25 menő Lada, amitől megszédülsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.02.06. 09.45

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.

Míg itthon a legnépszerűbb tuningalapot az olcsó, idősödő japán autók képzik (például Honda Civic, Suzuki Swift, stb.), addig a világ túlsó végein valódi nehézbombázókból építenek egyedi vasakat. Amerikában az izomautók számítanak a hazafiak kedvenc “játékszerének”, az oroszoknál pedig szintén az országban készített járműveket tuningolják nagy szeretettel, többek között a Lada Nivát, minden idők egyik leghatékonyabb terepjáróját.
1977. április 5-én a gurult le a legelső VAZ-2121-es a gyártósorról, ami az azóta letelt közel 40 éve alatt sok változtatáson nem esett át, legalábbis gyárilag.
Az alapváltozat típusjelzése VAZ-2121, a kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó a terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt. 
Ezt csak alátámasztani tudom, hiszen a családban van egy Niva, és pontosan ezekkel a jelzőkkel tudnám illetni. Az első generációs terepjárót 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely eleinte 72, majd 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor (VAZ-21213) a hátsó vízszintes lámpát függőlegesen helyezték el, így a csomagteret kényelmesebben lehetett pakolni, a motor űrtartalmát pedig 1,7 literesre növelték. 
Magyarországra 1982-83-ban hozták be először, 1990-2010 között (a felszámolásig) a Hungarolada volt az importőr, de 2016 elejétől újra lehet itthon Ladát vásárolni, hivatalos márkakereskedésekben, természetesen Nivát is.
A Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. 2002-ben a motort injektorosra, azaz közvetlen befecskendezésűre alakították, a nyugati piacokon a Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával árusították, melynek típusjelzése VAZ-21215. 2010-ben ismét frissítették az autót, Lada 4×4 lett a hivatalos neve. 
Kívül két új első indexburát, és új tükörházakat kapott, belül pedig korszerűbb, digitális műszereket. Új fékrendszere és tengelykapcsolója, valamint puhább futóműve is lett.

Kommentek

  • girhes1

    “2002-ben a motort injektorosra, azaz közvetlen befecskendezésűre alakították”
    Szerintem központi akart az lenni.Vagy a dízelhez akartátok írni.

  • girhes1

    Vagy hengerenkénti.

  • girhes1

    A 10. az egy elektronikus Lada?

  • v_Tomi11

    2016-ban az új Lada-kereskedésekben max. használt Nivát lehet venni.
    Újat nem árulnak ilyen néven…

  • japancar

    Terepen tényleg jó a Niva, de országúton egyszerűen borzalmas… Csak annak ajánlom aki rendszeresen jár erdőn-mezőn.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.