Álombeli meseautó épült a BMW M3-ból

Az orosz barokk találkozása a jó ízléssel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.02. 06.45

Veszélyes vizeken evez az, aki megpróbál veteránokra hajazó autót tervezni és építeni. Az orosz Bilenkin azonban mesteri színvonalon űzi ezt a műfajt.

Van valami csodálatos a régi idők autóiban, amit napjaink túltenyésztett járművei már nem tudnak visszaadni – ez a panasz persze egy soha le nem járó lemez, ami évtizedek óta tartja életben az autóipar a múltba visszatekintő ágazatait. Ezek egyike a létező klasszikus legendákra nagyban hajazó, vagy valós veteránokat átértelmező, méregdrága csúcstermékeket előállító iparág. Olyan mesterek képviselik ezt a műfajt, mint a Singer, a Revology, az Icon vagy a valóságtól jobban elrugaszkodó David Brown vagy Lyonheart.

Mostantól az utóbbiak között kell emlegetnünk az orosz Bilenkint is, amely hol másutt, mint Dubajban mutatta be stílusosan Vintage névre hallgató alkotását. Az autó több veterán legenda szintéziséből született, felismerhető benne a Volvo P1800 ugyanúgy, mint a Borgward Isabella.

Ettől persze még lehetne egy ízléstelen rusnyaság, de a Bilenkin Vintage voltaképpen harmonikus, szemnek kedves valami. A szimpátia csak fokozódik, ha a lemezek mögé tekintünk: a filigrán kupé ugyanis valójában egy előző generációs BMW M3-ból készült, annak 400 lóerős motorjával, futóművével és üléseivel egyetemben.

A műszerfalat átdolgozták, így pont úgy néz ki, mint a hatvanas évek soha meg nem valósuló tanulmányautói: az átlátszó plexi középkonzol és a nemes fába integrált iDrive monitor, a türkiz színvilág, kazettás magnót idéző kezelőfelület, a digitális műszerfal és a csodálatos, öreg kormánykerék varázslatos hatással van az emberre.

Az ámulatból az árcédula ráz fel: az oroszok mintegy 130 000 eurót, azaz durván 40 millió forintot kérnek el az autóért. Ebből lefaraghatsz valamennyit, ha beéred egy 300 lóerős sorhatos motorral, ami egyébként szintén nem egy rossz ötlet.

Kommentek

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.