Újra eladó az egyetlen négyajtós Ferrari

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 14.15

Hiába különleges és működőképes, eddig a kutyának nem kellett a Ferrari Pinin.

Harmincnégy évvel ezelőtt, egyetlen példányban készült a Pininfarina ötvenedik születésnapját ünneplő tanulmányautó, a Ferrari Pinin. Ehhez képest nem kapkodnak érte, ez már ha jól számolom, a harmadik alkalom, hogy árverésen próbálnak meg túladni rajta.
A Pininfarina stúdió alapításának ötvenedik évfordulójára, még 1980-ban mutatták be a négyajtós Ferrari Pinint, a világ egyetlen ismert négyajtós Ferrari limuzinját (szintén négyajtós, de kombi az arab piacra készült 456 GT Venice). 
Eredetileg nem volt több üres, 1:1 arányú makettnél, de később beépítettek egy motort: az 512 BB (Berlinetta Boxer) 365 lóerős, 5,0 literes V12-esét. 
Az autó igazi luxuslimuzin volt, minden irányban elektromosan állítható ülésekkel, külön hátsó rádióval, amelyekhez fejhallgató is tartozott. 1992-ig maradt a Pininfarina tulajdonában, ekkor egy magángyűjtő megvásárolta.
Először 2011-ben próbálta eladni, de a londoni árverésen nem kelt el az előzetesen 600 000 euróra (akkori árfolyamon 180 millió Ft) taksált gép, amely meglepő annak fényében, hogy ez az egyetlen példány készült belőle. 
Aztán 2014-ben, mikor elkezdett felemelkedni a Ferrarik ázsiója, a tulajdonos újra nekifutott az eladásnak, de már bátrabb volt: alsó hangon közel kétszer annyit, 1,1 millió eurót (330 millió Ft) kért azért a kocsiért, amelynél, akárhogy nézzük, csak szebb készült a Ferrari történelme során.
A négyajtós Ferrari nemrég került fel a Hemmings oldalára, 795 000 dolláros árcédulával (226 millió forint). Hamarosan kiderül, hogy ezúttal sikerül-e eladni.

Kommentek

  • Guevara

    Mert olyan szép mint egy ZIL 117

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.