Kezdjük a téma alapjaival. A fából nyert mozgási energia nem korszakalkotó felfedezés, az eljárás már régóta létezik, és alkalmazták benzinszegény időszakokban.

A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban. 

Az első úttörő Eugene Chernigov 36 éves matek-fizika szakos tanár, aki régi Opel Kadettjét alakította át. 100 kilométer megtétele összesen 10 hrivnyába kerül neki, a fagáz üzem előtt egyetlen liter üzemanyagért ennek a duplájába került az utazás.

Csakhogy az eljárás teljesen illegális, szabálytalan az átépítés, az állam pedig végképp felhördül, amikor valaki jövedéki adók nélkül termel magának energiát. A tanár úr műve pedig messziről feltűnő. Ezért is népszerű az ukrán srác, Szergej Iagoon által tökéletesített, kompakt verzió. 

Ezt érdekes módon már saját honlapon reklámozzák, és a helyi médiában is több helyen szerepeltek.