Melyek a legsérülékenyebb autószínek?

Infomorzsák egy fényezőműhely adattárából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.07.24. 10.00

Szerinted léteznek olyan színek, amelyek könnyebben karcolódnak másoknál? Szerencsére statisztikákkal bármit be lehet bizonyítani (és annak ellenkezőjét is).

Egy brit karosszériafényező-hálózat nyilvánosságra hozta, milyen színű autókon végeznek leggyakrabban apró javításokat. Azt gondolnánk, az eredmények egyenesen arányosak a legnépszerűbb színekkel, de nem.

Az ötödik helyen, kilenc százalékkal a piros áll, amely azért is örvendetes, mert amikor ez a tónus népszerűsége tetőpontján állt – a nyolcvanas és kilencvenes években -, sokan saját bőrükön tapasztalták meg, hogy utólag szinte lehetetlen ugyanazt a piros árnyalatot kikeverni.

A szürke eléggé népszerű szín mostanában: Angliában tavaly minden hetedik autót ilyen fényezéssel rendeltek meg, ami pontosan egyezik a sérülések arányával (14%). Rögtön utána jön a kék, ami érthetetlen, hiszen ki vesz manapság kék színt? Mármint nem baj, csodás kékek léteznek, csak épp nem valami trendi mostanában. Mégis, száz sérült fényezésű autóból 18-hoz kék festéket kell kikeverni.

A dobogó második helyén, 24 százalékkal a fekete tanyázik, ami nem meglepő: egyrészt érzékeny, másrészt népszerű a szín, arról nem is beszélve, hogy elég nehezen észlelhetők szürkületben, így a baleseti statisztikákban is sűrűn szerepelnek.

A legsérülékenyebb fényezés mindazonáltal az ezüstmetál, amelyet a flottaautók nagy számával éppúgy magyarázhatunk, mint a túlérzékeny tulajdonosokkal, akik a legkisebb karc láttán rohannak a javítóműhelybe.

Hát így. Nem esett szó a fehérről, pedig napjainkban az az egyik legkedveltebb szín: a brit javítószolgálat szerint munkájuk alig 7 százalékát adják a fehér autók. Ezt is jó tudni.

Kommentek

  • Barca

    Olyan nincs, hogy egy szín könnyebben karcolódik, ugyanúgy karcolódik minden, más kérdés mennyire látványos a lakkréteg karcolódása az adott színnel a háttérben és a különböző fényviszonyokba. Pl.: feketén nagyon látványos erős fényben, a fehér meg szinte sose adja ki a karcokat, csak ha lámpával nézed, vagy alap (fekete) rétegig karcolod.

  • Pityek

    A fene, mind a két autóm nem trendi király kék…. tényleg az új skoda rs is nem trendi kék. Miként fogják eladni?…….

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.