Nézd a srácot, aki tehetséggel győz a lóerőgyárak felett

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.25. 16.30

Ennyi a különbség egy profi tesztpilóta, és a pályán kóválygó 5-600 lóerős gépekkel körözgető arcok között.

Erről a témáról rengeteget lehetne értekezni. Adott egy felvétel, amin a komolyra hegyezett Mazda MX-5 NC 7:58-at megy a Nürgburgringen. Töretlen lendülettel hagy le mindenkit, hiszen a Koenigsegg egyik tesztpilótájáról van szó (állítólag). 

Mutatványát nézni is élvezet, nem ő az első aki könnyű, gyengébb, de harmonikus, jól belőtt géppel oktat a mindenki által szent helyként tisztelt aszfaltcsíkon. És ezen a ponton jön a vitaalapot nyújtó gondolat. Erős autó kell az élményhez? A triplaturbóval töltött, rajtautomatikával hátba vágó modern lóerőgyárak tulajdonosainak jár az irigylő pillantás? 
Nem. Magadhoz, az autóhoz, a technikához képest gyorsnak lenni az igazi cél. Ez a srác pedig nagyon-nagyon gyors.

Kommentek

  • Eddie

    Jó kis gyösz lehet.
    Tekintve, hogy néhány aprót hibázott (persze ezt sokan nem veszik észre), én be tudnék menni vele 7:50 alá.
    :)

  • sebgutkopf

    Bizony harmonikusra lőtték be az mx5-öt. A gumijaiból nekem is adhatna egy szettet, ami tartósan kitartva is 1,3g-t tud kanyarban megfogni (mint a felvételen is látszik).
    Azzal teljesen egyetértek, hogy élményben a futómű többet számít mint az erő. Saját tapasztalatom is azonos, hogy amikor gyengének tartottam egy autót motorikusan a jó futómű bőségesen kompenzálja nem csak élményben, de sokszor sebességben is.

  • HB821

    A figura főállásban a Koenigsegg gyári pilótája. Ettől persze még csodálatosan megy. http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=521081

  • Guevara

    Egy gyengébb gépet bátrabban vezet az ember, bizony a (túl) sok lóerő inkább félelmet kel az emberben. És az nem (olyan) jó.

  • 20v

    Azért ha Walter papa kente volna elöl,kicsit más lenne a móka…

  • sforisek

    A Porsche erosebb es gyorsabb, de pilotaja béna a kanyarokban.
    R. Serwanski, viszont tokeletessen osszehagolt a gepevel.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.