Az elmúlt bő évszázad egyik legjelentősebb emberi innovációja az autózás, és annak fejlődése. Agyzsibbasztóan bonyolult, társadalmat, kultúrát, mindennapokat átszövő, megkerülhetetlen jelenség lett, rengeteg érdekfeszítő infómorzsával. Jöjjön most tíz, a teljesség igénye nélkül.

Az átlagos autók használatuk során a gyártástól a roncstelepig idejük 95 százalékában csak parkolnak valahol.

Türkmenisztánban 2008 és 2014 között ingyen járt a benzin, pontosabban 120 liternyi nafta, minden autósnak. Még a Türkménbasi ötlete volt, hogy az olajban és földgázban gazdag országban nulla legyen a rezsiköltség, de a pazarlás, és az adóbevétel hiánya végül a visszavonáshoz vezetett, 2014 óta újra fizetni kell a kutaknál.

Autóval közlekedve 6700 az egyhez az esély a halálos kimenetelű balesetre, a repülés ennél sokkal biztonságosabb a statisztikák szerint, 5,4 millió az egyhez annak a valószínűsége, hogy repülőszerencsétlenség vet véget életünknek.

Hivatalos adatok alapján a legtorkosabb típus egyben az egyik legdrágább, és leggyorsabb is. A Bugatti Veyron 16.4 szabványos étvágya 25,9 l/100 km, de a 42,5 literes városi érték is bevisz egy gyomrost. Érdekes, hogy az 1200 lóerős Veyron 16.4 Super Sport értéke csak 23,1 liter százon, pedig 407 helyett 431 km/óra a végsebessége.

A legdrágábban mozgásba hozott, kerekeken guruló jármű az Apollo program során használt Hold-jármű volt. Ha figyelembe vesszük a Holdon közlekedő jármű fejlesztési költségét, ami nem kevesebb, mint 12,7 millió dollár (2,7 milliárd forint), az utaztatása pedig 17,2 milliárd zöldhasúba került 1969-ben, abszolút érthető, a 764 millió forint/km.

A Lada legismertebb típusa nem csak nálunk volt hihetetlenül népszerű. 1970-2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból! De csak a 2101-est nézve is tekintélyes Lada-sereggel nézünk szembe, ebből 4 847 000 darabot gyártottak, tehát akárhogy számoljuk, a legnépszerűbb autó a szocialista érából csak a Lada!

A legtakarékosabb - Honda Insight I, 3,74 l/100 km. Az első generáció páratlanul takarékos, ám csak kétszemélyes. Aki nem egymaga jár, annak jobb választás a Jazzre épülő második széria, amely ötüléses és 5,45 l/100km átlagával még mindig nem üt lyukat a családi költségvetésbe

A legdrágább kocsi ami kalapács alá került egy Ferrari 250 GTO. Az 1962-es gépért 38 115 000 dollárt adtak (9,26 milliárd Ft). A legendás olasz hegyi versenyeken remekelt, és 49 évig volt egy család tulajdonában. A Bonhamsnél árverezett Ferrari érte el az aukciókon autóért valaha kifizetett legnagyobb összeget. A korábbi csúcstartó Juan Manuel Fangio és Karl Kling nagydíjgyőztes W196-os Mercedes-Benz Ezüst nyila 29,5 millió dolláros árral.

Hihetetlen drága fényezés - A Porsche 918 Sypder speciális, Liquid Metal elnevezésű fényezéséért akár 15 millió forintnak megfelelő eurót is elkérhetnek. Ennyi pénzből például egy Porsche 911 (997) Carrerát is hazaguríthatunk, akár magyar rendszámosat is.

A leghosszabb ideig tartó dugót Kína adta az emberiségnek. Voltak autósok akik 11 napig vesztegeltek a több, mint 100 km hosszan állt a kocsisorban. A dugót nem a rossz időjárás és nem is a Balatonra igyekvő forgalom okozta, hanem éppen az út építéséhez szükséges anyagokat szállító teherautók, akiknek sikerült 3 km/órás átlagsebességgel haladniuk, majd szép lassan a lehajtókat is blokkolniuk, így a menekülési útvonalakat is sikeresen elzárták, mintha csak szándékosan szerették volna kelepcébe csalni az autókban rekedt több tízezer embert. A dugó durván beállt a kezdeti 3km/órás tempó 3km/nap tempóra csökkent később.