A Honda Civic Type-R veri pályán a BMW M3-ast

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.08.03. 14.45

Az AutoExpress megcsinálta a tesztet, amelyre mindannyian kíváncsiak voltunk. Mit mutat versenypályán a japánok új csodafegyvere? Az eredmény meglepő.

Az angol magazinnál tudták, hogy ezzel az összehasonlítással darázsfészekbe nyúlnak. Fronthajtás az összkerék és a hátsókerék-hajtás ellen, három komoly rajongóbázissal rendelkező márkától érkező típussal. Bármi is lett volna az eredmény, az utórezgés, a vita garantált. 

Erre viszont ők sem számítottak, a Honda Civic Type-R lenyomta a két német riválist. Hiába a hatalmas lóerőkülönbség, Steve Sutcliffe vezette mindhárom gépet, és ez a sorrend született.
1. Honda Civic Type-R – 46,5
2. BMW M3 – 46,7
3. Audi RS3 – 47
Rájátszottak? Talán. A pálya rövid, kanyargós mivolta kedvezett a 310 lóerős Hondának, ilyen körülmények között nem tudja erőfölényét érvényesíteni a hathengeres turbómotorral szerelt 430 lovas BMW M3, Az összkerekes Audi RS3 pedig végképp nem.  
Ez a felvétel jól rávilágít az örök, kinek van gyorsabb, jobb autója kérdés értelmetlenségére. Annyi összetevőn múlik a kérdés, hogy erre lehetetlen egyértelmű választ adni. Ember és gép kettősén múlik a dolog, egy jó gumiválasztás, egy jól ismert, avagy az adott futóműnek, fokozatkiosztásnak, motorkarakterisztikának kedvező pálya, és borul a papírforma. 
Igaz, a Honda Civic Type-R nem csak ebben a megkérdőjelezhető videóban bizonyított. 2014 tavaszán, szigorúan lemaszkolva körbezavarták a Nürburgring aszfaltcsíkján, és az eredménytől sokak szája tátva maradt, 7:50 lett a legjobb idő, ami rekord az első kerekes autók között, és ezzel olyan, sportautó-legendákat is maga mögé utasít, mint a Jaguar XKR-RS vagy az előző Ford GT.

Kommentek

  • menőmanó

    Ez csak azt bizonyítja, hogy a japánok nagyon tudnak sportos autót csinálni, ha akarnak.
    Közúton egy átlag sofőrnek az M4 és az RS3 kiautózhatatlan, így teljesen felesleges. Még a Honda is egyértelműen sok, de közelebb áll a racionalitáshoz.
    A németek nevetséges áráról már ne is beszéljünk és akkor a kérdéses megbízhatóságot, tartósságot még nem is említettük. :)

  • demagóg

    Néhány tized ide vagy oda kit izgat?
    Egy autó vezetési élménye, ami szerintem a lényeg, nem függ néhány tizedtől, de még néhány mp-től sem.
    Egy erős fwd autó sosem lesz rwd szintű élményautó.
    punktum :)

  • menőmanó

    demagóg

    Mindig megmosolygom ezt az élmény autó dolgot.
    Főleg amikor eltűnnek a tükörben. :)

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.