Világpremier: Mercedes-Benz “Ceruza” AA-osztály

A tízezer elem szedánja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.19. 09.15

Fergeteges poénnal rukkolt elő az amerikai televíziós szórakoztatás egyik ősi oszlopa: a Saturday Night Live kifejlesztette a ceruzaelemmel működő villanyautót.

Világpremier: Mercedes-Benz “Ceruza” AA-osztály

Akik szedtek már szét laptopakkumulátort, tudják, hogy azok többségükben a kereskedelemben szabadon kapható, 18 mm átmérőjű, 650 mm hosszú (ezért 18650 néven ismert) cellákból állnak. Ugyanezt rebesgették a Tesla Model S gigantikus akkutelepével kapcsolatban is – a lényeg mindenesetre az, hogy a technológiával foglalkozó fejlesztők általában nem nagyban, hanem kicsiben gondolkodnak, mert a modularitás a hely- és tömegtakarékosság kulcsa. A modularitás persze ez esetben részleges, hiszen a felhasználó nem cserélheti egyesével a meghibásodott, kifáradt cellákat – de miért is nem? A Saturday Night Live műszakilag teljesen felkészületlen stábja kifejlesztette a ceruzaelemmel hajtott villanyautót. A Mercedes AA-osztály alapját egy C-osztály adja, az autóban négy elemtartó üregben összesen 9648 darab ceruzaelemet kell elhelyezni ahhoz, hogy a jármű elérhesse 84 km/óra végsebességét. A csomagtartó az ismertető szerint kellően tágas ahhoz, hogy tartalék elemeket vihessünk magunkkal. Az elemcseréhez a hordozható rádiós magnók hőskorából ismerős, az elemtartó mélyére bújtatott szalagot megrántva az összes elemet egyszerre kiemelhetjük a helyéről. A fejlesztés egyetlen apró szépséghibája: ahogy a gyerekjátékok esetében, az elemek itt is külön kaphatók. Mind a 9648 darab.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.