Ezzel védi a TEK a budapesti repteret

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.03.22. 17.34

A brüsszeli robbantásra reagálva szigorított ellenőrzőpontot állított fel a rendőrség a budapesti repülőtérre vezető úton, amit a TEK fekete páncélosai biztosítanak. Nézzük mit tud a szovjet csapatszállító.

A rendőrség tájékoztatása szerint megerősítették a Liszt Ferenc-repülőtéren a rendőri jelenlétet, illetve az utasbiztonságot, továbbá a tűzszerész szolgálatot, melynek munkáját robbanóanyag-kereső kutya segíti. A TEK emberei pedig orosz BTR-80-as páncélosokkal érkeztek, amivel biztosítják a repteret és környékét. A helyzet komoly, hiszen az elmúlt hónapokban és hetekben Európa számos repterén és városában hajtottak végre robbantásokat. DSZZS20160322006 A Szovjetunióban tervezett, nyolc kerékkel hajtott páncélozott szállítójármű gyári típusjelzése GAZ-5903, gyártása 1986-ban kezdődött, jelenleg sorozatgyártását az Arzamaszi Gépgyár végzi. A BTR közúton maximum 90 km/órás  sebességgel képes haladni, legalábbis ez a gyári adat, de mértek már be Magyarországon 135 km/órával hasító BTR-t is. Terepjáró képessége kapcsolható összkerékhajtással fokozható. A hadseregben rendszeresített példányok felszereltségének része különböző optikai eszközök a járművezető és a parancsnok részére, valamint egy infravörös reflektor, hat darab 81 mm-es füstgránátvető, különböző rádiókészülékek és belső átbeszélő berendezés. Azt hogy ezekből mennyit tartottak meg a TEK járműveiben azt nem lehet tudni. DSZZS20160322007 A BTR-80 alapváltozata esetén a tetőn egy 14,5 x 114 mm-es kaliberű KPVT nehéz géppuska kapott helyet. Irányzott lőtávolsága kétezer méter, tűzgyorsasága 600 lövés/perc. A BTR hiányossága, hogy a tornya nem rendelkezik stabilizátorral, így a menet közbeni tüzelésre csak alacsony sebesség mellett alkalmas – ráadásul a torony forgatása sincs motorizálva, így gépágyú nem képes a helikopterek elleni küzdelemre. Mondjuk nagyon reméljük, hogy ilyenre nem lesz szükség soha.

DSC01685 (1)

Ez a fotó csak illusztráció, de valahogy így nézhet ki a TEK-es BTR belülről

Ami viszont nem túl kedvező, hogy a harcjármű 7-9 mm vastag páncélzata gyenge. Állítólag a gyalogsági géppuska-sorozattal szembeni védettsége sem garantált minden irányból. Az ukrán békefenntartóknál szolgáló, azonos típusú jármű anno személyzettel együtt megsemmisült egy RPG-7 vállról indítható páncéltörő rakétagránát találata miatt. A repeszek a szó szoros értelmében szitává lyuggatták a felépítményt. Ez sem valami megnyugtató… Mondjuk villantani és a helyzet súlyosságát éreztetni kiváló: robusztus, fekete, nyolc kerékkel gurul és géppuska van a tetején.

A BTR-80 a szovjet hadsereg gépkocsizó lövész egységeinek szabvány felszereléseként rendszeresített, tehát tévedés, hogy rendőrségi feladatokra tervezett járműről lenne szó, nálunk mégis a terrorelhárítási csoport kapta meg.

A gépházban KamAZ–7403 V8-as dízelmotor dolgozik, ami 260 lóerős. 2014-ben a Street Customs Hungary olvasója fotózta le a TEK páncélosát tankolás közben. Állítólag 300 litert gázolajat nyomtak a tartályba, ami akkori árak mellett durván 125 ezer forintba került.

4353ca3d62b5dbfeefdde20e4e344420

Fotó: Street Customs Hungary

Súlya 13,6 tonna, hossza 7,65 méter, szélessége 2,9 méter, magassága pedig 2,35 méter

A kétéltű jármű első két tengelye kormányozható, hátul pedig két vízsugaras hajtómű található, ami vízben segíti az előrejutást. Az abroncsok nyomása belülről állítható és 36 cellára vannak osztva, ami azt jelenti ha talált éri a gumit, akkor sem ereszt le tejesen a kerék. Vízben 10 km/órával képes siklani.

Kommentek

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.