7 dolog, amitől minden magyar autósban felmegy a pumpa

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.04. 09.45

Az megvan, amikor előzöd és belefékez? És amikor vereti a ködlámpát az esőben? Ha igen, akkor a többi is ismerős lesz.

A magyar vezetési morálról ódákat lehetne zengni, de most nem fogok. Csupán összegyűjtöttem azokat a dolgokat, amik engem a legjobban bosszantanak autózás közben. Ha neked is van ilyen, ne tartsd magadban.

1. Előzöd és belefékez

Megérkezel mögé, kiteszed az indexet, ő ezt észreveszi, megriad, mint a bokorban lapuló vad, és fékezéssel, esetleg jobbra húzódással reagál. Ha nem kapod telibe hátulról, akkor olyan gyorsan menj el mellette, amilyen gyorsan csak tudsz.

2. Indokolatlan ködlámpa

Imádom, mikor esőben jönnek szembe, és ropogósra pirítja a szemem a ködlámpa, mert az nagyon kell. Ami pedig még ennél is jobb, mikor 30 kilométer óta egy deka köd nincs, de ő úgy hagyja, mert biztos, ami biztos, és hátulról érkezik, de nem előz meg, akkor sem, ha jelzem neki, hogy mehet. Na ez garantált agyérgörcs és részleges vakság.

3. A telefonra többet figyel, mint az útra

Nemegyszer volt már, hogy autópályán többször is elmentem ugyanazon autó mellett egy 10 kilométeres szakaszon, mert emberünk vezetés közben a telefont nyomkodta, és a gázt sem tudta egyenletesen tartani, hiszen nem arra koncentrált. Állj meg, öcsém, és küldd el az SMS-t, vagy pörgesd végig a Facebookot, de ne az én vagy mások életével játssz!

4. Középső sávba szorult féreg

A magyar autósok nagy része nem hisz a jobbra tartás intézményében, és ha kettőnél több sávot látunk, hajlamosak vagyunk hosszú távra kibérelni a középsőt. Ilyenkor pedig saját magunkat ültetjük fel a szopórollerre, hiszen olyan dugót teremtünk vasárnap a Balatonról hazafelé, hogy a Velencei-tó környéke adja a másikat.
A KRESZ szerint olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom rendelkezésére két vagy több forgalmi sáv áll (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest), ott a folyamatos közlekedésre szinte mindig a külső, jobb szélső forgalmi sávot kell igénybe venni! Higgyétek el, ezt nem szívatásból találták ki, könnyebb lesz tőle az élet, az a rengeteg autó két sáv helyett háromban oszlik el, és mindenki gyorsabban halad.

Persze vannak olyan gyökerek, akik 10 centire követik a másik autóst, és így naná, hogy senki nem mer kimenni a külsőbe, mert félnek, hogy nem tudnak visszasorolni középre, mikor ott utolérnek egy kamiont.

5. Halálos iramban siet, mégis egyszerre értek oda

Fel sem tudom sorolni, hogy mennyien húznak el mellettem, durván túllépve a megengedett sebességet, és életveszélyes előzéseket bevállalva, mert sietnek. Két település között. Aztán a városba érve, az első lámpánál 3 autóval vannak előrébb nálam. Néha bizony felesleges sietni, nem éri meg.

6. A bringás, aki kizárja a külvilágot

Nincs azzal gond, ha valaki városban bringázik, és az autók között lavírozva megpróbál gyorsabban haladni, de amikor eközben a fülében üvölt a drum and bass, akkor egy atyai nyaklevest megérdemelne. Miért kell teljesen kizárni a külvilágot vagy éppen egy szirénázó mentőt?

7. Rendes vagy, le se xarja

Kereszteződéshez érsz, rendes vagy, lassítasz, villantasz, kiengeded. Gyorsabb autó jön mögötted, előzékenyen tolsz egy jobbra indexet, hogy mehet. Gyalogos nem a zebrán áll, mégis átengeded. Sokszor még ennyit sem kapsz cserébe:
7 dolog, amitől minden magyar autósban felmegy a pumpa 1
Benned mitől megy fel a pumpa? Oszd meg velünk a Facebookon vagy itt: vezess.hu@gmail.com

Kommentek

  • felica

    1. pontról: Még sosem találkoztam ilyen esettel, hogy befékezett volna ha előzni akarom, a jobbra húzódás nem gáz szerintem. Ennél sokkal bosszantóbb, amikor kiteszem az indexet, és akkor ébred fel az előttem haladó mazsola, hogy tán túl lassan halad, és akkor lép rá a gázra, amikor belekezdek az előzésbe.
    Amitől még felmegy a pumpa. Általában szűk is utcánkban észlelhető jelenség, hogy bár nem jön mögöttem kilométeres konvoj, a felhajtójáról kitolató autós nem bírja kivárni míg elhaladok, hanem komótosan kitolat elém, megállásra kényszerít, majd azzal tetézi a bosszantást, hogy 20-szal cammog előttem.

  • forestersa

    Telitalálat, amiket írtál!! (a szerk.)

  • Funkyman

    Az első ponttal kapcsolatban kb. ugyanezt akartam írni. A rágyorsítás az egyik legnagyobb patkányság, ami csak létezik a közlekedésben. Az átlagosnál erősebb autóm van, és nem szoktam gyorsan vezetni (16 év alatt egyetlen egyszer sem büntettek meg), de az ilyen helyzetekben nagyon szoktam neki örülni, hogy nem 80 ló van alattam, hanem 200.

    A másodikhoz meg annyi kiegészítést, hogy a ködlámpa is zavaró, de a ködzáró ezerszer bosszantóbb. Pedig nem rossz találmány, mert nagy ködben jóval előbb és jobban lehet vele látni a kocsit. Csak kéne tudni normálisan használni. Ölni tudnék érte, mikor odaérek a gyökér mögé, és nem kapcsolja le. Pedig akkor már igazán elhihetné, hogy észrevettem.

  • kawaninja

    az elsővel még én sem találkoztam, a másodikhoz a hátsó ködlámpát is említeném, mert azt is előszeretettel használják nagyon sokan esőben! pedig a nevében is benne van, hogy ködlámpa! nem pedig esőlámpa! kilométerekre ellátni, és ezt fokozandó, a belső sávok valamelyikében döcög. én akkor is ki szoktam kapcsolni a hátsó ködlámpát, ha valaki utolér a ködben.
    a hatoshoz meg csak annyi, hogy az az autós, aki bömbölteti a hifijét, mert úgy gondolja, hogy ő ettől “istenkirálycsászár”, azon kívül, hogy ugyanannyit hall a külvilágból mint bedugott fülű bringás, még a környezetét is zavarja. hisz nem mindenki van oda azért a zajért, amit hallgat.

  • acsiki

    Azért azt elmondhatná valaki, hogy mire gondol akkor amikor előzök valakit 130-al és bekapcsolja az indexet, vagy villog! Repüljek el? Vagy mit kéne tennem? Az más amikor belefeletkezik valaki belső sávba, de előzés alatt, azt nem értem!!

  • DTF

    Acsiki: ha elozol 130-cal es megerkeznek moged az egyet jelent: ugy kezdted meg az elozest h nem
    gyozodtel meg arrol h az eppen besloben elozonek mekkora a sebessege es kvazi kimnetel ele pedig varnod kellett volna. Tobbet nezd a tukrot es ha latod h mogotted gyorsabban eloznek, akkor ranyomod es megorobalod minel elobb befejzeni az elozest.
    De a legjobb megoldas ha vegig a kulsoben mesz es csak akkor elozol ha tenyleg senki sem latsz mogotted a tukroben.

  • menőmanó

    Norti

    Én pl. nagyrészt nem azért “száguldozom” mert sietek, hanem azért mert élvezem és nem szeretek vonatozni.
    Nagyon nem mindegy. Az alkalmi siető balfékeknél nincs rosszabb.

  • DTF

    A 7-eshez: vmiért itthon köszöngetnek csak, máshol ez nem nagyon szokás

    Még egy fontos kimaradt: kétszer egy sávos úton rühellem azt, amikor van elöl egy lassú jármű (90 helyett 65-70-nel csigázik) és a mögötte levők nem tartanak egymástól követési távolságot. Erős autóm van, simán előznék 8-10-et szép apránként, de nehéz, mert nem tudok kettő közé bemenni, csak erőszakkal, mert egymás seggében mennek… tehát követési távolság, vagy ha előzést megkezded, akkor picti rámész…

  • menőmanó

    DTF

    Ez engem is bosszant, de azért nem igazán szeretek lemondani az előzésről, így kénytelen vagyok betuszkolni magam a birkák közé. :)

  • vargagixxxer

    A belsőben tenyésző fajta nem magyar szokás. Nyugaton meg durvább! Egy német gyerek mondta, hogy a külső sáv a kamionoké, ez a szabály. De láttam olyan hölgyet, aki későn vette észre, hogy nyílt egy harmadik sáv, és ijedtében majdnem balesetet okozva rántotta be az autót a középsőbe… Németben ezt komolyan veszik – olyan, mint a buszsav. De sokezer marhát láttam már, aki az üres pályán a belsőben cammog, kivillogod, kimegy, és ahogy megelozted jön vissza a belsőbe. Ausztriában komolyan foglalkoznak a témával, mégis üres a külső sáv…

  • Felemi

    Az első pontot nem értem.. Sosem volt még olyan velem, hogy valaki befékezett volna, ha utolérem. A másik fele meg… Komolyan mindenki középen menjen? Elég gyakran megyek vidékről Budapestre üvegszállító kisteherautóval. 60-70 főúton. Ha mögém jön valaki, akkor lehúzódok jobbra amennyire tudok (lassítás nélkül), két okból: 1. ha megelőznek, és mégis jön szembe valaki, akkor a főutak többségén elférünk hárman egymás mellett, és senkinek nem kell árokba rántani a kocsiját. 2. nem dugdossák ki mögöttem az autósok az orrukat, hogy lássak, hogy jön-e valami szembe, hanem simán látják az utat, és hogy mikor lehet előzni. A legtöbben megköszönik amúgy ezt a fajta lehúzódást. A ködlámpa tényleg tud idegesítő lenni (meg a refi is), de csak ha szemben jönnek veled. Legalábbis már apám ezer éves Daciájában is át lehetett billenteni úgy a visszapillantó tükröt, hogy a mögöttem érkező autós refije ne vakítson meg. Tök egyszerű, egy mozdulat, és akkor nem kell agyérgörcsöt kapni. A többi ponttal maximálisan egyetértek amúgy, még annyival egészíteném ki, hogy nálam a legjobban a “Még ezt megelőzöm”-típus csapja ki a biztosítékot. Tudjátok, mész a pályán 130-140nel, ha kell mész előzni a belső sávba, amúgy meg jobbra tartasz. Aztán egyszer csak utolérsz egy nagy halom kamiont, amint épp egy kisbusz előzi őket. Beállsz a kisbusz mögé a belsőbe, visszalassítottál 100-ra, és várod, hogy mehess. De nem tudsz, mert ő az első kamion után még megelőzi a másodikat is. Nyugodt maradsz, de közben már ott van mögötted az osztrák a mercijével. Kisbuszosunk a harmadik kamiont előzi, az istenért sem menne ki a külsőbe 5 másodperce, hogy elengedjen… Mögötted már 4-5 autó, a leghátsó jobbra-balra cikázik, mert nem érti, miért nem lehet menni. A kisbusz a negyedik kamion mellett. Az ötödik kamion 200 méterre előre, biztos vagy benne, hogy lehúzódik a kisbusz előled, de nem, mert meglátod a sofőr feje felett a szövegbuborékot: “Még ezt megelőzöm”. Utána persze kimegy, kb olyan jelenetet hagyva maga mögött (mellett/előtt), mint amikor F1 futamon lemegy a safety car és elengedik mezőnyt.

  • SzaguldoKoporso

    Csupa száguldozó őrült és totyogó csiga vesz körül!
    Borzalom!

  • laci1982

    Németországban 10szer rosszabb a helyzet autópályán. Na ott folyamatosan fordult elő, hogy mindenki a belső sávban sz.rakodik, s a külső tök üres volt….Idegesítő a 10 centire mögöttem centizgető idióta, a balra indexelő és jobbra kanyarodó fogyatékos, indexszel nem rendelkező prémium autók, a 30 méteres látótávolságú ködben autópályán 150-200zal száguldó terepjárós, és kedvenceink: a hullajelölt hülyegyerekek egykerekezve vagy 200+szal száguldva motoron :)

  • bélabá

    1972 óta vezetek hivatásossal, még eddig balesetmentesen, egy-két dolgot átéltem, tapasztaltam. Teljesen egyetértek a 7 pontban leírtakkal, különösen a ködlámpa idegesít. Sajnos, csak a “műszaki KRESZ”-ben van aránylag pontosan meghatározva a sebesség: hogy ködlámpát csak indokolt esetben, rossz látási viszonyok mellett lehet használni, amikor 30-50 km/óránál gyorsabban nem lehet haladni a rossz látási viszonyok miatt. Ezek szerint aki 90-nel halad ködlámpával, az szabálytalan, mert vagy relatív gyorshajtást követ el, vagy a körülmények nem indokolják a ködlámpa használatát. A hátsó KÖD-VÉGZÁRÓ!!!! lámpát pedig már az előttem hozzászólók megfogalmazták: ha utolérnek, akkor le kell kapcsolni! Bevallom őszintén, én még soha be nem kapcsoltam a köd-végzárót. Tisztán kell tartani a hátsó lámpákat (ha kell, menet közben egy-egy pihenőnél letakarítani).

  • FazonEgon

    Amit még hozzátennék: 1./ az irányjelző nem használata, vagy csak akkor teszi ki, amikor kanyarodik……előbb fékez, utána teszi ki…… 2./ egyirányú utcában jobb oldalról, vagy középről kanyarodik balra, pedig elég széles az utca! 3./ nem forgalmi okból álló járművön tompított fény használata (szép gesztus, hogy megáll telefonálni, de a fényszórót nem kapcsolja ki)…

  • m54b25

    Nagyon hálás lennék, ha az olyan szerencsétlen agyhalottak abbahagynák a közlekedést, akik:
    1. lakotton le akarnak tolni, azon kívül meg 70el nem tudnak bevenni egy kanyart fékezés nélkül, szüttyögnek, vonatozásba kezdenek, nehogy véletlenül is haladni lehessen
    2. önérzetes motorosok… na igen, ez egy külön faj! Sírnak hogy mindenki tekintse teljes jogú közlekedési résztvevőnek, teljes sávval, de amikor gyök kettővel átlógatja az ostoba fejét a felezőn, az teljesen természetes a nagy racingolás közben
    3. kerékpárosok: világtalanok, azt se tudják merre van arccal előre

    Természetesen akinek nem inge ne vegye magára, és tisztelet a kivételnek!

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.