mindegyik elbukott, a sorozatgyártást nem élték meg.

A szovjet mérnökök előtt nem volt lehetetlen, nem egyszer próbálták megépíteni a minden terepviszonyhoz jól alkalmazkodó tehergépjárművet, kisebb-nagyobb sikerrel. A most következő 17 jármű mindegyike prototípus, sajnos legtöbbjük tesztelés közben elvérzett, nem készült belőlük széria.

sovietallter006-6

Az 1956-ban elkészült ZIS-157-es motorja hátul kapott helyet, ezért annyira farnehéz volt, hogy a hátsó kerekei a mély hóban elsüllyedtek, míg az elsők volt, hogy a talajt sem érintették.

sovietallter006-7

A dátum szintén 1956, a képen pedig a ZIS-E134 látható. Ennek az ék alakú járműnek mindhárom tengelye hajtott volt.

sovietallter006-9

A ZIL-157R-nek az első és hátsó kerekei is kormányozhatóak voltak.

sovietallter006-10

Szintén egy 2,5 tonnás ZIL-157R, picit más felépítménnyel és brutális abroncsokkal.

sovietallter006-11

A 140 lóerős ZIL-136 kétéltű.

sovietallter006-12

Szintén a ZIL-136.

sovietallter006-13

14 üléses, páncélozott BTR-E152V 1957-ből.

sovietallter006-15

Háromtengelyes ZIL-132, orbitális gumikkal.

sovietallter006-16

Automata váltós ZIL-132 24 colos kerekekkel. A dátum 1961.

sovietallter006-20

A 180 lóerős ZIL-132P kétéltű tesztje a Moszkva folyón. Szárazföldön 75 km/órás végsebességgel bírt, míg vízben 5-7 km/óra volt a plafon.

sovietallter006-30

A KrAZ-2E26 (1976) hajtásáról 360 lóerős gázturbina gondoskodott.

sovietallter006-31

Az S-3 névre keresztelt, gumitalpas terepjáró a 415-ös Moszkvics alvázára épült.

sovietallter006-37

Ez a dömper 1959-ben készült, a NAMI-044E négy hajtott kerékkel gyűrt maga alá szinte bármit.

sovietallter006-38

1964, ZIL-132S: végsebessége 55 km/óra volt, amiért pedig megbukott, az a nehéz irányíthatóság.

sovietallter006-41

NAMI ET-8, 1960 környékéről. A 8 tonnás dög 60 km/órával tudott hasítani szilárd, egyenes talajon, homokban és mocsárban 10 km/óra volt a maximum.

Kommentek

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.