Mielőtt előre dörzsölnéd a tenyered, hogy megint egy sírva röhögős hirdetés következik, el kell, hogy szomorítsalak. Ezúttal olyan hirdetésbe botlottunk, amilyenre talán még nem volt példa a Hahu fennállása óta. Na jó, lehet, hogy volt, csak azzal nem találkoztunk.
Íme, Magyarország valószínólég legprecízebb használtautó-hirdetése. Egy hibája van csupán, több fotó kellett volna bele:

Nem sok kedvem van részt venni a magyarországi autópiacban, de muszáj. Vidéki doktor család második autója (igen, tudom, hogy ilyen nincsen, de ez mégis az) külföldre költözés miatt eladó. Az autó alapvetően jó állapotban van, felújítások, javítások, bőséges karbantartás van mögötte. Persze, 29 éves, de teljesen vállalható mindennapos használatra, és hosszú utakra is. 

Na így kell használt autót hirdetni, barátom 1

Mi szeretjük, mert megbízható, nagy, kényelmes, keveset fogyaszt és nem modern. A beltér jellemzője, hogy a hátsó ülések előrehajtásával 1,9 m hosszú, mintegy 1,5 m széles, teljesen sík, szőnyegezett felületet kapunk. Az ülőlapokat kiemelve még több hely lesz bent. A kaszni zöme rozsdamentes, de a tetőablakon van hiba (rozsdafolt) és a kerékdobok belső oldalán is rozsda van a hegesztés mentén. Ezt ugyan kezeltem Korant-tal, de egyrészt megint kezelni kellene, idővel pedig mindenképpen javítást igényel. 


A bal küszöb hátulján rozsdafoltokat vettem észre, 200 forintosnyi méretben. Ez egyelőre csak felületi rozsda, de nem ártana lekenni. Másutt rozsdáról nem tudok. Az autó 2013 óta van nálunk, azóta sok dolgot javítottunk vagy cseréltünk rajta. Sorrendben, az elmúlt két év javításai: Hátsó fékek felújítása (felújított nyereg, új fékcső, új fékbetét, új kézifék-pofák), karosszériázás (taposók, kerékjáratok, a sárfelverődés okozta rozsdák javítása, a tetőn talált rozsdafoltok javítása.) Beltér felújítása (új tetőkárpit, az ajtókárpitok felújítása a vezetőoldali még hátravan a kárpitok, ülések kiszerelése, javítása, tisztítása, bolhák, csavarok pótlása, napfénytető kiszerelése, kenése, tisztítása, ablakemelők tisztítása, kenése). 
Idén tavasszal: vízpumpa, termosztát, ékszíjak cseréje, nyáron a vezérműszíj, adagolószíj, szelepfedél-tömítés, főtengelyszimering, vezérműszimering cseréje, adagoló teljes felújítása, első kerékcsapágyak cseréje, első féktárcsák és fékbetétek cseréje volt meg. Új a szélvédő is, nyáron cseréltettem ki. 

Az önindító is tönkrement, úgyhogy idén májusban ezt egy bontottra cseréltem, jól működik. Az izzítás egy gombbal működik, de az is a relét kapcsolja, mint a kulcs, tehát teljesen biztonságos és tartós megoldás. A kuplung jó, még az előző tulajdonos cseréltette Sachs készletre, mintegy 3 és fél éve. Azóta a kocsi körülbelül 40 000 Km-t futott, úgyhogy még nagyon sokáig jó lesz. 

A típus jellegzetes hibája, hogy a motortéri kábelezés tönkremegy, a szigetelés leválik. Ezen hibák túlnyomó többségét javítottam, a kábel (lehetőleg színhelyes)cseréjével vagy szigetelőcsőbe bújtatásával, így erre sincs már gond. De általában is, ha, egy csavart kicsavartam, az zsírozva ment vissza, ne rohadjon be. 

A legtöbb öreg kombi hátulja ül, de ezé nem! A hátsó rugókat rugókováccsal kihúzattam az eredeti méretre, feléjük pedig 60 mm pogácsa került: az autó terhelhető, a hátulja nem ül le, így a kormányzás és az úttartás is biztos marad. Már csak azért is jó ez, mert vonóhorgos a kocsi. Én mondjuk nem vontattam vele, de rajta hagytam. 

A fényszórókban General Eletric növelt fényerejű (+90%) új izzók vannak, ezek az út szélét jobban világítják. Ami a kerekeket illeti: az autóhoz két felnikészlet jár, mindegyik könnyűfém, de a gumik cserélendők. Az egyik vízcső rossz volt, eresztette a vizet, de ez is javítva lett, de fontos tudni, hogy a fagyállót a hibakeresés során nagyon felhígítottam, így szükséges lenne a fagyállóval való feltöltés (-10 fok környékéig így is bírja, de ez nem biztos, hogy elegendő). 

A tolatólámpa nem jó. A javítása egyszerű, kábelcsatlakozási hiba lesz a lámpatestnél, de mivel én már külföldön vagyok, így ezt javítani nem tudom. Figyelmes szemlélőnek feltűnhet a képeken, hogy az első és a hátsó felni nem ugyanaz. Ennek oka egy szerencsétlen padkázás, ami gumiszakadással járt, ezért az elöl levő téli gumik mellé fel kellett raknom hátra a nyári készlet két darabját (hogy tengelyenként ugyanolyan gumik legyenek az autón). Nyilván, cserélni kell a gumikat, de én időközben elutaztam, úgyhogy ez az új tulajdonosra marad. 

Ismert hibák: Rozsda a doblemez beső oldalán, olajfolyás (nem megeszi az olajat, hanem valahol még mindig kinyomja: kb 1 liter/1000 km a fogyás), kontakthiba a tolatólámpánál, a jobb első ajtó panelje egy kicsit lóg, néha beakad, meg kell igazítani, a km számláló nem működik (a sebességmérő persze igen). A bal első sárvédőn parkolási sérülés (kisebb horpadás) van. Az autóhoz adok egy hibátlan, de más színű sárvédőt is, ha kell. Én ezt a hibát nem javíttattam, mert akkor meg a vásárló esetleg ezt gondolná, hogy törött a kocsi, azért van rajta cseredarab. Nem törött, van rajta egy kicsi horpadás. A középső kipufogódobon a pán alatt, mintegy 100 Ft-os nagyságú lyuk van. 

A csomagtérajtón a festék egy helyen (5-10 cm hosszan) kezd elválni, de ez nem rozsda miatt van, hanem az ajtó anyaga miatt: alumínium, egy idő után leválhat a festék egy része. A sebességváltó nyelestengely-csapágy zörög. Ennél a típusnál ez elég gyakori, ettől még sokáig használható, de előbb-utóbb cserélni kell. A beltérben vannak kopások, a műszerfal sarka például kifeslett mint talán az összes ilyen Volvonak (a fotón jó látható). Az első két ülés hátulján vannak kisebb szakadások, ülésvédővel ez eltüntethető, de én nem szerettem volna ilyen trükkhöz folyamodni. 

A gumikat mindenképpen jó lenne cserélni. Nyári gumiként mondjuk egy szezont még éppen el lehet velük menni, de télen már egyáltalán nem jó. Másik gumit én már nem tudok feltenni, de így legalább az új tulajdonos saját igényei szerint vehet gumit. Nem jó a klíma sem, egyértelmű a hiba, a kompresszor csapágyas. Mivel mi sosem használunk klímát, így ezzel nem törődtünk. Elvileg javítható, de én ezzel nem kívántam foglalkozni. Az autóhoz jár egy pár tetőcsomagtartó, egy tartalék sebességváltó, egy bal első sárvédő, egy féladag színhelyes javítófesték, egy doboz Korant, tartalék első lámpák, indexek, kipufogódob a lyukas helyett, kardántengely, meg egyéb apróságok. 

Nyilván, aki nem akarja ezt a sok kacatot elvinni, az otthagyhatja ahol van. Az autót nem a tulajdonos árulja (mert már külföldön van), hanem a párja, kérem ezt figyelembe venni az érdeklődés során. 

A kocsi Pécsen van, kipróbálható, a műszaki 2017 áprilisig érvényes. A kilométer-számláló tavalyi elromlása miatt a futásteljesítmény bizonytalan, most 360 000 km körül mutat, de biztos vagyok benne, hogy 400 000 km felett van. A leendő tulajdonos egy megbízható, a mindennapokban is jól használható, nagy, kényelmes autót kap, kitakarítva, lemosva. Az autó jellemző fogyasztása országúton, 80-100 km/h közötti tempóval 6, 2 6, 5 l gázolaj. Nekem 5, 8 l/100-nél kevesebbet még sose fogyasztott, azt is OMV olajból, tartós 70 80 km/h-val haladva. Városban olyan 8-9 liter között fogyaszt. Persze lehet állítani az adagolón, akkor kevesebbet fogyaszt, de gyengébb is lesz, vagy fordítva. Kérem, hogy főnökök, tesók, vasazók ne keressenek.