7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.09.28. 18.15

Csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára.

Így előjáróban csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép csupán illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára. Tudom közhelyes, de ebben az esetben nagyon igaz.

1.- Szárnyak és különböző légterelők

Alapvetően a hátsó szárnynak (és minden egyéb aerodinamikai elemnek) akkor van értelme, ha  olyan autód van, amit versenypályán is használsz, és szeretnél minél gyorsabban körbeérni. 
A megfelelő szögben beállított szárny feladata az, hogy a levegőt jó irányba terelve, leszorítóerőt képezzen az aszfalt és az autó között. Ez hétköznapi járgányok esetén, betartva a megengedett sebességet, nem sokat ér, maximum díszként funkcionál.

2.- Kipufogó, ami simán elnyeli a fejed, de minimum a karod belefér

Ahhoz, hogy az autód teljesítménye is változzon, nem elég ha felpattintasz egy bazinagy, ordító kályhacsövet, esetleg sportdobot. Ha eredményt akarsz, akkor egyedi rendszerre van szükséged, ami a hengerenkénti leömlőktől indul.

3.- Prémium üzemanyag

Hétköznapi autóknál ne várd, hogy rakétaként fognak megindulni, ha telenyomod a tankot vépóver részinggel, vagy egyéb táltosbenzinnel.
A szabványban előírtnál magasabb oktán- illetve cetánszámú és eltérően adalékolt prémium-üzemanyagok számos előnyt ígérnek. A jobb minőségű gázolaj és benzin tisztább és tökéletesebb égést, kevesebb lerakódást, hosszabb élettartamot, kisebb fogyasztást, finomabb működést és nagyobb teljesítményt nyújthat a forgalmazók szerint.
Ám egy 95-ös benzinre konstruált motor nem fogja átállítani a vezérlést és nem használja ki a kompresszióviszony növelésére a magasabb oktánszámtól javuló kopogástűrést. A jobb adalékokat viszont megérezheti a tulaj, és a tisztább égéstérben tényleg születhet kicsivel több lóerő. Azt mindenki eldöntheti, hogy a pár százalékos, időnként a mérési hibahatáron belüli különbség és az ígért többi előny megéri-e neki az árkülönbséget.

4.- Matricák

Az a bizonyos kívánságlista. Mert sajnos hazákban ha egy ilyen felsorolást látok egy olyan autón, ami már félig a méhtelepen van, akkor inkább röhögök, mint elhiszem, hogy milliós cuccok virítanak a karosszéria alatt.

5.- Izomtól dagadó karosszéria

Félreértés ne essék, nincs bajom az optikai tuninggal, de vannak, akik nagyon el vannak tévedve, és mikor felpattintanak néhány kövérebb elemet az autóra, és egy üvöltő kipufogót, máris üveghangon húzatják a 75-90 lovas paripákat a városban. Egyrészt értelmetlen, másrészt ne mások kárára vagánykodj, menj gyorsulási versenyre vagy pályanapra, ott mutasd meg magad.

6.- Az internet fillérekért kapható elektronikus “teljesítményfokozó”

Nézd meg ezt a videót, és ha azt hiszed, hogy az ebay-en 10 dollárért kapható “csiptuning” bármit is csinál azon kívül, hogy a LED változtatja a színét, akkor meg is érdemeld, hogy kifizesd azt a 3000 forintot.

7.- Erővonal

Igen, ez a Dodge Vipernek nagyon jól áll, de nagyjából itt véget is ér a lista, amin azok az autók szerepelnek, amiken tényleg jól mutat ez a motívum. Talán még a Ford Mustang ide tartozik. 
És természetesen ettől sem lesz gyorsabb az autód, és nem is néz ki jobban. Persze ez szubjektív.

Kommentek

  • Szöcske

    3. ponttal azért vitáznék. E85 ugyan nem prémium üzemanyag,de 49 literből 7 volt E85-és nem értettem,ki ordíttatja a motort,mi az éktelen gumihang és miért nem mozdul az autóm,mikor annyi gázt-kuplungot kap,mint szokott. A 105-ös oktánszámot a mai számítógépes vezérlés -50 %-os arányig -tudja kezelni.Forgatónyomatéka 1100-nál annyi,mint benzinnel 3500 ! Nagyon nem mindegy. Viszont? 4500-nál azonos,4800 nál meg már alatta van. Végsebessége nem javul,de gyorsulásban műszer nélkül érezhető. /előzés!/

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.