Vízzel működő motort kreált egy idős ember

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 10.45

A “T Power H20″ elnevezésű járművet egy brazil férfi, Ricardo Azavedo fejlesztette ki Sao Paulóban.

A motorba csak vizet kell tölteni, egy liter elég 500 kilométer megtételéhez. A belsőégésű, hagyományos szerkezetű motor hidrogént éget, a víz bontása pedig elektromos árammal, egy akkumulátorral történik. 

“A motorbicikli előnye, hogy a vízből nyert hidrogént használja fel, ezért kipufogógáz helyett kipufogógőzt termel. Ez lehetővé teszi, hogy a továbbiakban ne szennyezzük a levegőt szén-monoxiddal, és egyéb környezetszennyező gáztermékkel” – fejtette ki a feltaláló.
Miért nem járunk mindannyian vízautóval? 
Mielőtt a gonosz olajtársaságok aknamunkájára, vagy titkos szervezetek, gyíkemberek ármánykodására gondolnánk, sokkal hasznosabb belegondolni a ma ismert világunk felülírhatatlan fizikai törvényeibe. 
“Ez egy állandóan visszatérő történet (lásd: Gróf Spanyol Zoltán vízautója): ahhoz, hogy a vizet hidrogénre és oxigénre bontsuk fel, energiát kell befektetni. Amikor a kitermelt hidrogént elégetjük, a hidrogén az oxigénnel vízzé rekombinálódik, és az energia egy részét visszakapjuk. De a termodinamika törvényei szerint a visszanyert energia nem lehet több, mint amennyit a szétválasztásba belefektettünk, következésképpen ez a folyamat egyszerűen alkalmatlan energiatermelésre.

Azokat, akik korábban azt állították magukról, hogy ezen az úton sikerült energiát előállítaniuk, nagyjából két csoportra lehet osztani: Vagy botcsinálta természettudósokként magukat is becsapták, vagy az átverés nagymesterei voltak.” – írja a szkeptikus.blog.hu
Akit bővebben érdekel a téma, a BME tájékoztatója tökéletes kiindulópont lehet a vízautó kérdéskörében. 
 

Kommentek

  • Lordmotor

    Ugyanaz a téma újra és újra. Hogy honnan is van az alap energia. A szél, víz nap, geotermikus stb energiaforrások kihasználását kellene fejleszteni.
    Bár ha hirtelen ilyen megújuló energiaforrásokat kihasználó erőművekkel lenne tele a világ, akkor is kihoznánk, hogy ezeknek az erőműveknek a legyártása beüzemelése olyan sok mocskot termel, hogy ez sem jó…
    Vitorlásautót mindenkinek! :D

  • majom

    Szerencséjére,volt annyi esze a beutaltnak,hogy nem a tankba öntötte a vizet! :-)

  • jako

    A 70′ években volt egy műsor a Tv-ben, a címe csavarhúzó (ha jól emlékszem) egyszer abban mutattak egy Balaton környékén élő fiatal embert, aki vízzel működtette a Riga motorját. A vízbe öntött valami adalékanyagot amit ő talált fel (1L-hez talán féldeci, egy deci adalék)bele öntötte a motorba, és elindul. emlékszem lement a műsor, foglalkoztak a témával, aztán soha többet nem lehetett az illetőről, és a találmányáról hallani.

  • tomsimpson

    Azt mondja, a víz bontásáról egy akkumulátor gondoskodik, majd azt, hogy nem szennyezi a levegőt. És az aksit hogy tölti fel? Pláne Brazíliában, ahol hagyományosan az őserdő kiirtásával üzemeltetnek hőerőműveket…

    Nem kell ide víz bontás, meg hidrogén égetés, mert ahány részfolyamaton megy keresztül, és változik az energia, annyiszor romlik a hatásfok.
    Közvetlenül akkumulátor, és villanymotor kell, mint ahogy már léteznek is ilyen autók, motorok.
    Csak éppen a lényeg ott is az lenne, ha megoldott lenne, hogy szél erőművekről, napelem telepekről lehessen feltölteni az aksit.
    Egyébként kíváncsi lennék, egy nehezebb elektromos autó üzemeltetése valójában hány g/km CO2 kibocsátással jár, egy magyarországi hőerőműből nyert energiával.

  • Pistabátyám

    Lavoisier és – talán – Lomonoszov: energia /ami azóta kiegészült az anyaggal/ megmaradás törvénye!!!!

  • ikaroly

    Pedig valami megoldás kellene,mert ezekbe a benzines,gázolajos szarokba ilyen mennyiségben belepusztulunk!Az autózásnak igenis ez a legfontosabb problémája,mivel váltsuk ki a hagyományos meghajtást!

  • imi001

    Imádom amikor egy ilyen cikk után megjelennek az atomfizikusok mérnökök stb, és elmagyaráznak nekünk mindent. Bár a nagy részével még a helyesírás szabályai is kifognak de az atomfizikát azt vágják :)

  • Atus74

    A 70-es években Ausztráliában is volt egy Magyar származású ember és egy Ford Mustangba csinálta meg ugyanezt. Aztán eltűnt a találmánnyal együtt! Az öreg sorsa is érdekesen fog alakulni!

  • ffff

    Nekem is van egy történetem, még a 70-es évekből mesélte egy idős sofőr. Kifogyott a teherautójából a gázolaj: az egyik faluban állt le a gép, ő meg szólt az egyik kinn bámészkodó bácsinak, hogy hozzon egy kanna vizet. Beleöntötte a tankba, légtelenített, majd beindította a gépet. Közben előadta, hogy ez vízzel működik: vígan elpöfögött, miközben a kannás öreg tátott szájjal bámult…
    A dologban csak annyi volt a trükk, hogy a tank alján még akadt (jópár liter) gázolaj, de az üzemanyagszivattyú szívócsöve felülről ment a tankba és nem ért le az aljáig. A beleöntött víz megemelte a gázolaj szintjét, így eljutott a szívócsőhöz. Persze veszélyes mutatvány volt, tudni kellett, mennyi víz mehet a tankba, de végszükség esetén működött.
    A faluban valószínűleg azóta is tudják, hogy létezik vízzel működő autó. Ez amolyan “urban legend” :-)

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.