Háztáji GT-R-tuning, jó sok pénzért?

Szegecselés: ez a menő

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.15. 15.00

Majdnem 800 lóerős, de papíron nemigen fürgébb a gyári modellnél ez a Nissan. De állítólag egy új tuningirányzat első GT-R-je Európában.

Aki olyan korú, mint én, és gyermekkorában a Koenig Specials überbrutál tuningjait csodálta, az nem fog hasra esni ettől, de állítólag divatba jöttek az átlagosnál jóval karakteresebb sárvédő-szélesítések.

Egy jellegzetes Koenig Specials tuning az 1980-as évekből. Az alapautó a C126-os Mercedes-Benz SEC

Észak-Amerikában a Liberty Walk nevű japán cég arat ezzel mostanában, amely szegecselt toldatokkal dobja fel az autókat. Egyik művük a kiváló tuningalapként szolgáló Nissan GT-R-re épült.

Versenyautós optikai hatás?

Első ránézésre háztáji megoldásként hat a kasztnitól elálló, durván rögzített tuningív, de pont a marcona, brutális hatás a lényeg. Amit a szépen felhegesztett, gondosan csiszolt, alaposan gittelt és igényesen fényezett darabok nem nyújtanak. Az angolul bolt-on overfender néven ismert megoldásban pont az a jó az irányzat követői szerint, hogy a csicsamentes versenygépek funkcionális brutalitását nyújtja utcai autókon. A fehér Nissan GT-R a francia France Auto Racing munkája.


Alapos motortuningon van túl az autó, itt nem a szériamotoron mókoltak nagyobb töltőnyomással. Kovácsolt dugattyúk, nagyobb átmérőjű szelepek, eltérő vezérműtengelyek növelik a teljesítményt, na meg a Switzer szigorúbb turbófeltöltői és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtői. A többletteljesítményhez szükséges többletüzemanyagot nagyobb nyomású benzinszivattyú és több naftát átengedő befecskendező szelepek adják meg a motornak.

2,9 mp százra, 315 a vége

870 Nm a nyomaték 4300-as fordulaton, az Auto Bild Sportscars 794 lóerőről ír 7300-as fordulatszámon. A 100-ra gyorsulás ideje 2,9 mp, ami nem tűnik nagy előrelépésnek, de a gyári verziók nem mindig érik el az optimista gyári adatokat 2,8 mp körüli időkkel. A 315 kilométer/órás végsebesség talán azért nem több, mert a szegecselt sárvédők rontják a légellenállást. Mit tegyünk, ha ez a GT-R ettől menő?

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.