Az F1-es fékek tesztje annyira menő, hogy kihagyni vétek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.10.16. 13.40

Lehet, hogy az idei autók gyengébbek, halkabbak, lassabbak, mint az előző évek versenygépei, de vitathatatlanul csúcstechnikát képviselnek.

Ez minden alkatrészre igaz, ma már annyira bonyolult egy Forma-1-es gép, hogy szinte nézőként sem egyszerű követni, melyik energiaforrás honnan, hogyan és meddig termel lóerőket. 

A fék hiába űrtechnika, legalább egyértelmű és látványos. Ezért is lesz örömteli, ha nagyobb kerékméretre vált a sportág, éjszakai futamokon még nagyobb élményt adnak majd a vörösen izzó tárcsák.
A videót a minőségi fékek legismertebb gyártójának, a Brembónak köszönhetjük. Jelenleg a Ferrari, STR, Sauber, Lotus, Force India, Mercedes és a Red Bull csapat is tőlük szerzi be a megállásért felelős alkatrészeket.
Oké, nem bontottam ki az igazság minden szirmát, amikor azt írtam, hogy a fékek működése egyértelmű. Az igaz, hogy ugyanúgy van tárcsa, hatdugattyús féknyereg, fékpofa és pedál, ami mindezt működteti. Azonban ezen túl minden más, a szénszálas anyagból készült fékezőfelület 1200 Celsius-fokig hevül, 300 km/órás sebességről mindössze 4 másodperc alatt, 6 g erős lassulással képes megállítani a versenyautót.

Kommentek

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.