A gyorshajtó tahó és a birka találkozása mindig életveszélyes

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.03. 04.02

Amikor két ilyen autós találkozik, annak csak rossz vége lehet. Az egyik törvénytelen módon siet, a másik tétova teveként téblábol.

Bár régebbi a Lengyelországban történt eset, most töltötték fel a YouTube-ra. Mindenképp tanulságos végignézni a videót, amely jól mutatja, hogy két járművet egyszerre előzni mindig rizikós vállalkozás, főleg ekkora tempókülönbséggel érkezve.

Az egyértelmű, hogy a Golf sofőrje a ludas, mintha már egyszer kinézett volna, amikor meggondolta magát, majd pont akkor kezdi meg az előzést, amikor utoléri a kamerával felszerelt autó. Aminek vezetője így hirtelen fékezésre kényszerül, majd az árokban köt ki. 

Kommentek

  • menőmanó

    Az kamerás autó egyáltalán nem megy kirívóan gyorsan, így pofátlanság tahónak nevezni. Teljesen normális, addig amíg ki nem jönnek elé. Onnan balfékként viselkedik és ennek alapján meg is szívja.
    Kíváncsi lennék, hogy a kedves cikkíró hogyan előz országúton.
    Szerintem sehogy, ezért nem kéne okoskodni olyannak, akinek semmi komoly tapasztalata nincs a témában.

  • Cookies

    Menőmanó! Azt hiszed, hogy okoska vagy, mert ilyeneket írsz, de előtte nem bizonyosodsz meg az igazadról. Full képernyőn megnézve, rendes felbontásban, a jobb alsó sarokban ott a sebességadat. Éppen 140 km/h-t mutat, amikor előzni kezd. És a leglassabb résznél is majdnem 130-at. Szerintem jó 40 , de inkább 50 km/h-val túllépte a megengedett sebességet. Országúton nem 140-nel haladunk – még előzéskor sem!

  • v_gabe

    A kamerás 140 körül előzött. Ez minden csak nem szabályos. Aki szerint ez rendben van, azt inkább nem minősítem.

  • menőmanó

    Cookies

    Nálam ez alap, hogy 130-140-nel előzök. A sok a 160-170.
    Írtam, aki lődörög az úton, az ne ossza az észt!

  • menőmanó

    v_gabe

    Te is előbb tanulj meg szöveget értelmezni.
    Szó sem volt szabályosságról. A jelzett sebesség számomra és annak aki normálisan előz egy erősebb autóval egyáltalán nem kirívó.

  • tbiudrl

    Elég szomorú, ha 90 helyett 140 az nem kirívó!
    Ha nem megy 140-nel, saját magának hagy időt lereagálni a történteket. Ilyen sebességnél, sem neki, sem a közlekedési partnernek nincs ideje a megfelelő cselekvésre. Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér, bizalmi elv, ugye! Ráadásul, ha mindkét kezét a kormányon tartaná… :)

  • dstr

    Teljesen egyetértek a cikk írójával, az egyik birka, a másik tahó. Persze aki maga is száznegyvennel tép 90 helyett, nem nevezheti magát tahónak, ez teljesen logikus. Viszont semmi joga pofátlannak minősíteni azokat, akik szerint sok a 140.
    170 lovam van, előzés végén sem megyek 120 fölé. 140-nel kezdeni az előzést azért kicsit sok, túl nagy a különbség a forgalom tempójához képest.

  • menőmanó

    “Ilyenkor kell számolni azzal, hogy a megelőzendő ugyan láthatta a visszapillantóban, de nem számolhatott vele, hogy olyan gyorsan odaér…”

    Ez a hét vicce. :D

  • Marcikutya

    Nem szeretem, ha valaki “ráérkezve” kezdi az előzést. Nem lehet kiszámolni, hogy a ráérkezés pillanatában hogy változik a megelőzendő autó sebessége, hogy akkor milyen a szembejövő forgalom, milyen hosszú a szembejövő autó (pl, van egy hosszú és eltakart utánfutója.

    A baromi jó reflexeikben bízók előbb utóbb megszívják.

  • vwxyz

    A Golfost 0:11-kor kezdték előzni, és 0:15-kor húzott be az őt előző jármű elé. 4 egész másodperc is kevés volt neki, hogy észrevegye, valaki már előzi őt. Van egy tippem, hogy hányszor nézett rá az ajtó sarkában arra a furcsa, fényes üveglapra, amiben időnként érthetetlen módon más autók látszanak.
    Őt azzal mentegetni, hogy na jó, de az előző meg gyorsan hajtott, azért az vicces.

  • pernye

    A felvétel készítője valójában nem is előzött, hanem egész konkrétan a bal sávban, a menetirányban szembe haladva próbált a Golf és a kamion mellett elhaladni! Mindazonáltal valahogy “érződik”, hogy a Golf is tervezi a kamion kikerülését, mert a bal oldali kerék át is lóg a felezővonalon. De ettől függetlenül mindketten nagy balfékek, Fittipaldi éppúgy, mint Bambagéza.

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.

Visszatér Le Mans-ba a BMW!

A 2018-as szezonban gyári csapatot indít a hosszú távú világbajnokságon (WEC) a BMW. Ezúttal aligha a királykategóriában neveznek.

F1: Ricciardo Verstappentől tanul

Daniel Ricciardo nem szégyelli elismerni, hogy akár tini csapattársától is elles egyet s mást, ha ettől ő maga jobb versenyzővé válhat.