Amikor az Audi megmutatta az összkerékhajtás erejét a rali világbajnokságban, mindenki számára egyértelművé vált, hogy az összes kerékhez eljuttatott teljesítmény járható út a sikerhez. 12718315_1115079505204110_1206075035804783421_n (1) A keleti blokkban azonban kevés lehetőség akadt a mérnöki álmok tökéletessé csiszolásához, de a Wartburgnál nem adták fel a dolgot. A gruppe 2-es autójuk alapjaira elkészítették a maguk “Quattro” verzióját. A hátsó ülés helyére is beszereltek egy kétütemű motort a váltóval együtt. Az első és a hátsó erőforrás egymástól teljesen függetlenül működött, csak a kuplung, a váltó és a porlasztó működtetése volt közös. wartburg-353-rallye-duo_3 Így már hat henger termelt jellegzetes, mérges kétütemű járással körülbelül 210 lóerőt, ami pokoli mód rángathatta a mindennel együtt 1055 kilogrammos bódét. A Wartburg 353 Rallye Duo természetesen megmaradt prototípusnak, a cím szerint ez egy hasonló megoldással készült darab, azt kétlem, hogy az eredetit így kínozták volna.   https://www.youtube.com/watch?v=dck_iM_p78c (via www.superally.hu)