Egy brit karosszériafényező-hálózat nyilvánosságra hozta, milyen színű autókon végeznek leggyakrabban apró javításokat. Azt gondolnánk, az eredmények egyenesen arányosak a legnépszerűbb színekkel, de nem.

Az ötödik helyen, kilenc százalékkal a piros áll, amely azért is örvendetes, mert amikor ez a tónus népszerűsége tetőpontján állt – a nyolcvanas és kilencvenes években -, sokan saját bőrükön tapasztalták meg, hogy utólag szinte lehetetlen ugyanazt a piros árnyalatot kikeverni.

A szürke eléggé népszerű szín mostanában: Angliában tavaly minden hetedik autót ilyen fényezéssel rendeltek meg, ami pontosan egyezik a sérülések arányával (14%). Rögtön utána jön a kék, ami érthetetlen, hiszen ki vesz manapság kék színt? Mármint nem baj, csodás kékek léteznek, csak épp nem valami trendi mostanában. Mégis, száz sérült fényezésű autóból 18-hoz kék festéket kell kikeverni.

A dobogó második helyén, 24 százalékkal a fekete tanyázik, ami nem meglepő: egyrészt érzékeny, másrészt népszerű a szín, arról nem is beszélve, hogy elég nehezen észlelhetők szürkületben, így a baleseti statisztikákban is sűrűn szerepelnek.

A legsérülékenyebb fényezés mindazonáltal az ezüstmetál, amelyet a flottaautók nagy számával éppúgy magyarázhatunk, mint a túlérzékeny tulajdonosokkal, akik a legkisebb karc láttán rohannak a javítóműhelybe.

Hát így. Nem esett szó a fehérről, pedig napjainkban az az egyik legkedveltebb szín: a brit javítószolgálat szerint munkájuk alig 7 százalékát adják a fehér autók. Ezt is jó tudni.