Amit sose értettem: kamu feliratok és márkajelek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 17.00

A becsapós felirat lehet poén, de átlalában nem ez a cél. A tulajdonosok tényleg lóerőkről álmodnak. De vajon miért?

Biztos, hogy ismerősi körödben akad ilyen arc, vagy láttál már ilyen tuningverdát eldörögni az utcákon, aminek a farán ott szerepel a márka magas teljesítményű modelljeit megkülönböztető jelzés. S4-esnek álcázott Audi, M-es logó a BMW farán, AMG felirat a Mercedes csomagtartón ferdén, jól ismert GT-R betűkombináció egy ismeretlen Nissanon. 

Ezt csak azok nyelik be, akik egyáltalán nem foglalkoznak az autókkal, tehát nem is igazán érdekli őket. Lehetne bármilyen szám, vagy betűkombináció, ha hitelesen adják elő, hogy ez a legerősebb, leggyorsabb, ők elhiszik. Autóbuzi körökben pedig másodpercek alatt lehull a lepel, a kisebb féktárcsa, a kipufogók, a hang, a belső jellegzetességek, vagy egyáltalán az erő hiánya árulkodó. 
Nem célom a fikázás, csak a motivációt keresem a jelenség mögött. Csajozási faktor? Magabiztos célkitűzés, miszerint amit sokat emlegetünk, akarunk, az valósággá válik? Bárhogy is, ha a cél az autórajongók kíváncsiságának felcsigázása, akkor jobb eltüntetni minden jelölést. Az ismeretlen mindig érdekesebb. 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A fenti rossz példák motivációját a szerző is kitalálta. Nagyobbnak akar látszani a tulaj. Ugyanakkor nem sok esetben a felirat nem kamu csak nem a csúcsváltozatot fedi. A németek (meg nagyjából az összes prémiummárka) kihozott egy sportcsomagot modelljeikhez, amelyek hasonlítanak a csúcsváltozathoz. M Paket, S-line AMG package, (R design, F-Sport), mint a Jag és az Infiniti nem erőltetné egyedül ezt.

    Tehát M3 – sportmodell 4 kipofógóval. 318d M paket: sportosan kinéző alapmodell (a kipufogó egyértelművé teszi a hozzá nem értőknek is).

    De senki ne essen tévedésbe, az AMG csomagos 200 CDI E klasse vagy a sportos kinézetű 316d tény és valóság: nem a wannabe nagymenők kamuzása, hanem a gyári kínálat szerves része. Sok országban egyszerűen fájdalmas egy közepesen erős dízelmotor megvétele. Halkan jegyzem meg, a máig 163LE- lebutított 20d mocik tudása mindenre elég ami reális vezetési helyzetben előfordulhat, és itt nem az alföldi csorgásról van szó hanem autobahnról…

  • menőmanó

    “Halkan jegyzem meg, a máig 163LE- lebutított 20d mocik tudása mindenre elég ami reális vezetési helyzetben előfordulhat”

    Szeretem az ilyen nagy megállapításokat. Elég vicces.

  • zoldfulu2000

    Nem lehet hogy csak azért gondolod mert a tied nem ad le teljesítményt 4000 ford alatt? Nehéz lóerőt összehozni ha nincs nyomaték….

  • menőmanó

    Ez még viccesebb, már csak azért is mert szó sem volt az én autómról. :)

    Kérdés, hogy ki mit tart reális vezetési helyzetnek és az még komolyabban kérdéses, hogy milyen kasztniban működik az a 20D motor?

    Mellesleg, ha tudnád, hány 320D BMW-nek fújtam már ki az orrát (erősebbek voltak 165 lóerőnél), akkor lepődnél meg igazán. Az 520D pedig teljesen komolytalan.
    Szerintem nincs abban semmi rossz, ha egy kicsit ki kell pörgetni a motort.
    Egyébként 2000-től szinte vízszintes a nyomtékgörbéje és alacsony fordulaton is elég nyomatékos.
    Ezt a motort hallomásból ismerők állandó butasága ez az “alacsony fordulaton gyenge” megjegyzés.
    Alacsony fordulaton is erősebb mint bármelyik hasonló benzines, kipörgetve meg a sokkal nagyobbakat is lepipálja, de nem az én autóm motorja volt téma, hanem maga a felvetésed. :)

  • bestyen

    Jobb helyeken az általad említett 163 LE környéke a belépőszint és nem az átlag (vagy afeletti). Egy adott teljesítmény, csak addig kelti benned azt a mindenre elég érzést (jobb esetben), amíg nem ülsz át erősebb autóba. Múltkor egy külföldi fórumon, írt valaki hasonlót, csak szerinte a 400 LE volt a “mindenre elég” kategória. :D

  • zoldfulu2000

    Bestyén: a dízelek esetében a max lóerő csak elvi kérdés, ellenben a nyomaték az amit adott fordulaton kapsz a motortól.
    400 nm egy komoly adat, az erősebb szívó V6osok hozzák ezt, csak nem szabályozzák le őket.
    Példának itt egy D3as moci görbéje: http://www.swedespeed.com/old_site/news/06_01/06_19_01/03.jpg
    A nyomaték azt jelenti, hogy kb 2000-es fordulatnál már van 100 lóerőd.
    Cserébe itt egy 210 LE-s LExus IS250 görbéje: http://us.lexusownersclub.com/forums/uploads/monthly_03_2008/post-39643-1206990120.gif
    Úgy 3500-4000 körül kapsz tőle 100 lóerőt.

    Szóval olyan a dízel mintha egy pofátlanul leszabályozott V8asod lenne (lomhább gázreakcióval).

    Persze lóerőből is a több a jobb, kivéve ha 1-3 millió forintot kér tőled állam bácsi a regisztrációnál.

    Én autónak használom a kocsimat, nem farokhosszabbítónak. Többnyira megadják a kellő tiszteletet és én is megadom, aki pedig meg tud előzni az nem is fog feltartani…

  • bestyen

    Világos, csak alapvetően mindenhol lóerőt használnak és hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a különböző motoroknak (szívó/feltöltött, benzin/dízel) különböző nyomatéka van. Én alapvetően turbós motorokra gondolok, mivel jelenleg a legtöbb modern autóban ez van. A benzines és a dízel nyomatéka között meg már nincs olyan durva különbség, mint pl egy szívó benzines és egy turbódízel motor között (persze azért még van).

  • subtotal

    Én azért raktam előre-hátra Hammann feliratot, mert feldobja a kocsit. Az, hogy ki mit gondol, lesz@rom. 100-ból ha egy valaki tudja, mi az. Ha valaki azt gondolja, hogy egy Touringgal csajozni lehet, hülye. Hátul ráadásul az 525d felirat felett van a félreértések elkerülése végett :)

  • laci1982

    én nem raknám rá. De attól még miért baj ez? Ha valakinek nem telik ferrarira, akkor nem rakhat posztert a falára?…… Megveszi a 3as bömöst, de nem telik m3ra, s rá ragaszt egy ilyet, mert neki attól még tetszik és esetleg az az álma.

  • Kempelen

    “Egyébként 2000-től szinte vízszintes a nyomtékgörbéje és alacsony fordulaton is elég nyomatékos.”

    1. vízszintesen semennyi (mondjuk vízszintesnek se mondható)
    2. ilyet a megfújt 1,2-esek tudnak….1.800-tól

    http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=256

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.