Traktorral büntette a földjén potyázókat a gazda

Ne húzz ujjat a horvát gazdálkodókkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.18. 22.45

Egy Zágráb környéki gazda megunta, hogy szántóföldjét parkolónak használják holmi gyüttmentek. Fogta hát a traktorát, és megleckéztette őket.

Bár a legenda szerint a Citroën mérnökei annak idején azt az utasítást kapták, hogy olyan autót tervezzenek, amely képes úgy végighajtani egy frissen felszántott földön, hogy nem törnek össze a csomagtérben szállított tojások – így született az imádni való Kacsa -, általában elmondhatjuk, hogy lánctalpasokon és full mechanikus terepjárókon kívül semmi, de semmi nem juthat át a porhanyós-puhára szántott anyaföldön.

Pont ez a gondolat motiválhatta a zágrábi Pavao Bedekovicot, akinek nagyon tele volt már a hócipője azzal, hogy amikor a horvát főváros Jakuševec kerületében vásárt tartanak, a földjét ellepik a parkoló autók, és ő sem mozdulni, sem dolgozni nem tud.

Fogta hát öreg traktorját, mögé akasztotta az ekét, és nekiindult a határnak. Meg sem állt, amíg körbe nem szántotta az összes, szabálytalanul parkoló autót.


A kerékbilincsnél hatásosabb vendégmarasztalást persze rossz szemmel nézték a sértettek. Ki is hívták a rendőrséget, de azok végül arra jutottak, hogy Bedekovic gazda azt csinál a saját földjén, amit akar, és hazamentek.

Arról, hogy a birtokháborítók mikor jutottak haza, nem szól a fáma.

Kommentek

  • imi001

    Ha mondjuk egy tábla is kint volt hogy NO PARKING magán terület Akkor teljesen rendben az akció

  • karlo53

    A józan paraszti ésszel túljárt a birtokháborítók eszén !

  • Szentmiki

    Nem az a paraszt aki a földet műveli ;)

  • vadgesztenye

    imi001 – 2015.11.19 04:46 Szántóföldet nem kell táblával megjelölni ahhoz, hogy a parkolás tiltva legyen, az egyértelmű. Aki pedig mégis megteszi viselje a következményeket.

  • szipipeti

    Imike! A közterületre és a magánterületre eltérő szabályok vonatkoznak. Gyakorlatilag a teljes európai jogrend szerint – minden országban – a “közút” és a “közpark” kivételével minden “egyéb” terület vagy magán, vagy állami tulajdonban van.
    Abban az esetben, ha a magánterület tulajdonosa, vagy az állami tulajdon kezelője, (pl. egy erdőgazdaság,) engedi, vagy tiltja !!! hogy a járművel behajts a tulajdonára, azt a KRESZ-ben meghatározott módon – úttest jobb szélén – táblával jelezni köteles. Ez persze 50 – 100 – 300 méterrel arrébb kikerülhető, de a tiltás fennáll!
    Szántóföldet, erdőt, halastót nem kell körbe keríteni!
    Ha az én ingatlanom nincs “bekerítve” (Lásd Hollandia, Dánia, Svédország, az USA több állama – ahol nem jellemző a lakótelkeket körbekeríteni), még nem jelenti azt, hogy “bejöhetsz” (még lakótelepen, lakóparkban sem!)
    Mivel nem “köz”, hanem “magán” tulajdon. Vagy kérj engedélyt!
    Még egy csemege: abban az esetben, ha egy baleset történik a magánterületen, annak kialakulásáért komoly részarányban “felel” annak tulajdonosa, kezelője. Ezért zárja le egy erdőgazdaság télen az egyes erdei utakat – elkerülendő, hogy balesetet szenvedj a nyálkás jeges erdei utakon becsúszva egy szakadékba. Ennek ellenére figyelmen kívül hagyhatod a táblát, a korlátot, és a magántulajdonhoz való jogot…

  • mazsoqq

    Volt Citroen Kacsám. Nem terepjáró, tévedés, hogy szántásban való közlekedésre tervezték. A követelmény az volt, hogy a tanyákról be tudja szállítani a tojást a piacra. Ez földutat jelent, amit még sáros állapotban is bír torziós rugózása és fronthajtása miatt.

  • Kanyaró Malvin

    Ez jó lecke, de az önkormányzat vagy a piac üzemeltetője tanulhatna az esetből annyit, hogy ha a bácsi bérbe adja, akkor jó pénzért bérbe veszik a területet parkolónak.

  • kocogok

    Helyes! Jól tette!!!

  • öregszem

    Jol tette !!!!!!

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.