Citroën e-Méhari: pimaszul védi a környezetet

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.01.23. 11.04

A francia gyártó gyökereihez kitartóan ragaszkodva ülteti át múltját a jövőbe. Az 1968-ban bemutatott csodabogár utódjaként idén új formában, a jövő elvárásainak eleget téve mutatta be ezúttal elektromos autóját a Citroën, mit sem engedve bohókás zsenialitásából

Lassan megszokhatjuk, hogy a Citroënnél a tanulmányautók a bemutatójuk után rögtön a szalonokba érkeznek. Így történik ezt most is a Citroën e-Méhari esetén is: a Frankfurtban megcsillogtatott Cactus M után idén tavasszal már rendelhető is lesz Franciaországban a belőle derivált elektromos kisautó, a Citroën e-Méhari. Koncepcióját tekintve a modell vegyíti a Citroën új márkaidentitásának vonásait a múlt zseniális kreativitásával. Az így létrejött egyveleg a Citroën C4 Cactushoz hasonlóan egy formabontó, a mai egyhangú autóipari megoldásoktól mentes pimasz cirkáló. CITROEN_C4CACTUS_PRCIKK_0215 Négyszemélyes színes egyéniség, tökéletes azoknak, akik szeretnek eltérni a megszokottól. Az autóiparban mostanában sokszor hallott kritika, hogy az új modellek egyre jobban hasonlítanak egymáshoz az uniformizálódás és a koncentrálódó gyártási megoldások miatt. A Citroën karizmatikus kisautójában ülve ezt a megjegyzést határozottan visszautasíthatjuk. Az elektromos autó hatótávja akár 200 km, vászonteteje nyitható és levehető, így a jó időt kihasználva engedhetjük ki a feszültséget, miközben alattunk szabadon áramolnak az elektronok. Jó Citroënhez híven az e-Méhari is áldoz a praktikum oltárán: karosszériája hőformázott műanyagból van, mely tartós és egy vízsugárral öblíthető, így a takarítás nem vesz el a kikapcsolódásra szánt időből. Az e-Méharinak mégis maga a személyisége a legelragadóbb. Azok számára tökéletes választás, akik a mindennapi feszültséget ki akarják zárni életükből és megkülönböztetni magukat a szürke városi masszában. A négyféle karosszériaszín két vászonnal és két belső színvilággal vegyíthető. Ismét egy remek húzás a Citroëntől, reméljük a magyar utakon is megcsodálhatunk majd olykor egy-egy szabadon áramló e-Méharit.

Kommentek

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.