Az extrém ötleteiről híres, orosz Burov Art legújabb alkotásával a múltba tér vissza, és minden jelenleginél kívánatosabb versenyautót varázsol elénk.

Az Auto Union 2017 alapját, ahogy a név is sejteti, az Audi elődmárkájának legendás versenyautói ihlették. Az 1933-től 1939-ig tartó időszakban ezek a kezdetben 300-520 lóerős V16-os, majd az utolsó években 485 lóerős V12-es motorokkal szerelt, szárazon épp csak 825-850 kilós szörnyetegek uralták az európai motorsport-szcénét (mármint a Mercedes mellett), 340 km/óra végsebességük a kor abroncs-, fék- és futómű-technológiája mellett túlzás nélkül életveszélyes volt.

Nem véletlen, hogy a motorsport kedvelői rendszerint hangos sóhajtozással és bezzegeléssel emlegetik ezeket az autókat. Egy orosz formatervező nyálcsorgatás helyett rajztáblát ragadott, és megtervezte ezt itt, ni:

A párhuzamok nyilvánvalóak: burkolatlan kerekek, csőváz, nulla szélvédelem, minimális tömeg, brutális motorteljesítmény.

Utóbbi persze csak következtetés, ugyanis alkotója nem határozta meg, hogy milyen erőforrás kerüljön a pilóta háta mögé. Az Audi legújabb fejlesztései alapján arra tippelnénk, hogy egy négyhengeres turbómotor, esetleg egy teljesen elektromos hajtáslánc mozgathatná az autót.

Persze mennyivel hangulatosabb volna egy tizenhat vagy tizenkét hengeres motor…