7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.09.28. 18.15

Csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára.

Így előjáróban csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép csupán illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára. Tudom közhelyes, de ebben az esetben nagyon igaz.

1.- Szárnyak és különböző légterelők

Alapvetően a hátsó szárnynak (és minden egyéb aerodinamikai elemnek) akkor van értelme, ha  olyan autód van, amit versenypályán is használsz, és szeretnél minél gyorsabban körbeérni. 
A megfelelő szögben beállított szárny feladata az, hogy a levegőt jó irányba terelve, leszorítóerőt képezzen az aszfalt és az autó között. Ez hétköznapi járgányok esetén, betartva a megengedett sebességet, nem sokat ér, maximum díszként funkcionál.

2.- Kipufogó, ami simán elnyeli a fejed, de minimum a karod belefér

Ahhoz, hogy az autód teljesítménye is változzon, nem elég ha felpattintasz egy bazinagy, ordító kályhacsövet, esetleg sportdobot. Ha eredményt akarsz, akkor egyedi rendszerre van szükséged, ami a hengerenkénti leömlőktől indul.

3.- Prémium üzemanyag

Hétköznapi autóknál ne várd, hogy rakétaként fognak megindulni, ha telenyomod a tankot vépóver részinggel, vagy egyéb táltosbenzinnel.
A szabványban előírtnál magasabb oktán- illetve cetánszámú és eltérően adalékolt prémium-üzemanyagok számos előnyt ígérnek. A jobb minőségű gázolaj és benzin tisztább és tökéletesebb égést, kevesebb lerakódást, hosszabb élettartamot, kisebb fogyasztást, finomabb működést és nagyobb teljesítményt nyújthat a forgalmazók szerint.
Ám egy 95-ös benzinre konstruált motor nem fogja átállítani a vezérlést és nem használja ki a kompresszióviszony növelésére a magasabb oktánszámtól javuló kopogástűrést. A jobb adalékokat viszont megérezheti a tulaj, és a tisztább égéstérben tényleg születhet kicsivel több lóerő. Azt mindenki eldöntheti, hogy a pár százalékos, időnként a mérési hibahatáron belüli különbség és az ígért többi előny megéri-e neki az árkülönbséget.

4.- Matricák

Az a bizonyos kívánságlista. Mert sajnos hazákban ha egy ilyen felsorolást látok egy olyan autón, ami már félig a méhtelepen van, akkor inkább röhögök, mint elhiszem, hogy milliós cuccok virítanak a karosszéria alatt.

5.- Izomtól dagadó karosszéria

Félreértés ne essék, nincs bajom az optikai tuninggal, de vannak, akik nagyon el vannak tévedve, és mikor felpattintanak néhány kövérebb elemet az autóra, és egy üvöltő kipufogót, máris üveghangon húzatják a 75-90 lovas paripákat a városban. Egyrészt értelmetlen, másrészt ne mások kárára vagánykodj, menj gyorsulási versenyre vagy pályanapra, ott mutasd meg magad.

6.- Az internet fillérekért kapható elektronikus “teljesítményfokozó”

Nézd meg ezt a videót, és ha azt hiszed, hogy az ebay-en 10 dollárért kapható “csiptuning” bármit is csinál azon kívül, hogy a LED változtatja a színét, akkor meg is érdemeld, hogy kifizesd azt a 3000 forintot.

7.- Erővonal

Igen, ez a Dodge Vipernek nagyon jól áll, de nagyjából itt véget is ér a lista, amin azok az autók szerepelnek, amiken tényleg jól mutat ez a motívum. Talán még a Ford Mustang ide tartozik. 
És természetesen ettől sem lesz gyorsabb az autód, és nem is néz ki jobban. Persze ez szubjektív.

Kommentek

  • Szöcske

    3. ponttal azért vitáznék. E85 ugyan nem prémium üzemanyag,de 49 literből 7 volt E85-és nem értettem,ki ordíttatja a motort,mi az éktelen gumihang és miért nem mozdul az autóm,mikor annyi gázt-kuplungot kap,mint szokott. A 105-ös oktánszámot a mai számítógépes vezérlés -50 %-os arányig -tudja kezelni.Forgatónyomatéka 1100-nál annyi,mint benzinnel 3500 ! Nagyon nem mindegy. Viszont? 4500-nál azonos,4800 nál meg már alatta van. Végsebessége nem javul,de gyorsulásban műszer nélkül érezhető. /előzés!/

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.