Titánok harca 300 km/óráig

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.12.01. 11.15

Vajon a három hipersportautó közül, melyik éri el hamarabb a 300 km/órát?

Nem sok olyan autó akad a földön, amelyik annyira könnyedén teljesí a 0-300 km/órás sprintet, min napjaink három legádázabb sportautója, a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder.

Ez a három hibrid összesen 2766 lóerőt szabadít az aszfaltra, fejenként közel ezer lóerővel. A McLaren 3,8 literes V8-as benzinmotorja és egy villanymotor együttesen 916 lóerőt és 900 Nm forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére. Az autó kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 350 km/óra.
A 918-as teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra.
A pokoli Ferrari 6,3 literes V12-es belső égésű motorja 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal fokozza egy elektromotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés tulajdonosa.
Most pedig lássuk, hogy melyikük éri el leggyorsabban a 300 km/órás sebességet (186,5 mph), álló helyből rajtolva a Bruntingthorpe reptéren.

Kommentek

  • Lovy11

    Hát nem tudom…Pont a rajtot nem mutatják normálisan, de tuti hogy a Ferrari kiugrott. A négykerekes porschénak kellett volna egyébként is elöl lenni közvetlen rajt után. Utána már hogy melyik mennyire megy, az kb olyan apróságoktól is nagymértékben függ, hogy milyen melegek voltak a hátsó gumik a két hátsókerekesen

  • fzr1000

    Tökmindegy hogy kiugrott (egyébként 4:51-nél külön kiemelik) a gyorsulást időben mérik, ha nem tűnt volna fel akkor mindegyikét külön mérték öt tartományra felosztva hogy láthasd melyik hogyan teljesített összességében. (100 mérföldig valóban a Porsche volt a leggyorsabb, 5:24-nél megnézheted)

  • Iceman.

    A Porsche azért elég nagy plusz súlyt cipel a hibrid kacatjai miatt. Persze nyilván ők választották, de egy ilyen versenyben azért nem előny.

  • Oddye

    Mert a másik kettőben nincsenek “hibrid kacatok”?

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.