Rengeteg Ladát láttunk már, amely valamilyen úton-módon meg volt bolondítva, de mind közül a porba ültetett verziók állnak legközelebb a szívünkhöz. A Speedhunters által megénekelt ezerkettes 2101 is ilyen, annyi csavarral, hogy mikor megláttuk a motortér tartalmát, azonnal kaptunk egy fejlövést Ámortól. 
Nincs itt mit szépíteni, a 2,3 literes Cosworth Duratec blokkal szerelt, 1981-es VAZ 2101 úgy rabolta el a szívünk, amire csak nagyon kevés autó képes.
A brit Dave Colledge tuningkörökben meglehetősen elismert szakember, aki kimondottan klasszikus Fordokra specializálódott, de az ő műve a fotókon látható Lada is, amelybe naná, hogy Ford motor került.
Colledge hat hónapon keresztül dolgozott az autón, és ekkor még csak az optikai résszel volt kész, nem is tervezte, hogy hozzányúl a motorhoz, azon kívül, hogy rendbe rakja az 1200-as blokkot. De mikor kész lett a Ladával, és ránézett, nem volt teljesen elégedett. Gyönyörű, az rendben van, de harmatgyenge. Szinte azonnal visszavitte a műhelybe, hogy átalakítsa motorikusan is. 
A 2102 jelenlegi állapotában nagyjából 235 lóerős lehet, és ugyanolyan erőforrást kapott, a 2,3 literes Duratec erejét pedig egy hatsebességes Mazda MX5 váltó küldi a hátsó tengelyre. A felfüggesztést Ford Capriból származó rugóstagokkal egészítették ki.
Előre 304 milliméteres, Peugeot 406-os féltárcsa került, amire a Rover MG TF-ből származó AP Racing nyergek harapnak, hátra pedig a Lotus Exige első féknyergeit szerelték. Az utastérben nagyjából csak az első üléseket módosították, amelyeket egy 156-os Alfából pattintottak ki.