22 év állás után így kel életre egy Zuk

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 08.00

A mi szívünkben is érzékeny húrokat pendített meg ez a rövid videó, amelyen Csipkerózsika-álmából ébresztik fel a KGST piac egyik teherhordóját.

Mert életünk része volt egy. A mi kabalaállatunk, a tűzoltósági Zuk 8500 kilométerrel került hozzánk, lassan hat éve, 2010-ben. Amíg nálunk szolgált, jött és ment, sokan megcsodálták, néha letérdelt, néha nehezen indult, majd rászokott az alkoholra, végül kafkai metamorfózisát beteljesítve szaunává átépítve teljesítette be szerepét.
Ezért is jó látni, hogy vannak, akik továbbviszik a lángot, és nemcsak a megkímélt példányok kapnak új lehetőséget az életre, hanem az olyan 22 évig pajtában senyvedő darabok is, mint a felvételen látható Zuk A 11-B.

A klasszikus Zuk kisteherautó számtalan variánsban – platós, mikrobuszos, tűzoltósági kivitelben – készült megközelítőleg 587 ezer példányban. Az egyik leggyakoribb az 1,1 tonnás furgon és platós kisteherautó-változat volt, utóbbit idehaza gyakran lehetett látni tüzépek alkalmazásában is.
Zuk

Kommentek

  • suti

    Ennyi év állás után nem szabad lepadlózni a gépet,fenn áll a veszély hogy a dugattyúgyürük le (be) vannak ragadva például.

  • Guevara

    Még rajta az NDK rendszám.

  • PDA FAN

    Minimum gyertya ki, olajjal átforgat, és csak azután indít. Persze előtte tank kimosás, csövek átfújása, porlasztó és vízzsák pucolás, majd friss benzinnel indítás. Asszem ezeken is van üvegablakos nézőke a porlasztónál, mint a Volgákon.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.