Szívszorító üzenet Michelisz Norbi volt csapatától

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 17.05

Azt hiszem, ennél szebben nem lehet elbúcsúzni valakitől, mint ahogy azt a Zengő Motorsport tette.

A Honda jövőre három gyári autót indít a WTCC-ben. A várakozásoknak megfelelően az egyiket Michelisz Norbert vezeti majd, erről néhány órája kaptuk meg a hivatalos közleményt. Norbi volt csapata, a Zengő Motorsport pedig úgy búcsúzik a pilótától, ahogy kell és ahogy illik. Le a kalappal…

“Igaz a hír, és nem is mondhatom, hogy meglepődtünk. Tíz éve ezért kezdtünk el közösen dolgozni: Michelisz Norbi a Honda gyári alakulatában folytatja, a korábbi világbajnok Robert Huff és a portugál Tiago Monteiro csapattársaként. A korábban szintén világelső Gabriele Tarquini szerződése lejárt. Megtiszteltetés volt ellene küzdeni! 54 évesen már tudja, aki letaszít majd a trónról, az már bőven megszületett.

Tavaly volt tehát tíz éve, hogy megismertük Norbit, most meg, ahelyett, hogy remegő kézzel írnám a búcsúzó sorokat, és telebőgnék egy raklap papír-zsebkendőt, rezzenéstelenül írom: pontosan az történt, amit szerettünk volna mindig is. Tudtuk, hogy a világbajnokság megnyeréséhez sokkal-sokkal több pénz, és annál is több kell a technikai oldalon, és ezt, ebben a konstrukcióban nem fogjuk tudni nyújtani soha. Megkeményített már minket annyira a bokszutca, hogy erről ilyen nyugodtan tudjunk beszélni.
Büszkén írom le, hogy csapatunk kinevelt egy profi autóversenyzőt, konkrétan a semmiből. És azt is büszkén írom le, hogy ezalatt a Norbival eltöltött évtized alatt, csapatunk minden tagja felnőtt, és a világ élvonalába tartozó munkát végzett. Egyre többet és többet. Michelisz az üres Hungaroringen kezdte, egy romos Astrával pár körön át, és hat évre rá rendszeresen megtelik miatta, miattunk a rajt-célegyenes, világbajnoki futamon. Ma, Michelisz Norbinak szurkolni, program. Konkrét foglalás a családi naptárakban, legtöbbünknél.

Köszönjük a MOL-csoportnak, hogy a támogatók élére állt, és köszönjük minden támogatónknak a bizalmat és a lehetőséget. Jó érzés megélni, hogy meglátták már időben Norbi tehetségét, és a csapat húzását. Köszönet a Hondának és az olasz JAS Motorsportnak is, hogy közelebb engedett minket a tűzhöz technikailag, mint egy átlagos privát csapatot. Anyagi forrás és megfelelő technika nélkül, ebben a sportágban soha nem tudsz eredményes lenni. Ez az egyetlen dolog nem változott az autósport több mint száz éves történetében.

Köszönjük Norbi páratlan hozzáállását, szakértelmét, profizmusát, és lelkét! Mi is sokat tanultunk tőle. Együtt voltunk erősek! És leginkább, veletek a hátunk mögött, voltunk még erősebbek! Ezért nem győzünk köszönetet mondani Nektek!

Ez utóbbi év viszont már egyértelműen felvetett bennünk egy rossz érzést. Létezik, hogy már nem segítői, hanem lassan akadályozói vagyunk ennek a szuper-tehetséges fiatalembernek? Lehet, hogy eljött az idő, amikortól pont miattunk nem tudja már elérni a céljait? Aztán láttuk Norbi őszi vívódását azon, amin nem volt szabad vívódni. Menjen vagy maradjon? Ragaszkodott hozzánk a végsőkig, de az álmaihoz is. Az ő álma pedig valahol a mi álmunk is. Ha csak így lehet megugrani, lépni kell, mert különben nem nyerhetünk.

Norbi története legyen mindenkinek reménysugár. Egy csendes fiú a szomszédból, aki a szemünk előtt nőtt fel, és vált valóban híres autóversenyzővé. Ahova most lépett, oda mindannyian nem mehetünk vele, de Ti igen! Nélkületek nem tudja megnyerni!

Persze, hogy igazságtalan az élet, de pont ilyen érzés lehet, amikor kirepül az ember gyermeke. Szurkolunk neki és támogatjuk, szeretjük, ahogy csak tudjuk! És abban is biztos lehet, hogy a szülői ház kapui mellett, ennek a csapatnak a kapui is mindig nyitva fognak állni előtte. Amúgy Norbi nem repül messze. Egy színdarabban játszunk majd jövőre is, és az öltözője is ott lesz mellettünk a szomszéd garázsban.



Nekünk pedig nincs más hátra, mint hátra! Vagyis elölről kell kezdeni! Nem mondom, hogy nem izzott a telefon az elmúlt hetekben, megható volt látni, hogy ennyien versenyeznének velünk szívesen. Bajnokok, feltörekvő fiatalok, sokan külföldről is. Mégis azt érezzük, amíg lehet, ki kell tartanunk a magyar tehetségek mellett, így lenne kerek a történet. Persze, ha minden bukik, az életösztön diktálhat mást, ha ott akarunk maradni az elitben.

Az autó elérhető, és hitünk is van! Hiszünk továbbra is a magyar fiatalokban, és hiszünk a tehetségekben, és mint tudjuk, egy Norbinál is gyorsabb versenyző megszületett valahol. Na, őt keressük! A jó hírem pedig, hogy közösen. Norbi vállalta, hogy szakmailag a csapattal marad, vagyis konzultációkkal fogja segíteni versenyzőnket, aki majd öt-hat év múlva, egy újabb generációt csábíthat a Ringre.

Fura az élet. Norbi abban nem bízhatott az elején, hogy eljutunk ide. Egy mostani újonc meg attól félhet, soha nem juthat el oda, hogy gyorsabb legyen nála. Mind a kettő igen hosszú út, és az egyik a szemünk előtt már meg is valósult.”


Kommentek

  • 1Profi

    Gratulálok! Így kell búcsúzni!

  • szipipeti

    Egy biztos! A Zengő Motorsport és Michelisz Norbert neve a sporttörténelem lapjain éveken át együtt íródott. A versenyzői és az emberi nagyság abban mérhető le, amikor felismerjük, hogy a “másik” túlnőtt rajtunk, és már csak fékeznénk a sikerei elérésében. De, vajon a “bábák” és a szülésznők hivatása vajon nem olyan csodálatos-e?
    Az is biztos, hogy az eddigi sikereket azért érték el, mert emberileg is mindent megtettek egymásért. Bízunk benne, hogy ilyenek maradnak!
    Lesznek még itt szép sikerek!
    És ami eddig történt: köszönjük!

  • v_johny

    Ez egy nagyon szép történet! Minden történet véget ér egyszer, eljön az idő amikor valamiért de tovább kell lépni. Jó látni, hogy bár mindig-mindennek a pénz a mértékegysége, mégis tudott nagy sikereket elérni úgy egy Team, hogy közben megmaradtak a valós emberi értékek/érzések. Ez a valódi siker!

    Mindkét félnek csak gratulálni lehet és mélységes tiszteletet tanúsítani irányukba, hiszen együtt építettek fel valami olyat, ami kevés Magyar csapatnak sikerült (ebben a sportágban). Ilyen sikerekhez nem elég jó szakembernek lenni, nem elég egy jó technikai háttér és vagy jó szponzor, ezekhez jó(!) embernek kell lenni minden szempontból. Biztos vagyok abban, hogy voltak nehézségek és ellentétek az évek alatt, de pont ez mutatja jól hogy milyen a csapat, ha ezeken át tud lépni/meg tudja oldani és komoly sikereket ér el. Ez sikerül. A Zengő csapat kihozta magából amit csak lehetett, Norbi is felnőtt a csapat lehetőségeihez, majd kisvártatva túlhaladta azt. Nehéz mindkét félnek, hiszen valami olyan ér véget, ami eddig az életüket jelentette, nem a csapat életében jön nagy változás hanem egy család válik szét.
    Persze búcsúzni azért nagyon nem kell, találkoztok még és fogtok egymás ellen jó harcot-versenyeket futni. Norbi immáron olyan lehetőséget kap, ami hozzásegítheti a világbajnoki sikerekhez. Ez mindenkinek jó: Ő eléri álmát, a Zengő Team is eléri ami a célja volt és amiért küzdöttek eddig (hiszen Norbi mindig is Zengő szívvel versenyezik majd).

    Hamarosan előkerül egy fiatal srác (csaj?), aki olyat autózik majd a pályán, hogy mindenkinek könnybe lábad a szeme. Remélem magyar fiatal lesz ez a tehetség, és a Zengő Team újra megmutathatja hogy ők miként látják a magyar virtust a WTCC-ben.

    Hajrá Norbi! Hajrá Zengő Team! Szép volt fiúk!

  • Hanyes

    Nem úgy volt, hogy már tavaly is felajánlották Norbinak a gyári Hondát, de akkor ő még a Zengő Motorsportot választotta?
    Gratula a Zengő Motorsportnak, remélem, kinevelnek még néhány jó versenyzőt.
    Hajrá Norbi!

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.