A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.16. 12.45

Szeretjük az ilyet, ezért megosztjuk veletek is a legendás olasz sportautó három évtizedét összefoglaló GIF-et.

1983 óta bizony jó néhány Ferrari meglátta a napvilágot, ez az ügyes ki GIF pedig megmutatja nekünk a legendás olasz gyártó 30 évnyi fejlődését, 1983-tól 2013-ig.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 1

Ferrari-történelem

Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari, az olaszországi Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért gyökereihez. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is nehezítette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Az első közúti Ferrari, az 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell, 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évek közepéig a Ferrarik elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális “karakterjegyének” tartották.

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt került porondra.

De vannak még hasonlóan jópofa mozgóképek, amiket mindenképp érdemes megnézni, hiszen zseniálisan ábrázolják korunk autóinak fejlődését. Az elmúlt 40-60 évben óriási változáson ment keresztül az autóipar, a kezdetben szögletes formákat felváltották a buborékok, és egyre tömzsibb karosszériát álmodnak a tervezők járműveink köré.

BMW 3

1975 óta gyártják a bajorok a hármas sorozatot, ami talán a BMW kínálatának legfontosabb modellje. Kevesebbet keresnek ugyan darabján, mint a nagyobbakon, de többet adnak el belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 2

Chevrolet Corvette

Valamennyi Corvette – mind a hét generáció – kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsiként készült el, hátulra helyezett utastérrel, ami fokozta erőteljes megjelenését. A Corvette karosszériája a kezdetektől kompozit anyagból készül, az 1953-as C1-es üvegszálas műanyagjától a mai, korszerű karbonszálasig. Csaknem egész története során a versenypályán nyert tapasztalatok alakították a Corvette konstrukcióját. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 3


Ford Mustang

Az első példány Michiganben, 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később, 1964. április 17-én, a New York-i világkiállításon csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be,  és a Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében és a popkultúrában is. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 4

Volkswagen Golf

Az első Golf-generáció 1974-ben jelent meg, és rövidesen hatalmas sikert aratott, aminek köszönhetően 1984-ben jött a második generáció, a Golf II, amellyel ismét nem lőtt mellé a Volkswagen. 1991-ben megjelent a Golf III, mely 1992-ben elnyerte az év autója díjat, 6 évvel később, 1997-ben jött a következő, a Golf IV, amely a legsikeresebb modell lett. 2003-ban mutatták be a Golf V-öt, 2009-ben pedig már kapható az új Golf VI. 2012-ben megérkezett a jelenlegi generáció, a Golf VII.
 A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 5

Honda Accord

A japán családi autó 1975-ben  mutatkozott be, és 2013-ban már az autó kilencedik generációja figyel a Honda-szalonokban világszerte. Japánban háromszor is az év autója lett, 1985-ben, 1993-ban és 2002-ben, de nyert díjakat Afrikában és Kanadában is.
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 6

Porsche 911

A 911-es a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó, ami a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 
A Ferrari 30 éve belefér egyetlen képbe 7
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

Kommentek

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.