Ezt tudja a legolcsóbb és a legdrágább új Lada

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.12.26. 09.30

Kíváncsi vagy mit kapnál a Ladától kétmillió forint alatt és a hárommillió fölött? Mi nagyon kíváncsiak voltunk, ezért megnéztük.

Elkezdtem böngészni a Lada hazai weblapján és kíváncsi lettem, hogy pontosan mit is tud a legolcsóbb és a legdrágább modelljük. Ha Te is kíváncsi vagy, akkor nagyon jó helyen jársz.

A Lada listaáron 1 999 000 forintért kínálja a Granta Sedan Standard 1.6 (8 szelepes) 5MT modellt, ami ezzel az árral a Magyarországon kapható legolcsóbb Lada, de a legdrágább is alig üti meg a hárommilliót; a Kalina Hatchback (16 szelepes) Lux AT 1.6 3 099 000 magyar forintba kerül.
Nézzük mi tudott belepakolni az orosz gyártó ebbe a két autóba, a legalacsonyabb és legmagasabb felszereltségi szinten.
  Granta Sedan Standard 1.6 (8 szelepes) 5MT Kalina Hatchback (16 szelepes) Lux AT 1.6 
Biztonság  ABS +BAS (fék asszisztens)
ESC (elektronikus menetstabilizátor)
Vezető oldali légzsák
Utas oldali légzsák
ISOFIX
ABS +BAS (fék asszisztens)
ESC (elektronikus menetstabilizátor)
Vezető oldali légzsák
Utas oldali légzsák
ISOFIX
Ködfényszóró
Külső Hangszigetelt karosszéria
15″-os könnyűfém felnik
Hangszigetelt karosszéria
15″-os könnyűfém felnik
Kényelem 5 fokozatú manuális sebességváltó
Szervokormány
Elektromos ablakemelők elől
Központi zár
Audio előkészítés
Takarékos vezetést segítő váltásjelző
Guminyomás érzékelő
Automata sebességváltó
Szervokormány
Elektromos ablakemelők elől
Elektromos ablakemelők hátul
Távirányítóval vezérelhető központi zár
Multimédia rendszer
Takarékos vezetést segítő váltásjelző
Guminyomás érzékelő
Klímaberendezés (manuális)
Tolatóradar
Automata fényszóró funkció
Fűthető első ülések
Belső Hátsó ülés fejtámlák
Színezett üvegek
Hátsó ülés fejtámlák
Színezett üvegek
Fűthető külső visszapillantó tükrök
Esőszenzor
Az automataváltó, a klíma és a távirányítós központi zár elég erős fegyvertények a Kalina mellett, de ez megér a hétköznapi magyarnak egy millióval többet? (természetesen a többi extrával együtt) 
Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető.

Kommentek

  • bewareladydrivers

    Olyan opciót hiányolok a szavazásból, hogy “INGYEN SEM KELLENE”

  • imi001

    bewareladydrivers Gondolom már vettél is egyet és elégedetlen vagy . vagy csak fikázol szokás szerint mindenféle tapasztalat nélkül .

  • montsenior 10

    Más gyártók által hasonló karaktereket tudó gk-k többe kerülnek. Amit hiányolok ,mennyi a motorok fogyasztása városban s azon kivül. Biztossan a későbbiek folyamán olyan is készül,mely összkerékhajtásu difi zárral kombinálva ,mégha esetleg 3 ,5 -8 millióba is kerülne.

  • nyugg

    Hát én sem vennék semennyiért sem!Kísérleti nyúlnak lenni saját pénzért?Kismillió bevált típus van!Aminek a gyermekbetegségeit már kijavították!Egy o műszaki kultúrával rendelkező ország termékét bevezetni egy minőségi túlkínálatú piacon..már most borítékolom ,bukás!Persze ismertem én is olyat aki-míg Wartburg lesz,addig Wartburgom lesz,szemlélettel élt,de aki a mai kínálatból Ladát választ…hát a néhány százezer forintnyi előnyön kívül..nem tudom miért teszi.Azt a néhány százezer forintnyi előny pedig többszörösen fog elkopni,5-6 évesen ,használtkénti eladásnál…

  • nazo2

    imi001 Igaza van! Nekem sem kellene ingyen sem 1 orosz ipari hulladék! Akkor már inkább 1-2 éves használt, de jó minőségű verda…

  • Szolovjov

    Ennyi pénzért új autó, az príma. Mikor a 10-12 éves Passatokat adják 500 ezer km-rel 1-1,5 millióért akkor inkább egy új.

  • ikaroly

    Ez az autó ugyanolyan bevált kocsi lesz,mint a dácia loganok,csak míg az új loganokba csak 1,2 16v motorokat raknak,addig a ladába tisztességes m motort tettek!Kinézetre a dáciák szerintem egy picit jobban néznek ki.Nagyon sokan örülnének,ha egy új lada lenne a seggük alatt,nekem ne nyomja senki a hülye dumát!A suzukiknál sokkal használhatóbb,szebb!

  • ikaroly

    A sok fanyalgó majd meglátja,sokan vesznek ilyeneket,és nem az ezeréves széthajtott szarokba fognak beülni!

  • valaki1

    nazo2: Ennyi pénzért nem fogsz kapni 1-2 éves normális állapotú használtkocsit…főleg nem úgymond jó minőségűt. Kb 2 millióért tudsz venni tizenéves Audikat. Amire utána a gatyádat ráköltöd. Akkor inkább egy új Lada.
    Nyugg- A Lada vásárlói nem azok közül fognak kikerülni akik 5 évente lecserélik a kocsijukat.Akik a Ladát fogják választani azok hosszabb távra szeretnének egy egyszerű megbízható kocsit amit a mindennapokban tudnak használni. Azt pedig azért nem mondanám hogy Oroszország 0 műszaki kultúrával rendelkező ország lenne. A mai Oroszország már nem a 70-es évek Szovjetuniója.

  • HERCULES

    Én, személyszerint az automata váltót (nekem egy 300 C CRD-s Chryslerem van) minden autóból kiszedném! Egy nagy kalap szar az egész!
    Az biztos, hogy bár feláras, én az automata váltóért, az elketromos ülésekért a guminyomás mérő szenzorokért (sajnos, kötelező), az esőérzékelő szenzorért egy fillért nem adnék pluszba!
    De van még sok más olyan szarság a mai autókban, amiért nem fizetnék pluszba az biztos, ha volna alternatíva!

  • m.marton

    @ikaroly: a lada vesta nyáron jön hazánkba, az sokkal jobban néz ki mint a dacia, főleg belül!

  • Marcikutya

    Teljesen megegyezik a Dacia-val, tengelytávra, egyszerűségre stb. Ami a Dacia mellett szól, hogy az újak már bizonyítottak, a legjobb minőségű (nem a tudás…) autó a piacon.

    Hülye lenne a Renault cégcsoporton belül konkurenst létrehozni.

    Amikor a nyár elején vettünk új autót, akkor Daciaban is gondolkodtam. Legjobban a Sandero Logan tetszett, a legmérnökibb motorral, az 1,2-essel. A hozzászólások is egyenesen rajongók voltak, meg az öt év garancia is komoly érv volt. Aztán az lett, hogy a feleségem kijelentette, hogy Daciába ő sohasem ülne bele, így lett egy új állapotú Focus, jóval kevesebb pénzért, full fapadosként is luxusdácsiának megfelelő felszereltséggel. Persze a Dacia első ülésének ülőlapja igen kicsi.

  • nazo2

    valaki1. Ez nem igaz! A kollégám most vett 1 skoda oktáviát, 5 évesen, 1.6 dízel. 2.150 milláért, 105 lovas.Nem kell a gatyádat rá költeni, ellenben egy ruszki csoda, lehet hogy 2-3 év mulva semmit, azaz SEMMIT sem ér. nem, mintha addig érne valamit…
    Vannak ilyen elvetemült emberek, ismerek én is 1-2-őt aki lada 112-őt vett anno. Ültem benne, de INGYEN sem kellene. ennyit erről…
    Ja, és 4 év alatt kb.600.000 pénzt költött rá, 1.5-2 literrel többet evett, mint 1 nyugati verda. Már eleve, az anyacég /reno/ az is egy ganédomb, mitől tudna szergej jobbat csinálni belőle?

  • vencelkerty

    nano2! Látszik, hogy mennyire “ótszájder” vagy. Vett a kollégád a csaló konszern környezetszennyező autójából egyet! Hát gratula neki, meg neked is, aki ezt csehszlovák foscht ajnározza.Ha ilyenem lenne,meg ehhez hasonló a mélygarázsból nem dugnám ki az orrom. Renaultot fikázni meg hogyan mered? Sorban nyerte az F1-et! Azért borították fel fenekestől a szabályrendszert,mert uncsi volt az egész.
    Nem szuper autó a Lada, de a Renault eladható, jó autóvá fogja tenni. Csak figyelni kell az eladási számokat.

  • rokakoma

    Igazad van Vencelkerty! Még meg sem jelent az új autó a piacon, de ezek az okostojások már fikázzák! Először várjuk meg, hogy forgalom kerüljenek, ha vannak hibák, azok kijöjjenek, és aztán kezdjük el szidni. Egyébként nekem is megvan a véleményem a cseh masinákról!

  • tdr

    Nagy tutiságot nem kell várni tőle…
    1.nem bizonyított.
    2.Összelapátolt ki tudja mi honnan van .
    3.Inkább használt/bevált típus.
    Persze a félekmindentőlmerthasznált felfogásúaknak jó lesz..;-)SZERINTEM!!

  • japancar

    nyugg – 2015.12.26 // 11:42
    No azért mégsem “0” kultúrájú autógyártás folyik a Volga partján. Elismerem a ezerkettes kockák még ratyik voltak, meg gyorsan szétmarta őket a rozsda. De a Szamara korszakától számítva már komolyan vették a minőséget is. A kocka-Lada inkább a rossz utakon mutatta meg, hogy sokmindent kibír.
    Az új kocsikról semmi tapasztalat sincsen itthon, de kötve hiszem, hogy ne érné el minőségben a szokásos átlagot.

  • japancar

    ikaroly – 2015.12.26 // 13:15
    Ne szidd a Suzukit! 11 éve nyűvök egy Ignist, és soha nem volt gond vele. Egyszerűen bírja. Kitűnő a motor, hibátlan az elektromos rész. A Suzuki is a megbízhatóságot favorizálja, és szerintem ez a lényeg, nem a szuper áramvonal és a hipp-hipp sztereo.

  • Vérmacy

    Besz*rás! Még ünnepek alatt is tudjátok egymást szapulni egy olyan autó miatt, mait egyikőtök sem fog venni! A legtöbbje azért, mert nem lesz még ennyi pénze se! Most szívesen beposztolnék egy buszjegyet, mint az “autófikázók alapcsomagját” :)
    Csakhogy tisztába tegyük a dolgokat:
    Dacia – korai évjáratok (már modernkori) rohadtak, csakúgy, mint a Kia, összes Opel és az S osztályos Mercedes ’98-ból!
    Ignis sosem romlik el?-) Ismerek pár Ignis és WagonR+ tulajt. Van baja a gépeknek (pl. rozsda a hátsó tájékon) csupán irdatlanul igénytelenek, hogy akár egy flakon WD40-t is vegyenek!
    1,6-os dízel Octavia?! Egyszer ilyet kaptam volna, hogy menjek ki 1000km-re Németországba. Inkább mentem a sajáttal. Imbolyog, lusta és kib*szott kényelmetlen, csakúgy, mint az FR csomagos Leon. Még egy CLA-ban is fáj a hátam ~700 km után.
    Tag vagyok Mercedeses fészbúk csoportban és amennyi gondja van azoknak a toszoknak hááát! Én meg azt hittem, hogy az Alfám szar, amiért tavasszal meg ősszel két-két hétig benyiszog a műszerfal a helyére…
    Vegyétek csak a sok német-francia toszt. Aki még nem próbálta az olaszt (karban is kell tartani és elég neki a gyár előírás; 8-ik olasz a családban) az nem ült még autóban!
    B Vectrámat 30-ért adtam el roncsnak 14 évesen, mert bármit csináltam vele szétesett a motorja, futóműve, fékje és csak a műanyag elemek nem rozsdásodtak!
    Oviba járós, városi autónak számításba vesszük a Ladát, legalább egy tesztvezetés erejéig. A 2 millás elég lenne, ha lenne benne klíma…

  • Vérmacy

    “-Te! Szar az Alfa?
    -Igen!
    -?
    -Annak akinek nincs :)”

    Rövid távra, igáslónak meg Mastercard helyett Lada…

  • Marcikutya

    Ezt a Ladát már nem lehet az ezerkettesekhez hasonlítani, amelyek nem voltak annyira ratyik, mint itt sokan állítják. A többi szocialista autón jóval felülemelkedtek kényelmükkel, menettulajdonságaikkal és megbízhatóságukkal. Nem kell elfelejteni, hogy az alaptípus ’64-ben volt az év autója és lényeges módosításokat nem hajtottak végre. Az akkori tömegautó Kadettekkel meg Golfokkal nem lehetett egy lapon emlegetni, de itt igen menők voltak. Náluk jobb minőségű már csak a lengyel változat volt, a nagypolszki.

    Ez az autó egy nagy márka lebutított almárkája, hogy ne üsse az anyamárkát, de jó minőségben gyártva, mert szégyent mégsem hozhat rá.

  • v_johny

    Vérmacy – 2015.12.27 11:24

    Te vagy nagyon “gondos” tulaj lehetsz vagy csak -hozzá nem értésből- sikerült bevásárolnod abból a B Vectra-ból… Azért az már komoly teljesítmény, ha 14 évesen a bontóba kellett leadnod… De legalább jól jártak, mert csak 30-at kaptál érte…

  • Vérmacy

    Nem akartam senkit sem átverni azzal a rozsdaboglyával, amiben 100 km-en megfálydul a hátam.
    180 ezrenként fel kell újítani a kiváló Opel dízelmotort és akkor még a fékrendszer is ott van, ahol a kézifékkötél egyszerűen szétmállott csakúgy, mint a féktárcsák! Sztem az Opel az autóipar nagy tévedése a 90-es évek óta. Korábbról meg nem sok minden maradt, mert szétrohadt az összes…
    A szomorú, hogy a bontóból még kiárulnak belőle ezt-azt, amit Én már balesetveszélyesnek gondolok, érzek. Van olyan tulaj, akinek ez is felújítás a mostani autójához képest, akkor gondoljuk csak át, hogy milyen is a magyar autópark! – Nekik például kiváló volna egy új Lada.

  • v_johny

    Vérmacy – 2015.12.28 14:08

    Ennyi butaságot összehordani egy kommentben… Nekem egyébként volt olasz autóm kb 7 évig, voltak szerethető dolgai, nem utáltam (a szerelőm szerette, mivel sokat látott miket a szervizében), többé nem veszek olasz masinát. Főnök felesége még nem tett 100k km-t a Puntoba (újan vették), de már a fél kocsit ki kellett cserélni… Pedig nincs gyilkolva. Unokatesómék idén vettek egy Bravo-t (2007-es), pofás kocsi egyébként. Ez az első telük együtt, épp ma mutatta, hogy a hátsó logó lefagyott éjjel a -3 fokban… Ez lenne a minőség? Én meg az a pár bevállalós akik Opel-t használnak (nem is értem, hogyha annyira szar mint te körbeírod, akkor miért dobogós az új és használt piacon egyaránt az eladásokban), jól elvagyunk. Én személy szerint egy Ascona, Vectra A, F Astra után most egy G Astra-val (mind 1.6 benzin; ja, egyik sem rohadt szét, úgy hívják hogy karbantartás). Vannak hibáik, de olyan vicces és bosszantó dolgokat nem kell eltűrni és javítani mint pl az olaszokkal kellett (vagy csak jóval később).

  • valaki1

    Olvasni itt mindenfélét, általában szubjektív és érzelmektől vezérelt írásokat. Maradjunk a tényeknél. Ezeket a Ladákat nem ismerjük tehát aki fikázza sem valószínű hogy a tapasztalatai alapján alkot véleményt. Többnyire a 80-as 90-es évek sztereotípiáit vetítik a mába. Viszont azt tudni kell az elmúlt évtizedekben mint az ipar úgy általában így az autóipar is globalizálódott. A világ összes autógyára ugyanattól a néhány tucat beszállítótól rendeli az alkatrészeket amiket többnyire kínában gyártanak. Vagy például a Daimond Electric által gyártott gyújtótrafók Magyarországon készülnek a Suzukikhoz és a Mercikhez. Az összeszerelés minősége nem nemzetiségtől függ hanem attól hogy milyen az adott gyár vezetősége és mennyire veszik komolyan a minőségbiztosítási rendszert. Amit ha kis késéssel is de ma már az orosz gyárakban is többnyire komolyan vesznek mivel nem orosz vezetősége van már a Lada gyárnak sem. Tehát ez baromság hogy Szergej nem tud autót gyártani de Hans és Fritz pedig tud egy német gyárban…ahol manapság már egyébként sem a precíz Hans és Fritz gyártja az autókat hanem Kis Pista, Trajan Nicolae, Abdulhalim Hasszán, Lumumba Bacugisz és társaik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.