Vízzel működő motort kreált egy idős ember

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 10.45

A “T Power H20” elnevezésű járművet egy brazil férfi, Ricardo Azavedo fejlesztette ki Sao Paulóban.

A motorba csak vizet kell tölteni, egy liter elég 500 kilométer megtételéhez. A belsőégésű, hagyományos szerkezetű motor hidrogént éget, a víz bontása pedig elektromos árammal, egy akkumulátorral történik. 

“A motorbicikli előnye, hogy a vízből nyert hidrogént használja fel, ezért kipufogógáz helyett kipufogógőzt termel. Ez lehetővé teszi, hogy a továbbiakban ne szennyezzük a levegőt szén-monoxiddal, és egyéb környezetszennyező gáztermékkel” – fejtette ki a feltaláló.
Miért nem járunk mindannyian vízautóval? 
Mielőtt a gonosz olajtársaságok aknamunkájára, vagy titkos szervezetek, gyíkemberek ármánykodására gondolnánk, sokkal hasznosabb belegondolni a ma ismert világunk felülírhatatlan fizikai törvényeibe. 
“Ez egy állandóan visszatérő történet (lásd: Gróf Spanyol Zoltán vízautója): ahhoz, hogy a vizet hidrogénre és oxigénre bontsuk fel, energiát kell befektetni. Amikor a kitermelt hidrogént elégetjük, a hidrogén az oxigénnel vízzé rekombinálódik, és az energia egy részét visszakapjuk. De a termodinamika törvényei szerint a visszanyert energia nem lehet több, mint amennyit a szétválasztásba belefektettünk, következésképpen ez a folyamat egyszerűen alkalmatlan energiatermelésre.

Azokat, akik korábban azt állították magukról, hogy ezen az úton sikerült energiát előállítaniuk, nagyjából két csoportra lehet osztani: Vagy botcsinálta természettudósokként magukat is becsapták, vagy az átverés nagymesterei voltak.” – írja a szkeptikus.blog.hu
Akit bővebben érdekel a téma, a BME tájékoztatója tökéletes kiindulópont lehet a vízautó kérdéskörében. 
 

Kommentek

  • Lordmotor

    Ugyanaz a téma újra és újra. Hogy honnan is van az alap energia. A szél, víz nap, geotermikus stb energiaforrások kihasználását kellene fejleszteni.
    Bár ha hirtelen ilyen megújuló energiaforrásokat kihasználó erőművekkel lenne tele a világ, akkor is kihoznánk, hogy ezeknek az erőműveknek a legyártása beüzemelése olyan sok mocskot termel, hogy ez sem jó…
    Vitorlásautót mindenkinek! :D

  • majom

    Szerencséjére,volt annyi esze a beutaltnak,hogy nem a tankba öntötte a vizet! :-)

  • jako

    A 70′ években volt egy műsor a Tv-ben, a címe csavarhúzó (ha jól emlékszem) egyszer abban mutattak egy Balaton környékén élő fiatal embert, aki vízzel működtette a Riga motorját. A vízbe öntött valami adalékanyagot amit ő talált fel (1L-hez talán féldeci, egy deci adalék)bele öntötte a motorba, és elindul. emlékszem lement a műsor, foglalkoztak a témával, aztán soha többet nem lehetett az illetőről, és a találmányáról hallani.

  • tomsimpson

    Azt mondja, a víz bontásáról egy akkumulátor gondoskodik, majd azt, hogy nem szennyezi a levegőt. És az aksit hogy tölti fel? Pláne Brazíliában, ahol hagyományosan az őserdő kiirtásával üzemeltetnek hőerőműveket…

    Nem kell ide víz bontás, meg hidrogén égetés, mert ahány részfolyamaton megy keresztül, és változik az energia, annyiszor romlik a hatásfok.
    Közvetlenül akkumulátor, és villanymotor kell, mint ahogy már léteznek is ilyen autók, motorok.
    Csak éppen a lényeg ott is az lenne, ha megoldott lenne, hogy szél erőművekről, napelem telepekről lehessen feltölteni az aksit.
    Egyébként kíváncsi lennék, egy nehezebb elektromos autó üzemeltetése valójában hány g/km CO2 kibocsátással jár, egy magyarországi hőerőműből nyert energiával.

  • Pistabátyám

    Lavoisier és – talán – Lomonoszov: energia /ami azóta kiegészült az anyaggal/ megmaradás törvénye!!!!

  • ikaroly

    Pedig valami megoldás kellene,mert ezekbe a benzines,gázolajos szarokba ilyen mennyiségben belepusztulunk!Az autózásnak igenis ez a legfontosabb problémája,mivel váltsuk ki a hagyományos meghajtást!

  • imi001

    Imádom amikor egy ilyen cikk után megjelennek az atomfizikusok mérnökök stb, és elmagyaráznak nekünk mindent. Bár a nagy részével még a helyesírás szabályai is kifognak de az atomfizikát azt vágják :)

  • Atus74

    A 70-es években Ausztráliában is volt egy Magyar származású ember és egy Ford Mustangba csinálta meg ugyanezt. Aztán eltűnt a találmánnyal együtt! Az öreg sorsa is érdekesen fog alakulni!

  • ffff

    Nekem is van egy történetem, még a 70-es évekből mesélte egy idős sofőr. Kifogyott a teherautójából a gázolaj: az egyik faluban állt le a gép, ő meg szólt az egyik kinn bámészkodó bácsinak, hogy hozzon egy kanna vizet. Beleöntötte a tankba, légtelenített, majd beindította a gépet. Közben előadta, hogy ez vízzel működik: vígan elpöfögött, miközben a kannás öreg tátott szájjal bámult…
    A dologban csak annyi volt a trükk, hogy a tank alján még akadt (jópár liter) gázolaj, de az üzemanyagszivattyú szívócsöve felülről ment a tankba és nem ért le az aljáig. A beleöntött víz megemelte a gázolaj szintjét, így eljutott a szívócsőhöz. Persze veszélyes mutatvány volt, tudni kellett, mennyi víz mehet a tankba, de végszükség esetén működött.
    A faluban valószínűleg azóta is tudják, hogy létezik vízzel működő autó. Ez amolyan “urban legend” :-)

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.