Ilyen testközelből a vadveszély

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.12.20. 17.45

Amikor valaki 110 km/órával halad éjjel, ennyi ideje van megállni az elé ugró őzek miatt.

A helyzet, amit előbb-utóbb minden vezető átél, és amire mindenkinek fel kell készülnie. Legfőképp a sebesség helyes megválasztásával, ami kulcsfontosságú. Éjjel, a hirtelen felbukkanó vadak ellen csak így védekezhetünk, a legendás vadriasztók szakértői vélemény alapján is haszontalanok. 

Legjobb ha nem engedünk a kihalt utak csábításának, és az útviszonyoknak megfelelő, megengedett tempót választva haladunk. 

Kommentek

  • mazsoqq

    Vajon miért van az, hogy az autósok nagy része ilyen, és más esetekben kürtöl, kerülni próbál, kiordít, stb., de fékezni nem hajlandó?! Nemegyszer láttam, megéltem, többsávos úton keresztül a zebrán már csak az utolsó sávon kéne átérni, de keresztbeszáguld egy autó. Mindent csinál, mint fent írtam, de fékezni, azt nem! Miért?

  • widor

    Azért mert ilyen esetekben a fékezés már nagyon-nagyon késő, a helyzeten olyan minimálisat javít, viszont annál sokkal többet árthat. Sok minden függvénye, de felúszhat az autó, elindulhat a segge, stb. S hangsúlyozom a hatása ilyenkor már nagyon kevés, ellenben egy gyors, de óvatos, finom kormánymozdulat meg teljesen megoldhatja – szerencsés esetben – az egész problémát.
    Ennél a példánál ha az autó nem kezd el megcsúszni, akkor sikerül elérni pl., hogy 100 helyett 90 km/h-val csapjuk el a szarvast, míg a vezető helyes döntésének és gyors reflexének köszönhetően kikerülte a szarvast és finoman sikerült csinálni, még a visszakormányzásnál sem csúszott meg, ügyes volt!

  • menőmanó

    Aki a kihalt országúton nem távfénnyel megy, annak sem sok esze van.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.