Ennél menőbb Lada nem nagyon készült

Lada Tarzan

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.11.07. 10.15

Mi történik, ha a keresztezik a Niva hajtásláncát egy Lada Samarával? Csoda!

Ennél menőbb Lada nem nagyon készült
Nem, ez a Lada nem az éppen most zajló Las Vegas-i SEMA Show-n mutatkozott be, holott simán befért volna a tuningautók közzé ezzel a szélesített karosszériával. Az oroszok már húsz évvel ezelőtt tudták, hogy a szabadidő-autóké a jövő, el is készítették a Lada Tarzant.
A Lada Tarzan prototípusból több karosszériaváltozat is létezik. Elsőként az 1984-óta gyártott Lada Samara karosszériáját ültették Niva alapokra. Ez volt a Tarzan első generációja, amely koncepciójában erősen emlékeztetett a Golf Countryra. Egy idő után azonban a Samara bódét felcserélték a Lada 111 kombiéval. Ennél a modellnél az orbitális műanyag panelek is szolidabbak lettek, sajnos.

 

 

Kezdetben a motor a Nivákból is ismert 1,7 literes benzines erőforrás volt. Aztán szerelték 94, 83 és 80 lóerős motorokkal is a Tarzant.

 

 

Az állandó összkerékhajtáshoz képest a Tarzan, súlya csupán 1230 kilogramm, a terhelhetőség 400 kiló. A végsebesség a két nagyobb, de gyengébb motorral 140 kilométer/óra, pont mint a legelső ezerkettes Zsiguli esetében. A százra gyorsulás 14,5 másodperc 94 lóerős motorral, a karcsúbb teljesítmény 17 másodperces gyorsuláshoz elég.

 

 

A tank térfogata megegyezik a Nivával, 45 liter benzin fér bele, ami nem tart túl sokáig. A katalógusadatok szerint a Lada Tarzan 10 liter benyát fogyaszt el 100 kilométeren.

Kommentek

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.