A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.16. 12.45

Szeretjük az ilyet, ezért megosztjuk veletek is a legendás olasz sportautó három évtizedét összefoglaló GIF-et.

1983 óta bizony jó néhány Ferrari meglátta a napvilágot, ez az ügyes ki GIF pedig megmutatja nekünk a legendás olasz gyártó 30 évnyi fejlődését, 1983-tól 2013-ig.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 1

Ferrari-történelem

Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari, az olaszországi Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért gyökereihez. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is nehezítette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Az első közúti Ferrari, az 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell, 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évek közepéig a Ferrarik elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális “karakterjegyének” tartották.

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt került porondra.

De vannak még hasonlóan jópofa mozgóképek, amiket mindenképp érdemes megnézni, hiszen zseniálisan ábrázolják korunk autóinak fejlődését. Az elmúlt 40-60 évben óriási változáson ment keresztül az autóipar, a kezdetben szögletes formákat felváltották a buborékok, és egyre tömzsibb karosszériát álmodnak a tervezők járműveink köré.

BMW 3

1975 óta gyártják a bajorok a hármas sorozatot, ami talán a BMW kínálatának legfontosabb modellje. Kevesebbet keresnek ugyan darabján, mint a nagyobbakon, de többet adnak el belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 2

Chevrolet Corvette

Valamennyi Corvette – mind a hét generáció – kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsiként készült el, hátulra helyezett utastérrel, ami fokozta erőteljes megjelenését. A Corvette karosszériája a kezdetektől kompozit anyagból készül, az 1953-as C1-es üvegszálas műanyagjától a mai, korszerű karbonszálasig. Csaknem egész története során a versenypályán nyert tapasztalatok alakították a Corvette konstrukcióját. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 3


Ford Mustang

Az első példány Michiganben, 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később, 1964. április 17-én, a New York-i világkiállításon csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be,  és a Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében és a popkultúrában is. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 4

Volkswagen Golf

Az első Golf-generáció 1974-ben jelent meg, és rövidesen hatalmas sikert aratott, aminek köszönhetően 1984-ben jött a második generáció, a Golf II, amellyel ismét nem lőtt mellé a Volkswagen. 1991-ben megjelent a Golf III, mely 1992-ben elnyerte az év autója díjat, 6 évvel később, 1997-ben jött a következő, a Golf IV, amely a legsikeresebb modell lett. 2003-ban mutatták be a Golf V-öt, 2009-ben pedig már kapható az új Golf VI. 2012-ben megérkezett a jelenlegi generáció, a Golf VII.
 A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 5

Honda Accord

A japán családi autó 1975-ben  mutatkozott be, és 2013-ban már az autó kilencedik generációja figyel a Honda-szalonokban világszerte. Japánban háromszor is az év autója lett, 1985-ben, 1993-ban és 2002-ben, de nyert díjakat Afrikában és Kanadában is.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 6

Porsche 911

A 911-es a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó, ami a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 7
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.