A gyorshajtó tahó és a birka találkozása mindig életveszélyes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 16.15

Amikor két ilyen autós találkozik, annak csak rossz vége lehet. Az egyik törvénytelen módon siet, a másik tétova teveként téblábol.

Bár régebbi a Lengyelországban történt eset, most töltötték fel a YouTube-ra. Mindenképp tanulságos végignézni a videót, amely jól mutatja, hogy két járművet egyszerre előzni mindig rizikós vállalkozás, főleg ekkora tempókülönbséggel érkezve.

Az egyértelmű, hogy a Golf sofőrje a ludas, mintha már egyszer kinézett volna, amikor meggondolta magát, majd pont akkor kezdi meg az előzést, amikor utoléri a kamerával felszerelt autó. Aminek vezetője így hirtelen fékezésre kényszerül, majd az árokban köt ki. 

Kommentek

  • menőmanó

    Az kamerás autó egyáltalán nem megy kirívóan gyorsan, így pofátlanság tahónak nevezni. Teljesen normális, addig amíg ki nem jönnek elé. Onnan balfékként viselkedik és ennek alapján meg is szívja.
    Kíváncsi lennék, hogy a kedves cikkíró hogyan előz országúton.
    Szerintem sehogy, ezért nem kéne okoskodni olyannak, akinek semmi komoly tapasztalata nincs a témában.

  • Cookies

    Menőmanó! Azt hiszed, hogy okoska vagy, mert ilyeneket írsz, de előtte nem bizonyosodsz meg az igazadról. Full képernyőn megnézve, rendes felbontásban, a jobb alsó sarokban ott a sebességadat. Éppen 140 km/h-t mutat, amikor előzni kezd. És a leglassabb résznél is majdnem 130-at. Szerintem jó 40 , de inkább 50 km/h-val túllépte a megengedett sebességet. Országúton nem 140-nel haladunk – még előzéskor sem!

  • v_gabe

    A kamerás 140 körül előzött. Ez minden csak nem szabályos. Aki szerint ez rendben van, azt inkább nem minősítem.

  • menőmanó

    Cookies

    Nálam ez alap, hogy 130-140-nel előzök. A sok a 160-170.
    Írtam, aki lődörög az úton, az ne ossza az észt!

  • menőmanó

    v_gabe

    Te is előbb tanulj meg szöveget értelmezni.
    Szó sem volt szabályosságról. A jelzett sebesség számomra és annak aki normálisan előz egy erősebb autóval egyáltalán nem kirívó.

  • tbiudrl

    Elég szomorú, ha 90 helyett 140 az nem kirívó!
    Ha nem megy 140-nel, saját magának hagy időt lereagálni a történteket. Ilyen sebességnél, sem neki, sem a közlekedési partnernek nincs ideje a megfelelő cselekvésre. Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér, bizalmi elv, ugye! Ráadásul, ha mindkét kezét a kormányon tartaná… :)

  • dstr

    Teljesen egyetértek a cikk írójával, az egyik birka, a másik tahó. Persze aki maga is száznegyvennel tép 90 helyett, nem nevezheti magát tahónak, ez teljesen logikus. Viszont semmi joga pofátlannak minősíteni azokat, akik szerint sok a 140.
    170 lovam van, előzés végén sem megyek 120 fölé. 140-nel kezdeni az előzést azért kicsit sok, túl nagy a különbség a forgalom tempójához képest.

  • menőmanó

    “Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér…”

    Ez a hét vicce. :D

  • Marcikutya

    Nem szeretem, ha valaki “ráérkezve” kezdi az előzést. Nem lehet kiszámolni, hogy a ráérkezés pillanatában hogy változik a megelőzendő autó sebessége, hogy akkor milyen a szembejövő forgalom, milyen hosszú a szembejövő autó (pl, van egy hosszú és eltakart utánfutója.

    A baromi jó reflexeikben bízók előbb utóbb megszívják.

  • vwxyz

    A Golfost 0:11-kor kezdték előzni, és 0:15-kor húzott be az őt előző jármű elé. 4 egész másodperc is kevés volt neki, hogy észrevegye, valaki már előzi őt. Van egy tippem, hogy hányszor nézett rá az ajtó sarkában arra a furcsa, fényes üveglapra, amiben időnként érthetetlen módon más autók látszanak.
    Őt azzal mentegetni, hogy na jó, de az előző meg gyorsan hajtott, azért az vicces.

  • pernye

    A felvétel készítője valójában nem is előzött, hanem egész konkrétan a bal sávban, a menetirányban szembe haladva próbált a Golf és a kamion mellett elhaladni! Mindazonáltal valahogy “érződik”, hogy a Golf is tervezi a kamion kikerülését, mert a bal oldali kerék át is lóg a felezővonalon. De ettől függetlenül mindketten nagy balfékek, Fittipaldi éppúgy, mint Bambagéza.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.