Dzsudzsák is a listán: ezek a szuperautók törtek itthon

Hullottak a Lamborghinik

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.11.04. 12.52

Annyi 60-100 milliós ritka autó tört össze itthon az elmúlt években, hogy Google-keresés nélkül is összejön pár emlékezetes példa.

Sosem hittem volna, hogy ilyen listát fogok szerkeszteni, de ez is eljött. Annyi 60-100 milliós ritka autó tört össze itthon az elmúlt években, hogy Google-keresés nélkül is összejön pár emlékezetes példa. 
Apró országunk nem a legutóbbi LaFerrari-baleset nyomán került először autós oldalak címlapjára. A szombatinál jóval súlyosabb, életveszélyes eseteken borzongtunk a közelmúltban, égett már porrá Lamborghini az autópályán, rongyolódott le egyedi BAC Mono a Váralagútban. Érdekes, hogy Londonhoz mérve nálunk sokkal alacsonyabb a szupersportautókkal villogó olajmilliárdosok száma, látványos balesetekből mégis akad bőven.
 

Porrá égett Porsche és Lamborghini

Innen nézve 2007 már csak rossz felbontású képek nehezen elérhető archívuma, de erre az esetre sokan még a jó öreg koponyába zárt szürkeállománnyal is emlékeznek. Mert ilyen őrületet ritkán látnak a magyar utak, 90 milliós érték lelte halálát az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszán.
Egy szemtanú a Lánglovagok.hu fórumában így számol be az esetről: “Az orrunk előtt történt. A barátom mondja, hogy “úristen, ezt nézd meg”, és már abban a pillanatban elsöpört a Porsche, szorosan utána a Lamborghini kb. 300 km-es sebességgel… Látszottak a hátsó lámpáik, ahogy elszáguldottak, hogy cikáznak az autók között, jobbra-balra ficánkoltak a kis fények, mi meg elhűlve néztünk, hogy mi lesz ebből, majd egy füst, robbanás, és mint egy akciófilmben, hatalmas lángok.
A Lamborghini három kerekét vesztve, ronggyá törve kapott lángra, a tűz részben a Porschéra is átterjedt, a füstölgő roncsokat végül a kiérkező tűzoltók oltották el. A balesetben mindkét sofőr megsérült, őket a mentők kórházba szállították.
Két autó esett áldozatul

– Lamborghini Murcielago: 580 lóerővel, V12-es motorral és 330 km/órás végsebességgel. A modell ára 30-40 millió forint körül mozog a használt autók piacán, de a ritkább, limitált szériás kiadások ára ennek akár duplája is lehet.
– Porsche Turbo: a 997-es szériából, a TechArt tuningcég által hergelt kiadásban. A 3,6-os bokszermotor is 580 lóerőt tudott, amellyel a 911-es 339 km/órás tempóra képes. Mivel egyedi módosításokon átesett autóról van szó, nehéz konkrét árat találni. A TechArt átalakítási csomaggal együtt az Egyesült Államokban 186 000 dollárba (53 millió forint) került egy ilyen autó. 

Dzsudzsák és az Aventador

Ha egy összetört Lambóról kerülnek elő képek, sosem ússzuk meg a kommentet: “Dzsudzsák, te vagy az?” A sikeres magyar focista autópályás bukása örök nyomot hagyott a hazai kollektív tudatban. 
“Egy bérelt autóval Budapestről tartott haza édesanyjához, amikor az M3-as autópályán a megváltozott időjárási körülmények miatt balesetet szenvedett” – nyilatkozta akkor menedzsere, Vörösbaranyi József.
Egy autó volt az áldozat, sérülése javítható
– Lamborghini Aventador: az olasz csúcsmodell maximális sebessége 350 kilométer/óra, és 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára. Jelenleg négyet találtunk itthon a használt autós oldalakon eladósorban, 90-100 milliós áron. 

300 km/óra felett az M7-esen

Mind közül ez a legfélelmetesebb. Az eltartott kisujjal váltó sofőr, aki totálisan leírt egy szalonillatú, tökéletes Lamgborghini Huracánt. A baleset után a sofőr kimászott a Huracánból, és kimentette utasát a roncsból, amelyet követően a gépkocsi kigyulladt. 330 km/óra körüli tempót sikerült elérnie, így minden felekezet istenéhez, de főleg a biztonsági utascella tervezőihez elmormolhat egy imát, amiért saját lábán tudta elhagyni a helyszínt. 
Pár épen maradt darabja az online piactereken tűnt fel, féktárcsáját több mint 300 000 forintért próbálták eladni. 
Egy áldozat: a vadonatúj Lamborghini teljesen megsemmisült a tűzben

– Lamborghini Huracán: az olasz gyártó kínálatának alapmodellje, 5,2 literes, tízhengeres motorral, 610 lóerővel. Ára 60-65 millió forint. 

A milliárdos esete a Váralagúttal

Összetört egy BAC Mono típusú együléses sportautó a budai Váralagútban, a balesetben összesen három autó sérült meg, állt az MTI közleményében, tavaly novemberben.
Az autó tulajdonosa Josh Cartu kanadai milliárdos, üzletember, autóversenyző, korábbi Ferrari-pilóta és luxusautó-gyűjtő így nyilatkozott a Twitteren az eset után: “Rendben vagyok, más sem sérült meg. Mindent megtettem, hogy elkerüljem a sávomba áttért motorost, de túl szűk az alagút.”
A sérült autót nem érezte biztonságosnak a baleset után, ezért visszajuttatta a gyártóhoz, és inkább rendelt egy másikat. Erősebbet, gyorsabbat.
Három autó sérült meg, a BAC Mono visszakerült a gyártóhoz
– BAC Mono: a Briggs Automotive Company által 2011-ben bemutatott, évente 50-100 példányban gyártott autóját 280 lóerős, 2,3 literes Cosworth szívómotor mozgatja. Egyéb adatai is tiszteletet parancsolóak, 2,8 mp alatt gyorsul százra, 6,7 másodperc kell neki a 160-hoz, a végsebesség pedig 273 km/óra. A különleges együléses ára is változó, 40-45 millió forint körül lehet hozzájutni a Forma-1-es autókra emlékeztető játékszerhez.

LaFerrari-bukta a Váci úton

Végül jöjjön a legfrissebb fiaskó. A megvadult Ferrari három parkoló autónak hajtott neki október végén, Budapesten, a XIII. kerületi Váci úton. Érdekes, hogy az autóra rendszám nélkül találtak rá, a tulaj pedig ponyvával takarta le a kocsit a kíváncsiskodók elől, a helyszínelés után. Szerencsére személyi sérülés nem, anyagi kár viszont jelentős keletkezett. 
Már van videó is a balesetről, elejétől a végéig:

Dzsudzsák is a listán: ezek a szuperautók törtek itthon 1

A hibrid szupersportautó 963 lóerőt tudhat magáénak, mellyel kevesebb mint három másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre. 
Négy autó tört össze, a LaFerrari valószínűleg szerelőhöz kerül
– LaFerrari: a hibrid szupersportautó 963 lóerőt tudhat magáénak, mellyel kevesebb mint három másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre. 1,3 millió euró, 1,2 millió dollár, 390 millió forint? Igen, ilyen árak röpködnek a limitált, 499 példányszámban gyártott hiperautóról. Használtan most még drágább, mivel aki újat akar, az hosszú ideig tartó várakozásra számíthat, és a Ferrari feltételeinek is meg kell felelnie. 
Másodkézből viszont azonnal hozzájuthat egyhez, a spekulánsok pedig tudják ezt, és pont ezért kínálják dupla áron a náluk lévő LaFerrarikat. 
(A lista nem teljes, aki emlékszik hasonló balesetre, amelynek nyomait már elnyelte a net, ne hagyja ki a Faceboo- oldalunk kommentlehetőségét, most a szerkesztés befejezésekor fedeztem fel én is egy hatodik Lamborghini-balesetet, amely 2009-ben történt Csepelen, a Gallardo nagy tempóval ütközött, és borított fel egy Fiatot.) 

Kommentek

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.