Álombeli meseautó épült a BMW M3-ból

Az orosz barokk találkozása a jó ízléssel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.02. 06.45

Veszélyes vizeken evez az, aki megpróbál veteránokra hajazó autót tervezni és építeni. Az orosz Bilenkin azonban mesteri színvonalon űzi ezt a műfajt.

Van valami csodálatos a régi idők autóiban, amit napjaink túltenyésztett járművei már nem tudnak visszaadni – ez a panasz persze egy soha le nem járó lemez, ami évtizedek óta tartja életben az autóipar a múltba visszatekintő ágazatait. Ezek egyike a létező klasszikus legendákra nagyban hajazó, vagy valós veteránokat átértelmező, méregdrága csúcstermékeket előállító iparág. Olyan mesterek képviselik ezt a műfajt, mint a Singer, a Revology, az Icon vagy a valóságtól jobban elrugaszkodó David Brown vagy Lyonheart.

Mostantól az utóbbiak között kell emlegetnünk az orosz Bilenkint is, amely hol másutt, mint Dubajban mutatta be stílusosan Vintage névre hallgató alkotását. Az autó több veterán legenda szintéziséből született, felismerhető benne a Volvo P1800 ugyanúgy, mint a Borgward Isabella.

Ettől persze még lehetne egy ízléstelen rusnyaság, de a Bilenkin Vintage voltaképpen harmonikus, szemnek kedves valami. A szimpátia csak fokozódik, ha a lemezek mögé tekintünk: a filigrán kupé ugyanis valójában egy előző generációs BMW M3-ból készült, annak 400 lóerős motorjával, futóművével és üléseivel egyetemben.

A műszerfalat átdolgozták, így pont úgy néz ki, mint a hatvanas évek soha meg nem valósuló tanulmányautói: az átlátszó plexi középkonzol és a nemes fába integrált iDrive monitor, a türkiz színvilág, kazettás magnót idéző kezelőfelület, a digitális műszerfal és a csodálatos, öreg kormánykerék varázslatos hatással van az emberre.

Az ámulatból az árcédula ráz fel: az oroszok mintegy 130 000 eurót, azaz durván 40 millió forintot kérnek el az autóért. Ebből lefaraghatsz valamennyit, ha beéred egy 300 lóerős sorhatos motorral, ami egyébként szintén nem egy rossz ötlet.

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.