A gyorshajtó tahó és a birka találkozása mindig életveszélyes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 16.15

Amikor két ilyen autós találkozik, annak csak rossz vége lehet. Az egyik törvénytelen módon siet, a másik tétova teveként téblábol.

Bár régebbi a Lengyelországban történt eset, most töltötték fel a YouTube-ra. Mindenképp tanulságos végignézni a videót, amely jól mutatja, hogy két járművet egyszerre előzni mindig rizikós vállalkozás, főleg ekkora tempókülönbséggel érkezve.

Az egyértelmű, hogy a Golf sofőrje a ludas, mintha már egyszer kinézett volna, amikor meggondolta magát, majd pont akkor kezdi meg az előzést, amikor utoléri a kamerával felszerelt autó. Aminek vezetője így hirtelen fékezésre kényszerül, majd az árokban köt ki. 

Kommentek

  • menőmanó

    Az kamerás autó egyáltalán nem megy kirívóan gyorsan, így pofátlanság tahónak nevezni. Teljesen normális, addig amíg ki nem jönnek elé. Onnan balfékként viselkedik és ennek alapján meg is szívja.
    Kíváncsi lennék, hogy a kedves cikkíró hogyan előz országúton.
    Szerintem sehogy, ezért nem kéne okoskodni olyannak, akinek semmi komoly tapasztalata nincs a témában.

  • Cookies

    Menőmanó! Azt hiszed, hogy okoska vagy, mert ilyeneket írsz, de előtte nem bizonyosodsz meg az igazadról. Full képernyőn megnézve, rendes felbontásban, a jobb alsó sarokban ott a sebességadat. Éppen 140 km/h-t mutat, amikor előzni kezd. És a leglassabb résznél is majdnem 130-at. Szerintem jó 40 , de inkább 50 km/h-val túllépte a megengedett sebességet. Országúton nem 140-nel haladunk – még előzéskor sem!

  • v_gabe

    A kamerás 140 körül előzött. Ez minden csak nem szabályos. Aki szerint ez rendben van, azt inkább nem minősítem.

  • menőmanó

    Cookies

    Nálam ez alap, hogy 130-140-nel előzök. A sok a 160-170.
    Írtam, aki lődörög az úton, az ne ossza az észt!

  • menőmanó

    v_gabe

    Te is előbb tanulj meg szöveget értelmezni.
    Szó sem volt szabályosságról. A jelzett sebesség számomra és annak aki normálisan előz egy erősebb autóval egyáltalán nem kirívó.

  • tbiudrl

    Elég szomorú, ha 90 helyett 140 az nem kirívó!
    Ha nem megy 140-nel, saját magának hagy időt lereagálni a történteket. Ilyen sebességnél, sem neki, sem a közlekedési partnernek nincs ideje a megfelelő cselekvésre. Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér, bizalmi elv, ugye! Ráadásul, ha mindkét kezét a kormányon tartaná… :)

  • dstr

    Teljesen egyetértek a cikk írójával, az egyik birka, a másik tahó. Persze aki maga is száznegyvennel tép 90 helyett, nem nevezheti magát tahónak, ez teljesen logikus. Viszont semmi joga pofátlannak minősíteni azokat, akik szerint sok a 140.
    170 lovam van, előzés végén sem megyek 120 fölé. 140-nel kezdeni az előzést azért kicsit sok, túl nagy a különbség a forgalom tempójához képest.

  • menőmanó

    “Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér…”

    Ez a hét vicce. :D

  • Marcikutya

    Nem szeretem, ha valaki “ráérkezve” kezdi az előzést. Nem lehet kiszámolni, hogy a ráérkezés pillanatában hogy változik a megelőzendő autó sebessége, hogy akkor milyen a szembejövő forgalom, milyen hosszú a szembejövő autó (pl, van egy hosszú és eltakart utánfutója.

    A baromi jó reflexeikben bízók előbb utóbb megszívják.

  • vwxyz

    A Golfost 0:11-kor kezdték előzni, és 0:15-kor húzott be az őt előző jármű elé. 4 egész másodperc is kevés volt neki, hogy észrevegye, valaki már előzi őt. Van egy tippem, hogy hányszor nézett rá az ajtó sarkában arra a furcsa, fényes üveglapra, amiben időnként érthetetlen módon más autók látszanak.
    Őt azzal mentegetni, hogy na jó, de az előző meg gyorsan hajtott, azért az vicces.

  • pernye

    A felvétel készítője valójában nem is előzött, hanem egész konkrétan a bal sávban, a menetirányban szembe haladva próbált a Golf és a kamion mellett elhaladni! Mindazonáltal valahogy “érződik”, hogy a Golf is tervezi a kamion kikerülését, mert a bal oldali kerék át is lóg a felezővonalon. De ettől függetlenül mindketten nagy balfékek, Fittipaldi éppúgy, mint Bambagéza.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.