Cipőgyár nyúlt a Countach-hoz, az eredmény letaglózó

United Nude Lo Res

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.01.17. 00.00

Éveken át finomította a geometriai egyszerűsítés filozófiáját a United Nude nevű cipőmárka, míg végül megalkották az automobil minimumát. Reméljük, nem ez lesz a jövő.

Aki dolgozott már számítógépes képszerkesztő vagy rajzprogrammal, tudja, mi történik, ha egy képnek egyre alacsonyabbra vesszük a felbontását: minél kevesebb képpontból áll össze a fotó, annál kevésbé képes visszaadni az eredeti tárgy képét, míg végül színes négyzeteket kapunk.

Ugyanezt az elvet alkalmazta a United Nude nevű lifestyle márka, csak három dimenzióban: egyre nagyobb síklapokból formálta meg az adott tárgyakat, míg végül  egy absztrakt sokszög állt az eredeti helyén.

A mutatványt elvégezték egy cipővel (végül is elsősorban azokat terveznek), majd fogták az elmúlt ötven év egyik legnevezetesebb, sokszögből álló iparművészeti alkotását: a Lamborghini Countachot, és elkezdték leegyszerűsíteni a formáját.

Amit végül kaptak, a legkevésbé sem hasonlít a legendás Lamborghini modellre, de még csak autóra sem. Hogy érvényesüljön a következetesség elve, ugyanezt a folyamatot lejátszották a kormánykerékkel is.

Az autó megmaradt kétszemélyesnek, bár a megváltozott síkok miatt az utas a vezető mögött fért el. Tehette, hiszen az autónak műszakilag nincs köze a Countach-hoz: egy vagy több villanymotor hajtja (műszaki adatok nem állnak rendelkezésrre), és akár 50 km/óra sebességgel képes haladni – szerencsére a kerekeket kihagyták a morfolási folyamatból.

Amint a fenti videó dátumán is láthatod, a munka évekkel ezelőtt elkezdődött, ám csak mostanra zárult le. A Lo Res (a név a low resolution, azaz kis felbontás kifejezésre utal) természetesen nem autóipari, hanem képzőművészeti projekt, ennek megfelelően múzeumokban, installációkon és galériákban találkozhatunk vele – és míg az autórajongó a fejét fogja ekkora értelmetlen elvetemültség láttán, a műértők csodájára járnak a tér ezen újszerű értelmezésének és ábrázolásának.

Ha a Lo Res autó nem is eladó, az azonos elv szerint megalkotott cipők, karkötők és székek igen. Ha nem tudsz élni szögletes lábbeli nélkül, íme a lehetőség.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.