A stop motion animációk szinte korlátlan teret adnak a fantáziának. Csak rengeteg türelem, kemény munka és szakértelem kell a megvalósításhoz, és az eljárás sokkal régebbi, mint gondolnánk. 

Már ebben az 1939-es Chrysler reklámban is alkalmazták, az éppen virágzó amerikai autógyártás típusa magát szereli össze, az alkatrészek emberi beavatkozás nélkül állnak össze. A filmet az 1939-es New Yorkban megrendezett világkiállításra készítették. 
A technika fejlődésének köszönhetően ez már nem csak a fotósok, filmesek szórakozása. Mivel elég hozzá egy átlagos fényképezőgép és számítógép kettőse, bárki készíthet hasonló alkotást. Tökéletes példa ennek a Triumph Spitfire motornak az összeállítása. Emberünk 11 hónapot töltött az összeszereléssel, és a háromezer kép elkészítésével, de nekünk csak 2 perc 22 másodpercbe kerül megnézni.