Így nézne ki ma nagyapáink versenyautója

Auto Union 2017

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.09. 09.00

Nosztalgiával gondolsz a háború előtti motorsportra, túlszabályozottnak érzed napjaink autóversenyeit? Akkor ez tetszeni fog!

Az extrém ötleteiről híres, orosz Burov Art legújabb alkotásával a múltba tér vissza, és minden jelenleginél kívánatosabb versenyautót varázsol elénk.

Az Auto Union 2017 alapját, ahogy a név is sejteti, az Audi elődmárkájának legendás versenyautói ihlették. Az 1933-től 1939-ig tartó időszakban ezek a kezdetben 300-520 lóerős V16-os, majd az utolsó években 485 lóerős V12-es motorokkal szerelt, szárazon épp csak 825-850 kilós szörnyetegek uralták az európai motorsport-szcénét (mármint a Mercedes mellett), 340 km/óra végsebességük a kor abroncs-, fék- és futómű-technológiája mellett túlzás nélkül életveszélyes volt.

Nem véletlen, hogy a motorsport kedvelői rendszerint hangos sóhajtozással és bezzegeléssel emlegetik ezeket az autókat. Egy orosz formatervező nyálcsorgatás helyett rajztáblát ragadott, és megtervezte ezt itt, ni:

A párhuzamok nyilvánvalóak: burkolatlan kerekek, csőváz, nulla szélvédelem, minimális tömeg, brutális motorteljesítmény.

Utóbbi persze csak következtetés, ugyanis alkotója nem határozta meg, hogy milyen erőforrás kerüljön a pilóta háta mögé. Az Audi legújabb fejlesztései alapján arra tippelnénk, hogy egy négyhengeres turbómotor, esetleg egy teljesen elektromos hajtáslánc mozgathatná az autót.

Persze mennyivel hangulatosabb volna egy tizenhat vagy tizenkét hengeres motor…

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.