Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

Lezárás, dugó mindenfelé

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 07.00

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat szállító autótömeg is?

Aki jót akar magának, jövő kedden nem ül autóba Budapesten. Meg utána se, még jó darabig, mert az idén még a szokásosnál is nagyobb káosz várható, amikor véget ér a vakáció. Aki nem akar idegbajt kapni a kocsiban tötymörögve a dugóban, jobban teszi, ha már most végiggondolja, hogyan tudja megoldani gyalog, biciklivel, robogóval, BKV-val a közlekedést, legalább szeptember első napjaiban! Igaz, idén utána se valószínű, hogy nagyban javul majd a helyzet.

Évről évre óriási nyomás alól szabadul a főváros közlekedése, amikor júniusban kitör az iskolaszünet. És persze óriási nyomás alá kerül újra szeptemberben az úthálózat, amikor a papák-mamák újra bekötözik a gyerekülésbe reggelente a csecsemőt, majd 7 és 8 óra között nekivágnak az aszfaltdzsungelnek. Plusz ott van még a felsőoktatás is. Budapesten nagyjából százezer ember tanul nappalin az egyetemeken, főiskolákon, sokan autóval érkeznek vidékről a kollégiumba, albérletbe – ők leginkább a hét első és utolsó munkanapján nyomják meg a forgalmat jelentősen.

A Szépvölgyi út használhatatlan lett a lezárás miatt


Az idén a számtalan, természetesen jellemzően hónapokat csúszó fővárosi építkezés is megnehezíti a közlekedők, elsősorban az autósok dolgát. A fonódó villamos projekt miatt kiszámíthatatlan és balesetveszélyes a közlekedési rend a Bécsi út belső szakaszán, a Szépvölgyi úton, a Margit hídnál, az Alagútnál, minden fontosabb érintett csomóponton jelentősen csökkent az áteresztő-kapacitás is. A Budaörsi út gigantikus építkezése az Osztyapenkónál lassítja, torlasztja vissza a forgalmat kifelé is, befelé is. A totálisan feltúrt néhai Moszkva tér, ahol időről időre egy-egy megtalált második világháborús bomba miatti lezárás is színesíti az életet, szintén nem egészen úgy működik, ahogy az autósok eddig megszokták.

Miéééééénk itt a téééér - hátul az ELMŰ-s kocsi megkülönböztető jelzéssel próbál átvágni a káoszon

Remek tempóérzékkel az M3-as bevezetőjénél is most szűkítették be az autópályát, mert mikor, ha nem az iskolakezdés előtt kell kikapálni a tamariska-sövényt az útpálya közepén, hogy ronda, bár állítólag biztonságosabb beton terelőfallal helyettesítsék a növényzetet. A munkát szeptember végéig tervezi befejezni a Magyar Közút. A szánalmasan szűk, a fővárosi szakasz után csak kétsávos 10-es úton az esztergomi vasútvonal felújításának még mindig érezhetők a hatásai – ugyanakkor persze ott a lehetőség az agglomeráció lakosainak a vonattal való közlekedésre, mert augusztus 20. óta már járnak a síneken a vonatok.

Budaörsi út: sokat segít majd az ingázóknak, hogy a befelé jövő forgalom egy sávra szűkül a BAH előtt

A budai alsó rakparton a nagy eső miatt megrongálódott támfalakat, csatornákat javítják, hogy a rakpart lezárását a déli hidak környékén feloldják-e szeptember elsejéig, még nem tudni. Szintén nyitott kérdés, hogy meddig lesz majd korlátozás Ferihegy mellett, ahol a reptéri úton a vasúti átjáró rekonstrukciója kezdődött meg augusztus közepén (augusztus 25-től a befelé vezető sávokat zárják le, a forgalmat átterelik a túloldalra).

Tehát még egyszer a mi tanácsunk: aki teheti, még ha kényelmetlenséggel, a nyári időszakban megszokott menetidőhöz képest hosszabb utazással is jár számára, NE ÜLJÖN AUTÓBA Budapesten szeptember elején a reggeli és délutáni csúcsban! Higgyetek nekünk, nem érdemes megvárni az első napok káoszát, hogy az emberek rájöjjenek, nem éri meg autózni! Sokkal jobban esik majd kárörvendeni a villamos ablakából vagy a bicikliről azokon, akik a saját kárukon ébrednek majd rá erre.

A Moszkva téren gyakran változik a forgalmi rend, élelmes autósok még parkolóhelyet is találnak a vakondtúrások között

A budapesti forgalmi korlátozásokat ezen a linken, a főváros környéki közutakkal kapcsolatos információkat ide kattintva lehet megtalálni. Ha mégis muszáj autóznod szeptemberben, és az érintett területeken vezet át az utad, javasoljuk, hogy már most kezdj el gondolkodni a menekülési terven, ha netán ott találnád magad egy gigadugó közepén!

Kommentek

  • cuebler

    szerintem az illetékesek szántszándékkal b***nak ki az autósokkal budapesten. véletlenül ennyire nem lehet elqrni dolgokat. hol van ilyenkor rogán elvtárs, hogy “megkérje” a megfelelő szerveket a munkálatok elhalasztására?

  • demagóg

    Vidéken nem lesz ilyen gond, úgyhogy a cím megfogalmazása picit túlzás.

  • Guevara

    Vidéken nem lesz ilyen gond persze, de ott munka se nagyon van. Sajnos.

  • Merwyl

    NEM!!
    Ez kb. az ezredik példa arra, hogy agyatlan vezetőinknek fogalmuk sincs, hogy mit csinálnak, miért csinálják, mi lesz annak a hatása, következménye! De akkor mitől miniszterelnök az orbán, mitől a főváros első embere a tarlós, miért van és nagyarcoskodik még mindig a rogán???

  • Koromcsiga

    Muszáj volt most mindent szétszedni, hiszen jövőre jön a dugódíj, amit senki nem fog fizetni, ha nem lehet közlekedni…

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.