A gyorshajtó tahó és a birka találkozása mindig életveszélyes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 16.15

Amikor két ilyen autós találkozik, annak csak rossz vége lehet. Az egyik törvénytelen módon siet, a másik tétova teveként téblábol.

Bár régebbi a Lengyelországban történt eset, most töltötték fel a YouTube-ra. Mindenképp tanulságos végignézni a videót, amely jól mutatja, hogy két járművet egyszerre előzni mindig rizikós vállalkozás, főleg ekkora tempókülönbséggel érkezve.

Az egyértelmű, hogy a Golf sofőrje a ludas, mintha már egyszer kinézett volna, amikor meggondolta magát, majd pont akkor kezdi meg az előzést, amikor utoléri a kamerával felszerelt autó. Aminek vezetője így hirtelen fékezésre kényszerül, majd az árokban köt ki. 

Kommentek

  • menőmanó

    Az kamerás autó egyáltalán nem megy kirívóan gyorsan, így pofátlanság tahónak nevezni. Teljesen normális, addig amíg ki nem jönnek elé. Onnan balfékként viselkedik és ennek alapján meg is szívja.
    Kíváncsi lennék, hogy a kedves cikkíró hogyan előz országúton.
    Szerintem sehogy, ezért nem kéne okoskodni olyannak, akinek semmi komoly tapasztalata nincs a témában.

  • Cookies

    Menőmanó! Azt hiszed, hogy okoska vagy, mert ilyeneket írsz, de előtte nem bizonyosodsz meg az igazadról. Full képernyőn megnézve, rendes felbontásban, a jobb alsó sarokban ott a sebességadat. Éppen 140 km/h-t mutat, amikor előzni kezd. És a leglassabb résznél is majdnem 130-at. Szerintem jó 40 , de inkább 50 km/h-val túllépte a megengedett sebességet. Országúton nem 140-nel haladunk – még előzéskor sem!

  • v_gabe

    A kamerás 140 körül előzött. Ez minden csak nem szabályos. Aki szerint ez rendben van, azt inkább nem minősítem.

  • menőmanó

    Cookies

    Nálam ez alap, hogy 130-140-nel előzök. A sok a 160-170.
    Írtam, aki lődörög az úton, az ne ossza az észt!

  • menőmanó

    v_gabe

    Te is előbb tanulj meg szöveget értelmezni.
    Szó sem volt szabályosságról. A jelzett sebesség számomra és annak aki normálisan előz egy erősebb autóval egyáltalán nem kirívó.

  • tbiudrl

    Elég szomorú, ha 90 helyett 140 az nem kirívó!
    Ha nem megy 140-nel, saját magának hagy időt lereagálni a történteket. Ilyen sebességnél, sem neki, sem a közlekedési partnernek nincs ideje a megfelelő cselekvésre. Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér, bizalmi elv, ugye! Ráadásul, ha mindkét kezét a kormányon tartaná… :)

  • dstr

    Teljesen egyetértek a cikk írójával, az egyik birka, a másik tahó. Persze aki maga is száznegyvennel tép 90 helyett, nem nevezheti magát tahónak, ez teljesen logikus. Viszont semmi joga pofátlannak minősíteni azokat, akik szerint sok a 140.
    170 lovam van, előzés végén sem megyek 120 fölé. 140-nel kezdeni az előzést azért kicsit sok, túl nagy a különbség a forgalom tempójához képest.

  • menőmanó

    “Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér…”

    Ez a hét vicce. :D

  • Marcikutya

    Nem szeretem, ha valaki “ráérkezve” kezdi az előzést. Nem lehet kiszámolni, hogy a ráérkezés pillanatában hogy változik a megelőzendő autó sebessége, hogy akkor milyen a szembejövő forgalom, milyen hosszú a szembejövő autó (pl, van egy hosszú és eltakart utánfutója.

    A baromi jó reflexeikben bízók előbb utóbb megszívják.

  • vwxyz

    A Golfost 0:11-kor kezdték előzni, és 0:15-kor húzott be az őt előző jármű elé. 4 egész másodperc is kevés volt neki, hogy észrevegye, valaki már előzi őt. Van egy tippem, hogy hányszor nézett rá az ajtó sarkában arra a furcsa, fényes üveglapra, amiben időnként érthetetlen módon más autók látszanak.
    Őt azzal mentegetni, hogy na jó, de az előző meg gyorsan hajtott, azért az vicces.

  • pernye

    A felvétel készítője valójában nem is előzött, hanem egész konkrétan a bal sávban, a menetirányban szembe haladva próbált a Golf és a kamion mellett elhaladni! Mindazonáltal valahogy “érződik”, hogy a Golf is tervezi a kamion kikerülését, mert a bal oldali kerék át is lóg a felezővonalon. De ettől függetlenül mindketten nagy balfékek, Fittipaldi éppúgy, mint Bambagéza.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.