A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.16. 12.45

Szeretjük az ilyet, ezért megosztjuk veletek is a legendás olasz sportautó három évtizedét összefoglaló GIF-et.

1983 óta bizony jó néhány Ferrari meglátta a napvilágot, ez az ügyes ki GIF pedig megmutatja nekünk a legendás olasz gyártó 30 évnyi fejlődését, 1983-tól 2013-ig.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 1

Ferrari-történelem

Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari, az olaszországi Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért gyökereihez. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is nehezítette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Az első közúti Ferrari, az 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell, 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évek közepéig a Ferrarik elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális “karakterjegyének” tartották.

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt került porondra.

De vannak még hasonlóan jópofa mozgóképek, amiket mindenképp érdemes megnézni, hiszen zseniálisan ábrázolják korunk autóinak fejlődését. Az elmúlt 40-60 évben óriási változáson ment keresztül az autóipar, a kezdetben szögletes formákat felváltották a buborékok, és egyre tömzsibb karosszériát álmodnak a tervezők járműveink köré.

BMW 3

1975 óta gyártják a bajorok a hármas sorozatot, ami talán a BMW kínálatának legfontosabb modellje. Kevesebbet keresnek ugyan darabján, mint a nagyobbakon, de többet adnak el belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 2

Chevrolet Corvette

Valamennyi Corvette – mind a hét generáció – kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsiként készült el, hátulra helyezett utastérrel, ami fokozta erőteljes megjelenését. A Corvette karosszériája a kezdetektől kompozit anyagból készül, az 1953-as C1-es üvegszálas műanyagjától a mai, korszerű karbonszálasig. Csaknem egész története során a versenypályán nyert tapasztalatok alakították a Corvette konstrukcióját. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 3


Ford Mustang

Az első példány Michiganben, 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később, 1964. április 17-én, a New York-i világkiállításon csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be,  és a Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében és a popkultúrában is. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 4

Volkswagen Golf

Az első Golf-generáció 1974-ben jelent meg, és rövidesen hatalmas sikert aratott, aminek köszönhetően 1984-ben jött a második generáció, a Golf II, amellyel ismét nem lőtt mellé a Volkswagen. 1991-ben megjelent a Golf III, mely 1992-ben elnyerte az év autója díjat, 6 évvel később, 1997-ben jött a következő, a Golf IV, amely a legsikeresebb modell lett. 2003-ban mutatták be a Golf V-öt, 2009-ben pedig már kapható az új Golf VI. 2012-ben megérkezett a jelenlegi generáció, a Golf VII.
 A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 5

Honda Accord

A japán családi autó 1975-ben  mutatkozott be, és 2013-ban már az autó kilencedik generációja figyel a Honda-szalonokban világszerte. Japánban háromszor is az év autója lett, 1985-ben, 1993-ban és 2002-ben, de nyert díjakat Afrikában és Kanadában is.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 6

Porsche 911

A 911-es a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó, ami a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 7
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.