Nem, ez a Lada nem az éppen most zajló Las Vegas-i SEMA Show-n mutatkozott be, holott simán befért volna a tuningautók közzé ezzel a szélesített karosszériával. Az oroszok már húsz évvel ezelőtt tudták, hogy a szabadidő-autóké a jövő, el is készítették a Lada Tarzant.
A Lada Tarzan prototípusból több karosszériaváltozat is létezik. Elsőként az 1984-óta gyártott Lada Samara karosszériáját ültették Niva alapokra. Ez volt a Tarzan első generációja, amely koncepciójában erősen emlékeztetett a Golf Countryra. Egy idő után azonban a Samara bódét felcserélték a Lada 111 kombiéval. Ennél a modellnél az orbitális műanyag panelek is szolidabbak lettek, sajnos.

 

 

Kezdetben a motor a Nivákból is ismert 1,7 literes benzines erőforrás volt. Aztán szerelték 94, 83 és 80 lóerős motorokkal is a Tarzant.

 

 

Az állandó összkerékhajtáshoz képest a Tarzan, súlya csupán 1230 kilogramm, a terhelhetőség 400 kiló. A végsebesség a két nagyobb, de gyengébb motorral 140 kilométer/óra, pont mint a legelső ezerkettes Zsiguli esetében. A százra gyorsulás 14,5 másodperc 94 lóerős motorral, a karcsúbb teljesítmény 17 másodperces gyorsuláshoz elég.

 

 

A tank térfogata megegyezik a Nivával, 45 liter benzin fér bele, ami nem tart túl sokáig. A katalógusadatok szerint a Lada Tarzan 10 liter benyát fogyaszt el 100 kilométeren.