Harmincnégy évvel ezelőtt, egyetlen példányban készült a Pininfarina ötvenedik születésnapját ünneplő tanulmányautó, a Ferrari Pinin. Ehhez képest nem kapkodnak érte, ez már ha jól számolom, a harmadik alkalom, hogy árverésen próbálnak meg túladni rajta.
A Pininfarina stúdió alapításának ötvenedik évfordulójára, még 1980-ban mutatták be a négyajtós Ferrari Pinint, a világ egyetlen ismert négyajtós Ferrari limuzinját (szintén négyajtós, de kombi az arab piacra készült 456 GT Venice). 
Eredetileg nem volt több üres, 1:1 arányú makettnél, de később beépítettek egy motort: az 512 BB (Berlinetta Boxer) 365 lóerős, 5,0 literes V12-esét. 
Az autó igazi luxuslimuzin volt, minden irányban elektromosan állítható ülésekkel, külön hátsó rádióval, amelyekhez fejhallgató is tartozott. 1992-ig maradt a Pininfarina tulajdonában, ekkor egy magángyűjtő megvásárolta.
Először 2011-ben próbálta eladni, de a londoni árverésen nem kelt el az előzetesen 600 000 euróra (akkori árfolyamon 180 millió Ft) taksált gép, amely meglepő annak fényében, hogy ez az egyetlen példány készült belőle. 
Aztán 2014-ben, mikor elkezdett felemelkedni a Ferrarik ázsiója, a tulajdonos újra nekifutott az eladásnak, de már bátrabb volt: alsó hangon közel kétszer annyit, 1,1 millió eurót (330 millió Ft) kért azért a kocsiért, amelynél, akárhogy nézzük, csak szebb készült a Ferrari történelme során.
A négyajtós Ferrari nemrég került fel a Hemmings oldalára, 795 000 dolláros árcédulával (226 millió forint). Hamarosan kiderül, hogy ezúttal sikerül-e eladni.