Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

Lezárás, dugó mindenfelé

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 07.00

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat szállító autótömeg is?

Aki jót akar magának, jövő kedden nem ül autóba Budapesten. Meg utána se, még jó darabig, mert az idén még a szokásosnál is nagyobb káosz várható, amikor véget ér a vakáció. Aki nem akar idegbajt kapni a kocsiban tötymörögve a dugóban, jobban teszi, ha már most végiggondolja, hogyan tudja megoldani gyalog, biciklivel, robogóval, BKV-val a közlekedést, legalább szeptember első napjaiban! Igaz, idén utána se valószínű, hogy nagyban javul majd a helyzet.

Évről évre óriási nyomás alól szabadul a főváros közlekedése, amikor júniusban kitör az iskolaszünet. És persze óriási nyomás alá kerül újra szeptemberben az úthálózat, amikor a papák-mamák újra bekötözik a gyerekülésbe reggelente a csecsemőt, majd 7 és 8 óra között nekivágnak az aszfaltdzsungelnek. Plusz ott van még a felsőoktatás is. Budapesten nagyjából százezer ember tanul nappalin az egyetemeken, főiskolákon, sokan autóval érkeznek vidékről a kollégiumba, albérletbe – ők leginkább a hét első és utolsó munkanapján nyomják meg a forgalmat jelentősen.

A Szépvölgyi út használhatatlan lett a lezárás miatt


Az idén a számtalan, természetesen jellemzően hónapokat csúszó fővárosi építkezés is megnehezíti a közlekedők, elsősorban az autósok dolgát. A fonódó villamos projekt miatt kiszámíthatatlan és balesetveszélyes a közlekedési rend a Bécsi út belső szakaszán, a Szépvölgyi úton, a Margit hídnál, az Alagútnál, minden fontosabb érintett csomóponton jelentősen csökkent az áteresztő-kapacitás is. A Budaörsi út gigantikus építkezése az Osztyapenkónál lassítja, torlasztja vissza a forgalmat kifelé is, befelé is. A totálisan feltúrt néhai Moszkva tér, ahol időről időre egy-egy megtalált második világháborús bomba miatti lezárás is színesíti az életet, szintén nem egészen úgy működik, ahogy az autósok eddig megszokták.

Miéééééénk itt a téééér - hátul az ELMŰ-s kocsi megkülönböztető jelzéssel próbál átvágni a káoszon

Remek tempóérzékkel az M3-as bevezetőjénél is most szűkítették be az autópályát, mert mikor, ha nem az iskolakezdés előtt kell kikapálni a tamariska-sövényt az útpálya közepén, hogy ronda, bár állítólag biztonságosabb beton terelőfallal helyettesítsék a növényzetet. A munkát szeptember végéig tervezi befejezni a Magyar Közút. A szánalmasan szűk, a fővárosi szakasz után csak kétsávos 10-es úton az esztergomi vasútvonal felújításának még mindig érezhetők a hatásai – ugyanakkor persze ott a lehetőség az agglomeráció lakosainak a vonattal való közlekedésre, mert augusztus 20. óta már járnak a síneken a vonatok.

Budaörsi út: sokat segít majd az ingázóknak, hogy a befelé jövő forgalom egy sávra szűkül a BAH előtt

A budai alsó rakparton a nagy eső miatt megrongálódott támfalakat, csatornákat javítják, hogy a rakpart lezárását a déli hidak környékén feloldják-e szeptember elsejéig, még nem tudni. Szintén nyitott kérdés, hogy meddig lesz majd korlátozás Ferihegy mellett, ahol a reptéri úton a vasúti átjáró rekonstrukciója kezdődött meg augusztus közepén (augusztus 25-től a befelé vezető sávokat zárják le, a forgalmat átterelik a túloldalra).

Tehát még egyszer a mi tanácsunk: aki teheti, még ha kényelmetlenséggel, a nyári időszakban megszokott menetidőhöz képest hosszabb utazással is jár számára, NE ÜLJÖN AUTÓBA Budapesten szeptember elején a reggeli és délutáni csúcsban! Higgyetek nekünk, nem érdemes megvárni az első napok káoszát, hogy az emberek rájöjjenek, nem éri meg autózni! Sokkal jobban esik majd kárörvendeni a villamos ablakából vagy a bicikliről azokon, akik a saját kárukon ébrednek majd rá erre.

A Moszkva téren gyakran változik a forgalmi rend, élelmes autósok még parkolóhelyet is találnak a vakondtúrások között

A budapesti forgalmi korlátozásokat ezen a linken, a főváros környéki közutakkal kapcsolatos információkat ide kattintva lehet megtalálni. Ha mégis muszáj autóznod szeptemberben, és az érintett területeken vezet át az utad, javasoljuk, hogy már most kezdj el gondolkodni a menekülési terven, ha netán ott találnád magad egy gigadugó közepén!

Kommentek

  • cuebler

    szerintem az illetékesek szántszándékkal b***nak ki az autósokkal budapesten. véletlenül ennyire nem lehet elqrni dolgokat. hol van ilyenkor rogán elvtárs, hogy “megkérje” a megfelelő szerveket a munkálatok elhalasztására?

  • demagóg

    Vidéken nem lesz ilyen gond, úgyhogy a cím megfogalmazása picit túlzás.

  • Guevara

    Vidéken nem lesz ilyen gond persze, de ott munka se nagyon van. Sajnos.

  • Merwyl

    NEM!!
    Ez kb. az ezredik példa arra, hogy agyatlan vezetőinknek fogalmuk sincs, hogy mit csinálnak, miért csinálják, mi lesz annak a hatása, következménye! De akkor mitől miniszterelnök az orbán, mitől a főváros első embere a tarlós, miért van és nagyarcoskodik még mindig a rogán???

  • Koromcsiga

    Muszáj volt most mindent szétszedni, hiszen jövőre jön a dugódíj, amit senki nem fog fizetni, ha nem lehet közlekedni…

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.