6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni

Szerző: Kovács levél küldés  Erdős levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 14.15

Suzukid van? Sokat használod? Azt kell mondjam, hogy nem irigyelünk miatta.

1. Unatkozol. Amíg mások szerelik az olasz, francia, német autóikat otthon, addig neked csak az olvasás, tévézés, netezés jut. Maximum megnézed az olajszintet, csak úgy, passzióból.
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 1
2. Nem tudsz pontokat gyűjteni a benzinkúton. Míg mások már szaladnak haza a Bosch szerszámkészlettel, meg a finom acélból készült japán szeletelőkéssel, te még mindig csak két pontot szedtél össze a negyvenkettőből. Négyliteres fogyasztással nehezen megy az ilyesmi, mire összekaparod a grillre, már a téli csomag aktuális.
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 2
3. Egyszerűen nem bírsz összeszedni egy nyomorult gyorshajtásos büntetést az autópályán, mert a 130 km/óra már a határok feszegetése egy ezres Swifttel. Bezzeg a többiek, még vagánykodni is tudnak a Facebookon a képekkel, amit a traffipax készített róluk. Neked ez is kimarad.
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 3
4. Nincs meg az alkatrészkutatás öröme. Motor egyben? Amennyit akarsz! Komplett, elbontható autó? Csak vigyed már! Itthon szinte bármelyik típushoz hegyekben állnak az alkatrészek (na jó, van ami hiánycikk) ráadásul bagóért, nem kell online piactereken vadászni a megfelelő darabra, a kutatás öröméből neked nem sok marad.
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 4

5. Nem lehet egy egészségeset balhézni közlekedés közben. Amíg mondjuk egy német prémiumautó sofőrjeként naponta kijár egy kiadós káromkodás, és bármikor levezethető a feszültség egy ökölrázással egybekötött sávváltással, addig a Suzuki vezetője csak előzékeny mosolyt, és udvarias reakciókat kap (nem).
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 5
6. A gyárilag tökéletes formát bármilyen módosítással csak elrontani lehet, és sajnos sokan vannak, akik el is rontják. Egy vérbeli suzukis nem rak fel filléres, fröccsöntött műanyag idomokat az autóra. Hidd el, ettől nem lesz sem szebb, sem gyorsabb a vas, max. nehezéknek jók.
6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni 6

Kommentek

  • Funkyman

    Tudom, ez egy humoros(nak szánt) írás, de:

    1. Bizony az is elromlik, nem is olyan ritkán.
    2. A céges Swiftem (2008-as 1.3 – 9xx kg, 92 lóerő) 140-es autópályázásnál többet evett, mint a saját kocsim (benzines, 180 lóerő, 1350 kg). Át kellett térnem országútra, mert féltem, hogy a cégnél azt fogják hinni, lopom a benzint.
    4. Próbáljatok meg szerezni pl. indexkapcsolót (ami viszonylag gyakran romlik el).

  • pepe

    figyi kedves cikk író !!

    a nejemnek vettem a zsír – vadi új susukit wrc xxy buga jakabját mi a mi országunk fantasztikus autóját swift 3 hengeres fos .. 650 km után felmentem a putris debrecenből pestre . köszönöm magamnak h túl éltem !!
    haza érve 1263 km volt benne !! azonnal eladtam!!

    félelem a helyzeten
    camion tolt 100 km/ó sebbnél .. takarodj
    camion hátszele szintén :@

    a susuki az susuki marad !!

    EGY FOSTALICSKA!! így jellemezték bármelyik típusát az ismeretségi körömben !!

    bocs

    üdv

  • Zsuuka

    Suzuki vers

    Megunta a Suzukiját? Cserélje le újra!
    Lökhárító elől-hátul színre legyen fújva!
    Az immobilájzer már benne van a ?slusszba?,
    Sohasem fog csalódni a Wagon R+-ba.

    Beletettek ezer extrát, többet is, mint akart,
    Leverheti fél gázon az egész Párizs-Dakart!
    A sok extrából kettőt is kiemel a sajtó:
    Forgatható kormánykerék, kinyitható ajtó.

    Ebben már nem pótkerék van: olyan, mint egy airbus,
    Jár hozzá egy felfújható full pót-Wagon R+.
    Hegymenetben nem szarozik, simán ez a nyerő,
    Ahogy tombol alatta ménesnyi lóerő.

    Sík terepen is odabasz: gyűrődik az aszfalt,
    Ha gyorsan tolod, feltépi a matchbox-terepasztalt.
    Kirándulás? Erre lett a ?kocsi? kitalálva,
    Utazhatsz bent négykézláb, guggolva, vagy állva.

    Ülés nincsen benne, ez már futurizmus,
    Hogy is nézne az ki, hogy ül a turizmus?
    Hely van benne bőven, pótolja a házat,
    Csak ne menj vele messzire, mert százon eszik százat.

    Két sajátossága még: az ?izomerő-szervó?,
    Meg a klímarendszer: ?ablakfüggő thermo?.
    A kesztyűtartójában van egy titkos button,
    Azt kell megnyomni, ha lerohadsz az úton.

    Akkor a műszerfal kiírja, hogy: ?csocsi?,
    Mert ebből az életben nem lesz már kocsi.
    Egy esélyed van még: a szupertitkos kódja,
    De nehogy elhidd, hogy a problémád megoldja.

    A hibamentesítőt aktiválnád vele,
    Igen ám, kistestvér, de hogyan írod bele?
    A Wagon R+-ban az a tuti üzlet,
    Hogy van hozzá titkos kód, de nincsen billentyűzet.

    Most aztán szarban vagy; nézel jobbra-balra,
    Hirtelen új message jön a műszerfalra:
    ?Szeretnék neked egy jó tanácsot adni,
    Indulj el gyalog, vagy itt fogsz megrohadni.?

    Ha Wagon R+-t vásárol, számoljon a sokkal,
    A kockázatokkal és a mellékhatásokkal.
    Amióta gyártják, rajta ül az átok,
    Már a szlogen mögött nagy átkúrást látok:

    Gazdaságos motor, meg metálfény kaszni,
    Suzuki a mi autónk, meg is lehet baszni!

  • grobi74

    Ti idióta fikázók!!! A suzuki nagyon is jó és megbízható és igen lehet vele gyorsan is menni 160-nal ki kellene pörgetni rendesen, és nem kellene összehasonlítani egy nagy autóval ..te köcsög pepe. Nem mindenkinek telik ám fospassatra!!

  • Szacsa

    A Suzuki jó kis autó, többet próbáltam már. Nekem bejött, de nem luxusautó, nem kirándulóautó, hanem egy praktikus kis családi autó városba főleg, kispénzűeknek mindenhová. A Suzukiban már egy klímának is örülni kell, de oda visz, ahová egy fullos 5-ös, vagy akárhányas BMW, de ennek bizony megvannak a hátrányai, de az előnyei is. Nyilván egy BMW-ből visszaülni nagy próbatétel, de azért több BMW-t láttam már az út mellett álldogálni, mint Suzukit.(Mondjuk Suzit még egyet sem láttam, de mindegy) Japán technológia, magyar minőség, mi kell még? S az újabbak már egészen olyanok,mint egy autó! :)

  • honeker64

    2000 évj. 1,3 Swift 300 ezer km használtam rendesen…semmi baja…..reno kango na az fos-talicska 4 évet nem bírt…..sx4 nincs mit fikázni ….Jó….bocs cseréltem már 1 helyzetjelző izót

  • remzo

    Nekem egy 2005ben ujonnan vasarolt ignisem van en meg vagyok vele elegedve.Az autora 8 evig csak tankolni kellet,most 10 eves a szokasos kopo alkatreszeket kellet cserelni pottom penzert.A pontbol B pontba elvisz es nem hagyott meg cserbe.Ha tehetnem a kovetkezo a kovetkezo autom is suzuki lenne az uj Vitara

  • menőmanó

    Csak az eszetlen dilettánsok szidják a Suzukit.
    Önmagáról mond ítéletet az a szerencsétlen, aki megvesz egy egyértelműen gyenge autót, aztán azzal akar rekordokat döntögetni.
    Arra ott van a GTI.
    ’94-ben kiröhögtem a sok szerencsétlen “nagy autóst”. Főleg a merci, bmw audi triumvirátus szívott rendesen, mert csak a Suzukit látta benne a sok balfék.

    A jelenlegi Suzuki Sport is veri a mezőnyt rendesen. Kategóriájában verhetetlen, sőt még a nagyobbakat is lepipálja, ha hozzáértő ül a volánnál.

    A dilettantizmus nem szégyen csak kellemetlen, ugye ész nélkül “fikázók”? :)

  • Leslie54

    2004 óta nekünk semmi bajunk a WagonR+ autóval! Csak tankolni és menni kell vele! Amilyen szar utak vannak itthon, nem is kell komolyabb autó! Persze akinek dől a lé, annak más a szemlélete! A vezetéstechnika pedig nem autó függvénye!

  • Suzuki king 1.3

    legjobb kócsi, 180 nál utól értem egy bmw annak már beteg volt a motra 730d volt alig birt menni aztán kicsapott elölem gyorsan én adló már 200 on voltam egyből már csak a tükörben láttam a bmw és 1.3 swiftem van

  • Butapest

    Ismét hozza a firkász a szokásos havi primitív kényszer-cikkeit..

    Ezen az oldalon sokadszorra fordul elő hasonló agymenéses fikázós baromság, biztos a sok sok millió miatt van amit a firkász béemvéje eddig benyelt :)

    Ahogy azt alattam már mások írták, az egyik legjobb ár/érték arányú autóról beszélünk.
    Nyilván nem egy Lexus szintű gépkocsi, de annyiból megveszed és fenttartod mint az előbbire egy kerékszett..

    Ja még egy apróság:
    “Suzukid van? Sokat használod? Azt kell mondjam, hogy nem irigyelünk miatta.”

    Mi meg a helyesírásod miatt nem “irigyelünk”.

    Szánalmas.

  • szaboata

    Figyi kedves pepe
    Használd arra a gépet amire való.a 3 hengeres,kb 800 kbcm,inkább városi autó,nem egy pálya bajnok.Megvan??
    óviba vinni a gyereket,a putris pesten belül is megállja a helyét.

  • hova

    Csak az esztelen dilettánsok szidják. Mindegyiknek megvan a maga előnye-hátránya. Ha észben és képben tartod, arany életed van mellette.

  • v_johny

    Biztos velem van a baj, de én nagyon szívesen lennék Suzukis. Egy jó kis új 1.6-os Vitara…

  • Sombody

    Cikk “író”

    Sajnáljuk ,hogy te már computerek nélkül nem tudsz vezetni. Mert kell egy atomreaktornyi PC hogy menjen a csodagéped. Jobban jársz ha hagyod a Suzukisokat.
    Évek óta hajtom a kocsim ami egy 1000-es swift és megy az 160 at pályán, villogtam már le FELSŐKATEGÓRIÁS autót mert nem ment.
    Inkább töröld le ezt a kis szaros hulladék cikked mert SZART se ér. Próbálj meg egy szakmailag összerakott cikket csinálni ha meg nem megy akkor ne publikálj. Köszi

  • mad363

    A cikket el kéne olvassni, értelmezni kéne majd felfogni az ironiát… Komolyan ennyien nem értik az ironiát?itt fröcsög mindenki hogy mekkora paraszt a cikkiró miközben ök azok akik olvasni is lustak,a cimig eljutnak es kesz.

  • Lipi1945

    Nekem van egy 10 éves Altom. Kicsi, csak kis dolgokat tudok vele szállítani, nem teperhetek vele 200al, hosszú távon kényelmetlen. De átlagos használatra, igáslónak teljesen jó. És ami a lényeg, tényleg gombokból fenntartható, vigyázni se kell rá mert sokkal többet úgy se fog érni. A 10 év alatt, jó ha összesen 100ezret elköltöttem alkatrészre, de ebbe már két új gumit is beleszámoltam, meg két törött tükröt meg egy hátsólámpát (ezek mellesleg nem olyan olcsók mint egy Swifthez). Én kifejezetten fapadosat vettem igáslónak, tápot, gázolajat 200 literes hordóban, stb. szállítok vele, földre járok ki vele, munkába járok vele, rohangálós autó, gyakran indítva rövid ideig járatva aztán leállítva, élete nagy részét nagyon szar alacsony rendű utakon és földúton, nem cammogva töltötte, a kátyúkat sose kerülgettem. Bírja.

  • YamahaR1

    Funkyman – 2015.12.14 // 14:25
    1 Van a családunkban két darab Suzuki. Az egyik 8 éves. Újonnan vettük. Van egy 20 éves amit használtan vettük. Az autószerelőt csak fékbetét cserénél a rendszeres olajcserénél, szervizelésnél kellett idáig felkeresni.Az öreg Suzukit amikor megvettük akkor pluszban egy vezérmű szíj cserét belefeccöltünk, biztos ami biztos alapon.
    2. Fogyasztás Az öreg Suzuki 4-5 liter/1200 km, a fiatalabb 6 liter körüli fogyasztást produkál. Nem igazán öregurasan vezetgetünk, de nem hajtjuk szét az autókat.
    3.Indexkapcsoló a 20 évesnél sem romlott még el. Egyébként a Google a te barátod is. Olyat kapsz amilyet akarsz.

  • v_johny

    Új álom-autóm lett… Egy Suzuki, ami 4-5 liter/1200km fogyasztást hoz…

  • v_johny

    :-)

  • xdrive

    1. Egy suzukit soha de soha ne keverjunk ossze egy bmw vel
    2. Amig egy bmwvel belemesz egy faba es rohogve szallsz ki addig a suzukival a farol fureszelnek le
    az h nagy a szerbiz koltsege egy bmwnek pontosan a suzukisok talaltak kki akiknek a feltengelyuk csereje azonos az olajcserevel
    Puszilom az osszes 1.3 as racsingos ordog vadallatot

  • bzsoltie

    200-al menő 1.3-asok, és 160-al menő ezresek, biztos sokan elhiszik…. :D

  • ofandras

    “1. Egy suzukit soha de soha ne keverjunk ossze egy bmw vel
    2. Amig egy bmwvel belemesz egy faba es rohogve szallsz ki addig a suzukival a farol fureszelnek le
    az h nagy a szerbiz koltsege egy bmwnek pontosan a suzukisok talaltak kki akiknek a feltengelyuk csereje azonos az olajcserevel
    Puszilom az osszes 1.3 as racsingos ordog vadallatot”

    Igen, nagyjából ugyanannyiba kerül a két szervíz (bár féltengely csere még nem kellett), és 10-15e-ből kijön (sufnituning, ami bmw-nél nagyjából kizárva, ha jót akarsz).
    Puszillak én is, a “kötelező” szervízeknél, és a tankolásoknál :)

  • Zsigubigulee

    Nos látom itt parázs vita kezd kialakulni… Nekem volt szerencsém mindkét oldalt megjárni… Igazából kissé elhibázott dolog egy BMW-t egy Suzukihoz hasonlítani, hiszen semmilyen szempontból sem egy kategória, mindkét autót lehet szeretni, mindkét típusban ülnek p@rasztok, mindkét típusban meg lehet halni… Egy dolog biztos, hogy az autóról kialakult negatív sztereotípia sosem a kocsi hibája, hanem a sofőré… amíg ilyen a közlekedési morál amilyen addig szerintem nem igazán a kocsikat kéne szidni, hanem meg kéne kulturáltan közlekedni…

  • Atex13

    Nemár! Szerintem ez egy tök vicces suzukis cikk lett. Némelyik pont tele van iróniával. Ne veszekedjetek már ilyeneken, hogy levágnak a fáról meg a másik kacatból röhögve szálsz ki. Olvasd el és csak mosolyogj egyet rajta. :)

  • slacc

    Jó cikk, nekem betalált, jót nevettem rajta.

    1000-es (993 cm^3) Swiftem volt. Két hónapja lezúzta egy kétszer akkora tömegű autó. Megúsztam. Járhattam volna rosszabbul is, de más autóval sem lett volna jobb ez a helyzet. Őzet is ütöttem vele, abból sem lett nagy baj, pár tízezer forintból javítható volt. De persze régi konstrukció, lehetett volna olyan helyzet is, hogy nem szállok ki.
    Jó kocsi volt. Szerettük. Elvitt minket (az asszonykámmal) nászútra, nyaralásra, munkába, bármikor, bárhova. Mindig indult, nem kért sokat. Nem volt zsákbamacska. Pontosan azt tudta, amit vártunk tőle, de azt mindig. Nem éreztük szükségét jobbnak. Mert jó volt.

    Most Toyotám van. Két hete. Kezdem sejteni, miért kerül többe. De a Swiftet nem fogom becsmérelni. Kár, hogy vannak, akik autómárka alapján ítélnek. Sofőr alapján kellene, de azt ugyebár nem látjuk, egyszerűbb az előítéletek mögé bújni. Ráadásul honnan tudjuk, miért olyan a sofőr viselkedése, amilyen? Félti a kocsit? Levest visz? Siet valahová? Mi lenne, ha egyszerűen csak elfogadnánk, hogy a közlekedés nem egyszemélyes játék? Mi lenne, ha nem az autóban élnénk ki magunkat? És ha 1-2 másodperces haszonért nem rombolnánk le magunkat mások előtt? Ha az életben problémánk van, ne a közlekedésben éljük ki. Az mindenkinek árt. Nekünk is.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.