Citroën e-Méhari: pimaszul védi a környezetet

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.01.23. 11.04

A francia gyártó gyökereihez kitartóan ragaszkodva ülteti át múltját a jövőbe. Az 1968-ban bemutatott csodabogár utódjaként idén új formában, a jövő elvárásainak eleget téve mutatta be ezúttal elektromos autóját a Citroën, mit sem engedve bohókás zsenialitásából

Lassan megszokhatjuk, hogy a Citroënnél a tanulmányautók a bemutatójuk után rögtön a szalonokba érkeznek. Így történik ezt most is a Citroën e-Méhari esetén is: a Frankfurtban megcsillogtatott Cactus M után idén tavasszal már rendelhető is lesz Franciaországban a belőle derivált elektromos kisautó, a Citroën e-Méhari. Koncepcióját tekintve a modell vegyíti a Citroën új márkaidentitásának vonásait a múlt zseniális kreativitásával. Az így létrejött egyveleg a Citroën C4 Cactushoz hasonlóan egy formabontó, a mai egyhangú autóipari megoldásoktól mentes pimasz cirkáló. CITROEN_C4CACTUS_PRCIKK_0215 Négyszemélyes színes egyéniség, tökéletes azoknak, akik szeretnek eltérni a megszokottól. Az autóiparban mostanában sokszor hallott kritika, hogy az új modellek egyre jobban hasonlítanak egymáshoz az uniformizálódás és a koncentrálódó gyártási megoldások miatt. A Citroën karizmatikus kisautójában ülve ezt a megjegyzést határozottan visszautasíthatjuk. Az elektromos autó hatótávja akár 200 km, vászonteteje nyitható és levehető, így a jó időt kihasználva engedhetjük ki a feszültséget, miközben alattunk szabadon áramolnak az elektronok. Jó Citroënhez híven az e-Méhari is áldoz a praktikum oltárán: karosszériája hőformázott műanyagból van, mely tartós és egy vízsugárral öblíthető, így a takarítás nem vesz el a kikapcsolódásra szánt időből. Az e-Méharinak mégis maga a személyisége a legelragadóbb. Azok számára tökéletes választás, akik a mindennapi feszültséget ki akarják zárni életükből és megkülönböztetni magukat a szürke városi masszában. A négyféle karosszériaszín két vászonnal és két belső színvilággal vegyíthető. Ismét egy remek húzás a Citroëntől, reméljük a magyar utakon is megcsodálhatunk majd olykor egy-egy szabadon áramló e-Méharit.

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.