Aki jót akar magának, jövő kedden nem ül autóba Budapesten. Meg utána se, még jó darabig, mert az idén még a szokásosnál is nagyobb káosz várható, amikor véget ér a vakáció. Aki nem akar idegbajt kapni a kocsiban tötymörögve a dugóban, jobban teszi, ha már most végiggondolja, hogyan tudja megoldani gyalog, biciklivel, robogóval, BKV-val a közlekedést, legalább szeptember első napjaiban! Igaz, idén utána se valószínű, hogy nagyban javul majd a helyzet.

Évről évre óriási nyomás alól szabadul a főváros közlekedése, amikor júniusban kitör az iskolaszünet. És persze óriási nyomás alá kerül újra szeptemberben az úthálózat, amikor a papák-mamák újra bekötözik a gyerekülésbe reggelente a csecsemőt, majd 7 és 8 óra között nekivágnak az aszfaltdzsungelnek. Plusz ott van még a felsőoktatás is. Budapesten nagyjából százezer ember tanul nappalin az egyetemeken, főiskolákon, sokan autóval érkeznek vidékről a kollégiumba, albérletbe – ők leginkább a hét első és utolsó munkanapján nyomják meg a forgalmat jelentősen.

A Szépvölgyi út használhatatlan lett a lezárás miatt


Az idén a számtalan, természetesen jellemzően hónapokat csúszó fővárosi építkezés is megnehezíti a közlekedők, elsősorban az autósok dolgát. A fonódó villamos projekt miatt kiszámíthatatlan és balesetveszélyes a közlekedési rend a Bécsi út belső szakaszán, a Szépvölgyi úton, a Margit hídnál, az Alagútnál, minden fontosabb érintett csomóponton jelentősen csökkent az áteresztő-kapacitás is. A Budaörsi út gigantikus építkezése az Osztyapenkónál lassítja, torlasztja vissza a forgalmat kifelé is, befelé is. A totálisan feltúrt néhai Moszkva tér, ahol időről időre egy-egy megtalált második világháborús bomba miatti lezárás is színesíti az életet, szintén nem egészen úgy működik, ahogy az autósok eddig megszokták.

Miéééééénk itt a téééér - hátul az ELMŰ-s kocsi megkülönböztető jelzéssel próbál átvágni a káoszon

Remek tempóérzékkel az M3-as bevezetőjénél is most szűkítették be az autópályát, mert mikor, ha nem az iskolakezdés előtt kell kikapálni a tamariska-sövényt az útpálya közepén, hogy ronda, bár állítólag biztonságosabb beton terelőfallal helyettesítsék a növényzetet. A munkát szeptember végéig tervezi befejezni a Magyar Közút. A szánalmasan szűk, a fővárosi szakasz után csak kétsávos 10-es úton az esztergomi vasútvonal felújításának még mindig érezhetők a hatásai – ugyanakkor persze ott a lehetőség az agglomeráció lakosainak a vonattal való közlekedésre, mert augusztus 20. óta már járnak a síneken a vonatok.

Budaörsi út: sokat segít majd az ingázóknak, hogy a befelé jövő forgalom egy sávra szűkül a BAH előtt

A budai alsó rakparton a nagy eső miatt megrongálódott támfalakat, csatornákat javítják, hogy a rakpart lezárását a déli hidak környékén feloldják-e szeptember elsejéig, még nem tudni. Szintén nyitott kérdés, hogy meddig lesz majd korlátozás Ferihegy mellett, ahol a reptéri úton a vasúti átjáró rekonstrukciója kezdődött meg augusztus közepén (augusztus 25-től a befelé vezető sávokat zárják le, a forgalmat átterelik a túloldalra).

Tehát még egyszer a mi tanácsunk: aki teheti, még ha kényelmetlenséggel, a nyári időszakban megszokott menetidőhöz képest hosszabb utazással is jár számára, NE ÜLJÖN AUTÓBA Budapesten szeptember elején a reggeli és délutáni csúcsban! Higgyetek nekünk, nem érdemes megvárni az első napok káoszát, hogy az emberek rájöjjenek, nem éri meg autózni! Sokkal jobban esik majd kárörvendeni a villamos ablakából vagy a bicikliről azokon, akik a saját kárukon ébrednek majd rá erre.

A Moszkva téren gyakran változik a forgalmi rend, élelmes autósok még parkolóhelyet is találnak a vakondtúrások között

A budapesti forgalmi korlátozásokat ezen a linken, a főváros környéki közutakkal kapcsolatos információkat ide kattintva lehet megtalálni. Ha mégis muszáj autóznod szeptemberben, és az érintett területeken vezet át az utad, javasoljuk, hogy már most kezdj el gondolkodni a menekülési terven, ha netán ott találnád magad egy gigadugó közepén!