Jeget találtak egy magyar kocsi tankjában

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.09. 04.01

Egy olvasónk küldte a nem mindennapi képeket. Nem indult az autó, és amikor szétszedték, maguk is meglepődtek a hiba okán, gázolaj helyett jeget találtak.

Olvasónk levele alapján a Smoke and Charm Facebook csoportban bukkantak fel a képek a következő szöveggel: “Vigyázatok hol mit tankoltok….öcsém tdi Toledojából szedtük ki tegnap mert leállt. Gázolajszűrő plusz tank alja……szerencsés utat! Egy nem gyűlölködő hondás”

Lehet a kúton tankolt rossz minőségű üzemanyagra gyanakodni, de erre kisebb az esély. Magyarországon minden legális üzemanyagtöltő állomás megfelel a vonatkozó MSZ EU szabványnak. 
Az Európai Unióban egy irányelv (“direktíva”) írja elő, milyen minőségűnek kell lenniük a forgalomba kerülő üzemanyagoknak. Az irányelv a benzin és a gázolaj európai szabványán alapszik (EN 228 és EN 590), és betartása kötelező, ezért “Az európai üzemanyag-szabványok között csak a gázolaj hidegtűrésében van eltérés, mert nem ugyanolyan dermedéspont szükséges Lappföldön és Bulgáriában. Ám a kutakhoz kiszállított üzemanyag minősége Európa-szerte azonos.
Nem valószínű a szándékos csalás, de volt már olyan bizonyított eset, amikor a magas talajvíz miatt került a tárolóaknákba nedvesség. A kút tulajdonosa akkor beismerte a hibát, és megtérített az autósok által elszenvedett kárt.
Ez azonban a ritkább eset. A legkönnyebben a levegő páratartalmával kerül víz az üzemanyagtartályba, tankoláskor és szabadban parkoláskor. Ezért célszerű fagypont alatt, a fagyos idő beköszöntével teletankolni a gázolajos autót, mert ilyenkor csak kis mennyiségű levegő van a tartályban, aminek víztartalma nem tud az üzemanyagba kerülni.
Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető.

Kommentek

  • bero

    a külföldi autóknál miért nincs ilyen ? pedi több országban keményebb a tél mint itthon

  • nemkalapos

    Úgy látszik,oktatni kellene az ?autó szerelőket?, hogy a visszafolyó cső,a motor felől,felmelegíti az üza. tartályt is,plusz fgy az üza. Amikor kezd lehűlni,összehúzódik a levegő,s az kívülről behúzza a kinti párás levegőt. Mivel a víz fajsúlya nagyobb,így leszáll,s a tartály alján összegyűlik,ahol télen meg tud fagyni,úgy mit az üza. szűrőben!!!Nem beszélve,a rosszul záródó tanksapkákról,amik szintén beengedik a vizet a tartály felé,az állandó autómosástól is.Nem ok nélkül van üza. szűrő a motor üza. ellátó rendszer előtt. SŰRŰBBEN kellene ellenőrizni,s nem csak felszámolni a rendszer komplett ellenőrzését. S itt,néha a szervíz a ludas !!!!Aki meg “kannás” üza-t vesz,számítson ilyen malőrökre,mert a zárt,üres marmonkannában is lehet kondenzvíz !!!!!

  • Kaomuflage

    Magyarországon mindig mindent meg tudnak magyarázni! Amit meg már nem lehet, azt egyszerűen letagadják! Mint pl. azt hogy az üzemanyag sokkal gyengébb minőségű! Jönnek itt Európai szabványokkal és egyebekkel, csak magyarázattal nem, hogy miért fogyaszt az autóm 1,5-2 literrel többet a magyar benzinből!!!

  • msarvaicz

    96-ban egy komlói benzinkútnál teletankoltam a kocsimat és másnap reggel nem tudtam elindítani. Tele volt jéggel a teljes vezeték és az üzemanyagszivattyú szétfagyott. Az autósboltban, ahol új szivattyút vettem, mondták, hogy aznap én voltam az ötödik, aki így járt. Érdekes, hogy mind az öten ugyanott tankoltunk.Ugyanavval a kocsival, ugyanolyan körülmények között-persze többé nem annál a kútnál tankolva- soha, és az összes többi kocsimmal sem fordult elő sem előtte, sem utána. Hát ezért nem hiszek a levegő páratartalmának a kicsapódásában, meg még azért sem mert egy erősen párás levegőjű lakásban egy 50 köbméteres szobában a páramentesítő hetente kb. két liter vizet gyűjtött össze és a levegő páratartalma pedig a benzinkúttól hazáig-kb. két km-en kellett volna, hogy teljesen megtöltse a rendszert, mert előtte szinte teljesen elfogyott a benzinem.

  • gulyasgyula

    A viz úgy kerül az üzemanyagba , hogy a finomitóból /”Szászhalombatta / földalatti csővezetéken továbbítják a tárolókba PL: Bpest , Szajol, Komárom stb az üzemanyagot .A csővezetékben a hőmérséklet kb 1m mélyen 13-14 C’ ,a tartály hőmérséklet a mindennapi kinti hőmérséklet körül .Télen hidegebb minta befolyó 14 fokos olaj ezért a hideg vastartály tetején pára csapódik le ami egy idő után tul sok lesz és bele húl mint az eső az üzemanyagba és leül a tartály aljára//nyáron fordítva : hidegebb ü.anyag meleg vastartály/ amit időnként a fenéken lévő viztelenitő csapon leengednek de azért ha nem áll elég sokáig maradhat benne..Ez is KONDENZ VÍZ mint a “nemkalapos” koléga irta .. ..

  • kisssfero

    Az üzemanyag és a víz, nem keveredik egymással, hanem a fajsúly különbség alapján elkülönül. Próbáljon meg bárki egy kis benzint és vizet összekeverni, nem fog neki sikerülnie. A kutas sem tudja felvizezni, mert a víz mindig a tartály aljára kerül. Ha annyi vizet töltene bele, hogy annak a szintje elérne a szívócsőig, akkor természetesen az csak vizet szívna ki, de pont azért nem teljesen a tartály aljáról van a szivattyúzás. Az autós is így járt, hogy a tankjában idővel annyi víz pára kondenzálódott le, ami az alul gyűlt össze, hogy az elérte a szivattyú szívó csövet. Az a víz, ami jégként megjelent, ki tudja mennyi idő alatt gyűlt össze, s mostanra érte el azt a szintet, hogy megfagyva lezárta a csövet.

  • Marcikutya

    A benzin egyáltalán nem keveredik a vízzel, a gázolaj kis mennyiségben felvehet vizet.
    Mindegyik autó máshogy reagál a vizes üzemanyagra. Egy régebbi autóm tartós fagy esetén nem indult, meg kellett várni a melegebb időt, vele egyidőben a másik akár -20-ban is azonnal indult, a keletkező jég nem képzett jégdugót a rendszerben.

    De a kicsapódó kondenzviz megfagyását denaturált szesz hozzáadásával lehet megakadályozni, egy tél alatt egyszer hozzá kell tenni egy liter körül a benzinhez. A gázolajos autóknál NEM szabad.

  • Ysub

    Aki tudja hogy milyen egy tdi autótulajdonos. Világít a lámpa de még 200km-t megyek vele. 4L-t eszik százon. Azoknál előfordulhat ez a jelenség. Ugyanis a legtöbb ilyen rendszerű autó üzemanyag rendszere az adagoló után visszapumpálja a tankba a felesleges üzemanyagot. Ami lényegesen melegebb mint a kinti hőmérséklet. Ha majdnem üres tankkal járunk rendszeresen a tankban több levegő van ami felmelegszik, majd a motor leállítása után a levegő lehűl és a pára kicsapódik a hideg tank falán majd lecsorog. Néhány csepp naponta de hónapok alatt elég sok összegyűlhet ami simán okozhat ilyen jelenséget. A nagyobb gond viszont az ha a víz eljut az adagolóig és nagy nyomás hatására felforr és lassan kikezdi az adagolót. Tehát nem érdemes üres tankkal járkálni. És persze meg kell válogatni ki hol tankol. Ha egy kút bevált nem érdemes 2 Ft-al olcsóbb cefrével szétveretni az amúgy sem olcsó alkatrészeket.

  • nilsholgersson

    Már tényleg a fb-ról kell a sztorikat is lopni?

  • GP82

    Még hogy a kutasok nem tudnak vizet keverni az üzemanyaghoz… Régen és most is csinálták, csinálják, igaz gondolom már – vagy inkább remélem – nehezebb nekik: ha csak belekevernék a vizet a föld alatti tartályokba, az nem lenne megoldás, mert úgy valóban szétválna a benzintől, gázolajtól. Azt a trükköt használják, hogy a tartályba egy sima, öntözésre tervezett membránszivattyút raknak és az nagyon szépen megoldja a szétválás problémáját, emulzió jön létre. Mikor erről hallottam, ledöbbentem, hogy mennyi vizet tudnak így elnyeletni. Az autó tulajdonosnak sem lesz komolyabb baja, egészen addig, amíg egy teli tankolt autót le nem állít hosszabb időre, mert akkor kiválik a víz és télen a fényképeken látható eredményt produkálhatja.

  • gezaxy

    Sajnos vizezik a naftát a kutasok ez tény ! Akárcsak a gázt levegővel “dúsitják”. Én amióta Ausztriában élek nem ismerem ezt a fogalmat. Ráadásul olcsóbb is az üzemanyag !

  • bundaska1001

    Nekem most 8-éves az autóm (benzines),nem rég meg halt az ÁC pumpa,le kellet venni a tankot hozzá(cseréhez),szervizben csodájára jártak milyen tiszta a üa. tank.Mindig egy kútnál tankolok,mielőtt vidékre indulok tele töltöm az autót,még mindig elég volt a benzin.Szerintem az ilyen esetek azokkal fordulhat elő akik pár forintér eldugott kutaknál is hajlandóak tankolni !!!

  • PDA FAN
  • PDA FAN

    Aki télen 2-3 tankolásonként 1 deci denaturált szeszt önt a tankba, annak nem lesz gondja a jégdugóval. Az alkohol a vízzel ugyanis elkeveredik. Benzines autónál akár észre sem vesszük, amikor elég, feltéve, hogy nem literszám van víz a tankban. Dízelnél meg a vízzsákban és a szűrőben nem lesz jégdugó. Persze kemény mínuszoknál az alkohol is megfagy, attól függően, hogy hány százalékos a vizes oldat, de a gázolaj úgyis előbb megadja magát.

  • mojszipupi

    Ordas hazugság, hogy európában azonos minőségű az üzemanyag. Egy 1.9 es dízelmotornál min 1l fogyasztok jobban horvátországtól ausztrián át olaszországig azonos útviszonyok mellett. Mondhatnám azt is h gusztustalan módon vannak felütve itthon az üzemanyagok. És akkor a fogysztásnövekedés mellett az botrányos teljesítmény csökkenésről ne beszéljünk

  • Marcikutya

    Reno (Nevada) városkában a helyi buszok olyan gázolaj-víz emulzióval mennek, amely felerészben tartalmaz vizet, egy tejfehér átlátszatlan lötty a kinézete.

    Most wikizem, hogy Reno 1300m magasan fekszik, tehát a fagyveszélyt is meg kellett oldani valahogy.

    De benzinbe is be lehet juttatni a vizet egy vegyi trükkel. Bonyolult szerkezetű két vegyértékű alkohollal (pl. izopropilalkohol) elérik, hogy az alkoholos vizes oldat a benzinnel is keveredjen. Az etanol (denszesz) csak csak oldja a vizet, de az alkohol-víz keverék továbbra is a tank alján marad, de legalább nem fagy meg, ha elég magas az alkoholtartalma. Ha a motor egy-két csöppet beszív ebből az anyagból, nem áll le, még kedveli is.

    Régebben a rally-autókban így oldották meg a vízbefecskendezést, egyszerűbb, mint a hengerenkénti injektálás.

  • kisssfero

    GP-82!
    Nem gondolhatod komolyan, hogy van olyan épeszű benzinkutas, aki egy gyúlékony folyadékkal teli tartályba bele teszi az egyszerű búvárszivattyút, amit te emlegetsz. Ja, ott lóg bele a tartályba a 240 voltos hosszabbító végén mi? Ez egy elég bugyuta városi legenda.

  • helene

    Meglepve olvastam a cikket, ami bizonyitja férjem feltételezését hogy vizezik otthon a g

  • tdr

    Hogy mik vannak..Aztaaaaaaaaaaaaaa mekkora újdonság;-)

F1: Mindkét Nico glóriát kap

A Belga Nagydíj edzésén a Force India is pályára küldi a fejvédő keretet, most első ízben teszteli az eszközt egyszerre két csapat.

F1: Magnussent megint ejthetik

A renault-s Kevin Magnussen ugyan igyekszik mindent megtenni a 2017-es folytatásért, de úgy tűnik, hogy sejti, ez nem lesz elég. Remény helyett dac van benne.

Fotókon, ahogy Moszkvát ellepte a víz

Mintha egy világvége filmet néznénk, olyanok ezek a fényképek, amik nemrég készültek az orosz fővárosban.

Napi húsz forint lehet a pesti dugódíj

A megyei matricákhoz hasonló rendszerben vezetnék be a dugódíjat Budapesten. Szakértők szerint ez értelmetlen.

F1: A Red Bulltól kell félni jövőre?

A McLaren versenyfőnöke szerint a 2017-es szabályváltozások fő haszonélvezője a Red Bull lehet, persze a saját csapatában is nagyon bízik Eric Boullier.

Pokemon Gót játszott, gyalogost gázolt a kamionos

Egy nő meghalt, egy másik súlyosan megsérült, amikor egy japán teherautó-sofőr fékezés nélkül elgázolta őket. Mint kiderült, Pokemonokat kergetett vezetés közben.

Új csúcsmotorok a VW Tiguanban

A Golf GTI benzinmotorja mellett a szegmens legizmosabb dízele is kérhető a Volkswagen kisebbik szabadidőjárművéhez.

Az autópályán labdázott, halálra gázolták

Egy apuka és kisfia labdát dobálva múlatták az időt, amíg a leállósávon vártak az autómentőre. Borzalmas ötlet, borzalmas végkifejlettel.

Magyarország: hol a legolcsóbbak az autók?

Hiába szilárdult meg a 310 forintnál is drágább euró, továbbra is akadnak olcsó és normálisan felszerelt új autók. Körülnéztünk, mit kínálnak a márkakereskedések az ársáv legalján.

Ütközött a világ legnagyobb repülő járműve

Megsérült második próbaútján a világ legnagyobb légi járműve, az Airlander 10 – jelentette be szerdán a hibrid jármű gyártója.

F1: Videón, ahogy Ricciardo Amerikában mulatott

A nyári szünetnek már vége a Forma-1-ben, de még pont időben van mindenki ahhoz, hogy a nyaralásáról mutogasson videókat.

Finomabb és brutálisabb

Csupasz karbon kompozit elemekkel tette kívánatosabbá és könnyebbé a legújabb Ferrarit a Novitec Rosso, majd a hecc kedvéért rádobott még 100 lóerőt a motor teljesítményére.