Ma is illik megfogadni a retro kártyanaptárak tanácsait

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 10.15

Még alig kezdtünk bele 2016-ba, így szezonja van a friss naptárak beszerzésének. Ami jó két évtizeddel ezelőtt a kártyanaptárral volt egyenlő.

Mivel nincs ember mobil, és nincs mobil naptár nélkül, az időben eligazító kártyák mára csak nosztalgikus emlékké halványultak. Pedig fénykorukban tömegesen özönlöttek a nép felé, olcsó reklámfelületként és a mindennapokba beivódott, filléres használati tárgyként.

De reklám helyett volt, amikor közlekedéssel kapcsolatos, hasznos üzenetek kerültek a naptár másik oldalára. Olyan közlekedésbiztonsági, sőt erkölcsi útmutatók voltak, amelyeket jobb, ha ma is megszívlelünk.
A reklámmal ellátott formátum története egészen a II. világháború befejezéséig, 1945-ig nyúlik vissza. “A Kossuth nyomda és az Ofszet- és játékkártyagyár kezdte el először nyomtatni ezt a fajta hordozót állami megrendelésre. Mivelhogy elég tetszetősnek bizonyult, szinte minden cégnek ez volt a saját kialakult arculatának megtestesítője. Az ötvenes években már divattá alakult, de főleg a hatvanas és hetvenes években, amikor már a technikai fejlődés is lehetővé tette a szebb és minőségileg jobb nyomdai munkák kivitelezését. Már fényképeket nyomtak rá, és különböző grafikákkal cifrázták.” – njmedia.hu

A következő példákat javarészt a tavaly elhunyt karikaturista, grafikus Balázs-Piri Balázs illusztrálta. 

Kommentek

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.