Hipersportkocsi Fordból

Szerző: Vezess levél küldés  Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.08.08. 17.25

Mi lenne, ha egy Ford Kát kereszteznénk egy Bugatti Veyronnal? Egy magyar formatervező tette fel a kérdést és adta meg a választ.

HyperKának nevezte el Jakusa Tamás a képen látható autót, amelyet Facebook-bejegyzése szerint csak kedvtelésből rajzolt meg. Ahogy az eredményből is könnyen azonosítható, a magyar formatervező két modell, a Bugatti Veyron és a Ford Ka vegyítéséből állította össze.

A Bugatti Veyron 2005-ben bemutatott szupersportkocsi, kupé és roadster kivitelben. Első változata az EB 16.4, 16 hengeres, 4 turbós motorja 1001 lóerőt teljesített, amellyel 407 km/órás sebességre képes. Később elkészült a Super Sport (Vitesse) variáns, amelybe már 1200 lóerős motor került, ezzel zárt pályán 431 km/órás sebességet értek el, de a közúti változatokat 415 km/órás tempóra korlátozták. Az autó új ára kiviteltől függően 1,3-2,2 millió dollár (370-620 millió forint) volt. Mostanra az összes tervezett darabot, 300 kupét és 150 roadstert, eladták.

Az itt “használt” Ford Ka 1996-2008 között gyártott első generációból származik. A legtöbb, így a képen látható variánsba is 1,3-as motor (60 v. 68 LE) került, de készült belőle izgalmasabb SportKa változat is 1,6-os motorral. Utolsó forgalmazásakor 1,99 milliótól lehetett megvenni idehaza, de a 95 lovas sportváltozatért 3,1 milliót kértek.

Kommentek

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.