A videót egy Facebook csoportban találtuk, és a legérdekesebb a parázs vita ami alatta kialakult. Van aki szentül vallotta, hogy ez a helyes döntés, ha tíz percig nem jön vonat, akkor átkelne ő is, kellő körültekintéssel persze. A józanabbak, vagy akiket érintett már vasúti átjáróban történő súlyos baleset, enyhén szólva is idiótának nézték az áthajtás pártján állókat. https://youtu.be/3_pBRtqSBdg Természetesen nekik volt igazuk. Mármint akik kerültek, vagy vártak. A tilos jelzés ellenére áthaladni orosz rulett, a vasúti biztonsági berendezések egy komplex rendszer részei, olyan nem fordulhat elő, hogy egy átkelő órákig zárva marad. Elromlani természetesen el szokott, de az így néz ki. https://www.youtube.com/watch?v=cQF714nxqBE Ez a zavart állapot, a sorompók félig felnyitva, fényjelzés nélkül, hiba esetén a vörös jelzés hosszabbítása után következik be. Ilyenkor tényleg üzemzavarral állunk szemben, és bizonyos esetekben a KRESZ is engedi az áthajtást. 39. § (6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra – a (3) bekezdésben említett megállást követően – abban az esetben szabad ráhajtani, ha a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad, feltéve – mindkét esetben – hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges. De amíg piros, addig tilos.