Egy kedves olvasónktól kaptuk a fotókat, amin egy 1,4 literes Ford Focus blokkja látható, és az, ahogy a hajtókar átmegy böllérbe. A sztori a következő:
“Egy barátom autószerelő, és ezt nála fényképeztem. Volt nemrégiben egy hatalmas esőzés, a városban egy völgyben megállt a víz, aemberek pedig ugyanúgy mentek, ablakig érő vízben, mintha ez normális lenne. Ez lett az egyik eredménye. A főtengely megállt, mert betámasztott a törött hajtókar. A képeken látszik, hogy a hajtókar a blokk oldalát is kiszúrta.”

Zoltán szépen leírta, és illusztrálta is a folyadékütés, más néven hidraulikus sokk tipikus esetét. Legalábbis azt, ami belsőégésű motorban történhet.

De miért tört el, majd támasztott be az a fránya hajtókar? Azért mert víz került a hengerbe, ahová még véletlenül sem lett volna szabad. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog, a dugattyú sem tudja összenyomni (a levegővel ellentétben), így leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól pedig görbül, törik a hajtókar, szerencsétlenebb esetben gyönyörű lukat üt a blokk oldalán. Ahogy ezt a fotók is példázzák.
Tudod mi az a folyadékütés? Pedig kéne! 1
Mi ebből a tanulság? Ne hajts ész nélkül a mély vízbe, legalábbis ne olyan mélybe, hogy a szívóoldal víz alá kerüljön, mert simán így járhatsz, és annak mindig sírás a vége. Ezért van egyébként, hogy az off-road terepjárókon “kéményeket” látunk, na ők ott szívják be a levegőt, pont azért, hogy levegő kerüljön a motorba, ne H2O.
Tudod mi az a folyadékütés? Pedig kéne! 2