93 év. Gyönyörű kor, ennyit élhetett meg Göncz Árpád író, műfordító és politikus, a harmadik magyar köztársaság első államfője, akinek halálát kedden kora délután jelentették be.

Göncz Árpád életét csupán annyira határozták meg az autók, mint bármelyik hétköznapi emberét, közlekedési eszközként tekintett rájuk, nem rajongóként. Ennek ellenére mégis az ő tulajdonában volt országunk egyik legmeghatározóbb autóipari ikonja, egy igazán különleges Suzuki Swift.

Fotó: infoesztergom.hu

Az évszám 1993. október 15. A köztársasági elnök épp átveszi a 10 000. esztergomi Suzukit. Az esztergomi gyárban elkészített tízezredik Suzuki Swiftet köszöntötték ünnepélyes keretek között a Magyar Suzuki dolgozói, vezetői és a meghívott vendégek, akik közül Göncz Árpád köztársasági elnöknek adományozták a jubileumi példányt.

Suzuki Swift MK3

Az MK3 és a korábbi MK2 közti különbség a lökhárítókban, a hátsó lámpákban és a belső dizájnban keresendő. Észak-Amerikában 1994-ben, míg Japánban 1998-ban fejeződött be a 3. szériás Swiftek gyártása. 

Európában ez a típus MK2-Type2 néven vált ismertté: ezt a típust készítette a Magyar Suzuki Rt. Esztergomban 1992 – 2003 között. Később három alkalommal végeztek ráncfelvarrást a modellen: elsőként 1996-ban (MK3-Type1), majd 2000-ben (MK3-Type2), végül 2002-ben (MK3-Type3). 2002 szeptemberében befejeződött a háromajtós modellek gyártása, decemberben pedig elhagyta a gyárat az utolsó Sedan is. Utolsóként az ötajtós ferdehátú gyártását állították le, 2003 márciusában.

A Swiftet később a diósjenői mozgássérült gyermekek otthonának ajándékozta, egyebet nem tudni az autó utóéletéről, de az biztos, hogy a hétköznapokban inkább sofőrrel járt az egykori államfő. Ezt bizonyítja az a Mercedes-Benz W140 S-osztály is, ami legutóbb 2012-ben cserélt gazdát, alig 1 millió forintért. A Mercedest minden alkalommal képzett sofőr vezette, és volt hely az autón a nemzeti zászlónak is, ahogy illik.
Göncz Árpád igazi különlegességet őrzött a garázsban 1
Fűthető bőrülések, légzsákok, tempomat, kétzónás klíma, elektromosan állítható fejtámlákkal, hogy csak néhányt említsünk az 1997-es S-osztály extrái közül. Ami a fotó alapján a hosszított kivitel lehet, minden bizonnyal a 4,2 literes V8-as benzinzablóval, 279 lóerővel.
Ezzel a cikkel búcsúzunk, köszönjük a műfordítást, én személy szerint a Gyűrűk urát, amit a mai napig imádok. Nyugodjon békében, kedves Árpád!