Háztáji GT-R-tuning, jó sok pénzért?

Szegecselés: ez a menő

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.15. 15.00

Majdnem 800 lóerős, de papíron nemigen fürgébb a gyári modellnél ez a Nissan. De állítólag egy új tuningirányzat első GT-R-je Európában.

Aki olyan korú, mint én, és gyermekkorában a Koenig Specials überbrutál tuningjait csodálta, az nem fog hasra esni ettől, de állítólag divatba jöttek az átlagosnál jóval karakteresebb sárvédő-szélesítések.

Egy jellegzetes Koenig Specials tuning az 1980-as évekből. Az alapautó a C126-os Mercedes-Benz SEC

Észak-Amerikában a Liberty Walk nevű japán cég arat ezzel mostanában, amely szegecselt toldatokkal dobja fel az autókat. Egyik művük a kiváló tuningalapként szolgáló Nissan GT-R-re épült.

Versenyautós optikai hatás?

Első ránézésre háztáji megoldásként hat a kasztnitól elálló, durván rögzített tuningív, de pont a marcona, brutális hatás a lényeg. Amit a szépen felhegesztett, gondosan csiszolt, alaposan gittelt és igényesen fényezett darabok nem nyújtanak. Az angolul bolt-on overfender néven ismert megoldásban pont az a jó az irányzat követői szerint, hogy a csicsamentes versenygépek funkcionális brutalitását nyújtja utcai autókon. A fehér Nissan GT-R a francia France Auto Racing munkája.


Alapos motortuningon van túl az autó, itt nem a szériamotoron mókoltak nagyobb töltőnyomással. Kovácsolt dugattyúk, nagyobb átmérőjű szelepek, eltérő vezérműtengelyek növelik a teljesítményt, na meg a Switzer szigorúbb turbófeltöltői és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtői. A többletteljesítményhez szükséges többletüzemanyagot nagyobb nyomású benzinszivattyú és több naftát átengedő befecskendező szelepek adják meg a motornak.

2,9 mp százra, 315 a vége

870 Nm a nyomaték 4300-as fordulaton, az Auto Bild Sportscars 794 lóerőről ír 7300-as fordulatszámon. A 100-ra gyorsulás ideje 2,9 mp, ami nem tűnik nagy előrelépésnek, de a gyári verziók nem mindig érik el az optimista gyári adatokat 2,8 mp körüli időkkel. A 315 kilométer/órás végsebesség talán azért nem több, mert a szegecselt sárvédők rontják a légellenállást. Mit tegyünk, ha ez a GT-R ettől menő?

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.