Sosem hittem volna, hogy ilyen listát fogok szerkeszteni, de ez is eljött. Annyi 60-100 milliós ritka autó tört össze itthon az elmúlt években, hogy Google-keresés nélkül is összejön pár emlékezetes példa. 
Apró országunk nem a legutóbbi LaFerrari-baleset nyomán került először autós oldalak címlapjára. A szombatinál jóval súlyosabb, életveszélyes eseteken borzongtunk a közelmúltban, égett már porrá Lamborghini az autópályán, rongyolódott le egyedi BAC Mono a Váralagútban. Érdekes, hogy Londonhoz mérve nálunk sokkal alacsonyabb a szupersportautókkal villogó olajmilliárdosok száma, látványos balesetekből mégis akad bőven.
 

Versenyeztek, ez lett a vége (a kép illusztráció)

Porrá égett Porsche és Lamborghini

Innen nézve 2007 már csak rossz felbontású képek nehezen elérhető archívuma, de erre az esetre sokan még a jó öreg koponyába zárt szürkeállománnyal is emlékeznek. Mert ilyen őrületet ritkán látnak a magyar utak, 90 milliós érték lelte halálát az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszán.
Egy szemtanú a Lánglovagok.hu fórumában így számol be az esetről: “Az orrunk előtt történt. A barátom mondja, hogy “úristen, ezt nézd meg”, és már abban a pillanatban elsöpört a Porsche, szorosan utána a Lamborghini kb. 300 km-es sebességgel… Látszottak a hátsó lámpáik, ahogy elszáguldottak, hogy cikáznak az autók között, jobbra-balra ficánkoltak a kis fények, mi meg elhűlve néztünk, hogy mi lesz ebből, majd egy füst, robbanás, és mint egy akciófilmben, hatalmas lángok.
A Lamborghini három kerekét vesztve, ronggyá törve kapott lángra, a tűz részben a Porschéra is átterjedt, a füstölgő roncsokat végül a kiérkező tűzoltók oltották el. A balesetben mindkét sofőr megsérült, őket a mentők kórházba szállították.
Két autó esett áldozatul

– Lamborghini Murcielago: 580 lóerővel, V12-es motorral és 330 km/órás végsebességgel. A modell ára 30-40 millió forint körül mozog a használt autók piacán, de a ritkább, limitált szériás kiadások ára ennek akár duplája is lehet.
– Porsche Turbo: a 997-es szériából, a TechArt tuningcég által hergelt kiadásban. A 3,6-os bokszermotor is 580 lóerőt tudott, amellyel a 911-es 339 km/órás tempóra képes. Mivel egyedi módosításokon átesett autóról van szó, nehéz konkrét árat találni. A TechArt átalakítási csomaggal együtt az Egyesült Államokban 186 000 dollárba (53 millió forint) került egy ilyen autó. 

Az eső áztatta M3 kifogott a Lamborghini menetstabilizáló rendszerein.

Dzsudzsák és az Aventador

Ha egy összetört Lambóról kerülnek elő képek, sosem ússzuk meg a kommentet: “Dzsudzsák, te vagy az?” A sikeres magyar focista autópályás bukása örök nyomot hagyott a hazai kollektív tudatban. 
“Egy bérelt autóval Budapestről tartott haza édesanyjához, amikor az M3-as autópályán a megváltozott időjárási körülmények miatt balesetet szenvedett” – nyilatkozta akkor menedzsere, Vörösbaranyi József.
Egy autó volt az áldozat, sérülése javítható
– Lamborghini Aventador: az olasz csúcsmodell maximális sebessége 350 kilométer/óra, és 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára. Jelenleg négyet találtunk itthon a használt autós oldalakon eladósorban, 90-100 milliós áron. 

Teljesen kiégett az M7-esen száguldó Lambó

300 km/óra felett az M7-esen

Mind közül ez a legfélelmetesebb. Az eltartott kisujjal váltó sofőr, aki totálisan leírt egy szalonillatú, tökéletes Lamgborghini Huracánt. A baleset után a sofőr kimászott a Huracánból, és kimentette utasát a roncsból, amelyet követően a gépkocsi kigyulladt. 330 km/óra körüli tempót sikerült elérnie, így minden felekezet istenéhez, de főleg a biztonsági utascella tervezőihez elmormolhat egy imát, amiért saját lábán tudta elhagyni a helyszínt. 
Pár épen maradt darabja az online piactereken tűnt fel, féktárcsáját több mint 300 000 forintért próbálták eladni. 
Egy áldozat: a vadonatúj Lamborghini teljesen megsemmisült a tűzben

– Lamborghini Huracán: az olasz gyártó kínálatának alapmodellje, 5,2 literes, tízhengeres motorral, 610 lóerővel. Ára 60-65 millió forint. 

Kép a baleset helyszínén, a Váralagútban. Állítólag egy motoros miatt történt.

A milliárdos esete a Váralagúttal

Összetört egy BAC Mono típusú együléses sportautó a budai Váralagútban, a balesetben összesen három autó sérült meg, állt az MTI közleményében, tavaly novemberben.
Az autó tulajdonosa Josh Cartu kanadai milliárdos, üzletember, autóversenyző, korábbi Ferrari-pilóta és luxusautó-gyűjtő így nyilatkozott a Twitteren az eset után: “Rendben vagyok, más sem sérült meg. Mindent megtettem, hogy elkerüljem a sávomba áttért motorost, de túl szűk az alagút.”
A sérült autót nem érezte biztonságosnak a baleset után, ezért visszajuttatta a gyártóhoz, és inkább rendelt egy másikat. Erősebbet, gyorsabbat.
Három autó sérült meg, a BAC Mono visszakerült a gyártóhoz
– BAC Mono: a Briggs Automotive Company által 2011-ben bemutatott, évente 50-100 példányban gyártott autóját 280 lóerős, 2,3 literes Cosworth szívómotor mozgatja. Egyéb adatai is tiszteletet parancsolóak, 2,8 mp alatt gyorsul százra, 6,7 másodperc kell neki a 160-hoz, a végsebesség pedig 273 km/óra. A különleges együléses ára is változó, 40-45 millió forint körül lehet hozzájutni a Forma-1-es autókra emlékeztető játékszerhez.

Örülünk, hogy láthatunk LaFerrarit hazai utakon, de annak nem, hogy így.

LaFerrari-bukta a Váci úton

Végül jöjjön a legfrissebb fiaskó. A megvadult Ferrari három parkoló autónak hajtott neki október végén, Budapesten, a XIII. kerületi Váci úton. Érdekes, hogy az autóra rendszám nélkül találtak rá, a tulaj pedig ponyvával takarta le a kocsit a kíváncsiskodók elől, a helyszínelés után. Szerencsére személyi sérülés nem, anyagi kár viszont jelentős keletkezett. 
Már van videó is a balesetről, elejétől a végéig:

Dzsudzsák is a listán: ezek a szuperautók törtek itthon 1

A hibrid szupersportautó 963 lóerőt tudhat magáénak, mellyel kevesebb mint három másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre. 
Négy autó tört össze, a LaFerrari valószínűleg szerelőhöz kerül
– LaFerrari: a hibrid szupersportautó 963 lóerőt tudhat magáénak, mellyel kevesebb mint három másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre. 1,3 millió euró, 1,2 millió dollár, 390 millió forint? Igen, ilyen árak röpködnek a limitált, 499 példányszámban gyártott hiperautóról. Használtan most még drágább, mivel aki újat akar, az hosszú ideig tartó várakozásra számíthat, és a Ferrari feltételeinek is meg kell felelnie. 
Másodkézből viszont azonnal hozzájuthat egyhez, a spekulánsok pedig tudják ezt, és pont ezért kínálják dupla áron a náluk lévő LaFerrarikat. 
(A lista nem teljes, aki emlékszik hasonló balesetre, amelynek nyomait már elnyelte a net, ne hagyja ki a Faceboo- oldalunk kommentlehetőségét, most a szerkesztés befejezésekor fedeztem fel én is egy hatodik Lamborghini-balesetet, amely 2009-ben történt Csepelen, a Gallardo nagy tempóval ütközött, és borított fel egy Fiatot.)