Aki olyan korú, mint én, és gyermekkorában a Koenig Specials überbrutál tuningjait csodálta, az nem fog hasra esni ettől, de állítólag divatba jöttek az átlagosnál jóval karakteresebb sárvédő-szélesítések.

Egy jellegzetes Koenig Specials tuning az 1980-as évekből. Az alapautó a C126-os Mercedes-Benz SEC

Észak-Amerikában a Liberty Walk nevű japán cég arat ezzel mostanában, amely szegecselt toldatokkal dobja fel az autókat. Egyik művük a kiváló tuningalapként szolgáló Nissan GT-R-re épült.

Versenyautós optikai hatás?

Első ránézésre háztáji megoldásként hat a kasztnitól elálló, durván rögzített tuningív, de pont a marcona, brutális hatás a lényeg. Amit a szépen felhegesztett, gondosan csiszolt, alaposan gittelt és igényesen fényezett darabok nem nyújtanak. Az angolul bolt-on overfender néven ismert megoldásban pont az a jó az irányzat követői szerint, hogy a csicsamentes versenygépek funkcionális brutalitását nyújtja utcai autókon. A fehér Nissan GT-R a francia France Auto Racing munkája.


Alapos motortuningon van túl az autó, itt nem a szériamotoron mókoltak nagyobb töltőnyomással. Kovácsolt dugattyúk, nagyobb átmérőjű szelepek, eltérő vezérműtengelyek növelik a teljesítményt, na meg a Switzer szigorúbb turbófeltöltői és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtői. A többletteljesítményhez szükséges többletüzemanyagot nagyobb nyomású benzinszivattyú és több naftát átengedő befecskendező szelepek adják meg a motornak.

2,9 mp százra, 315 a vége

870 Nm a nyomaték 4300-as fordulaton, az Auto Bild Sportscars 794 lóerőről ír 7300-as fordulatszámon. A 100-ra gyorsulás ideje 2,9 mp, ami nem tűnik nagy előrelépésnek, de a gyári verziók nem mindig érik el az optimista gyári adatokat 2,8 mp körüli időkkel. A 315 kilométer/órás végsebesség talán azért nem több, mert a szegecselt sárvédők rontják a légellenállást. Mit tegyünk, ha ez a GT-R ettől menő?