Titánok harca 300 km/óráig

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.12.01. 11.15

Vajon a három hipersportautó közül, melyik éri el hamarabb a 300 km/órát?

Nem sok olyan autó akad a földön, amelyik annyira könnyedén teljesí a 0-300 km/órás sprintet, min napjaink három legádázabb sportautója, a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder.

Ez a három hibrid összesen 2766 lóerőt szabadít az aszfaltra, fejenként közel ezer lóerővel. A McLaren 3,8 literes V8-as benzinmotorja és egy villanymotor együttesen 916 lóerőt és 900 Nm forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére. Az autó kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 350 km/óra.
A 918-as teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra.
A pokoli Ferrari 6,3 literes V12-es belső égésű motorja 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal fokozza egy elektromotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés tulajdonosa.
Most pedig lássuk, hogy melyikük éri el leggyorsabban a 300 km/órás sebességet (186,5 mph), álló helyből rajtolva a Bruntingthorpe reptéren.

Kommentek

  • Lovy11

    Hát nem tudom…Pont a rajtot nem mutatják normálisan, de tuti hogy a Ferrari kiugrott. A négykerekes porschénak kellett volna egyébként is elöl lenni közvetlen rajt után. Utána már hogy melyik mennyire megy, az kb olyan apróságoktól is nagymértékben függ, hogy milyen melegek voltak a hátsó gumik a két hátsókerekesen

  • fzr1000

    Tökmindegy hogy kiugrott (egyébként 4:51-nél külön kiemelik) a gyorsulást időben mérik, ha nem tűnt volna fel akkor mindegyikét külön mérték öt tartományra felosztva hogy láthasd melyik hogyan teljesített összességében. (100 mérföldig valóban a Porsche volt a leggyorsabb, 5:24-nél megnézheted)

  • Iceman.

    A Porsche azért elég nagy plusz súlyt cipel a hibrid kacatjai miatt. Persze nyilván ők választották, de egy ilyen versenyben azért nem előny.

  • Oddye

    Mert a másik kettőben nincsenek “hibrid kacatok”?

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Ferrarinak hálás Grosjean

Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.