8 elképesztő rekord, amit tátott szájjal fogsz nézni

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.07.14. 09.00

A világ leghosszabb driftjétől a tolatva ugratásig van itt minden, amitől egyre nagyobbra fog nyílni a szemed.

A világ leghosszabb driftjétől a tolatva ugratásig van itt minden, amitől egyre nagyobbra fog nyílni a szemed. Felkészültél? Akkor rajta!

1. Szűken parkolás, párhuzamosan

Durván egy éve állította fel a kínai drifter, Han Jüe a legszűkebb párhuzamos parkolás rekordját, amikor egy MINI-vel az autónál mindössze 8,6 centivel nagyobb helyre tudott beparkolni egyetlen mozdulattal. A korábbi rekordot ugyanaz az Alastair Moffat tartotta, aki idén év elején megint Guinness-rekordot parkolt. A kísérlet még januárban volt, az autó is kisebb, meg a hely is. Moffatnak és a Fiat 500-nak elegendő volt az autónál 7,5 centivel nagyobb hely.
Az előző rekord a MINI-vel látványosabb volt:

2. A leghosszabb drift

A BMW M5 volánja mögött Johan Schwartz, aki 51,278 mérföldön (82,5 km) keresztül tartotta meg a driftet. Itt kijár egy kalapemelés.

3. A világ leggyorsabb utcai autója (Hennessey Venom GT)

2014-ben 435,31 km/órás végsebességgel a Venom GT lepipálta az addigi csúcstartó Bugatti Veyron Super Sportot (431 km/h), így már bő egy éve a Hennessey 1262 lóerős sprintere a leggyorsabb sorozatgyártású autó a világon, még akkor is, ha ezt a Guinness nem hitelesítette. Előírás ugyanis, hogy a sebességrekordoknál mindkét irányba menni kell a pályán, a két futás sebességét pedig átlagolják, de az amerikai kocsi csak az egyszer futott neki a Kennedy Space Center kifutójának.
De ez nem a Hennessey-n múlt, ők mentek volna a másik irányba is, de a NASA nem adott rá engedélyt. A cég szerint simán meglett volna a hivatalos rekord, mert csak 5 km/órás keresztirányú szél fújt.

4. A világ legkisebb autója, ami rendszámot is kapott
Az amerikai Austin Coulson minijárgánya  mindössze 63,5 centi magas, 65,41 centiméter széles és 126,74 centi hosszú, ezzel beírta magát 2014-es Guinness Rekordok Könyvébe. 
A roppant apró jármű festését Coulson nagyapjának második világháborús P-51 Mustang repülőgépe mintájára készítették el. Ahhoz, hogy hivatalosan is forgalomba lehessen helyezni a járművet mindennel fel kellett szerelni, ami az amerikai szabályozásban megtalálható. Például a biztonsági öv, ablaktörlő, index, első fényszórók és hátsó lámpák.
Lassú járművek kategóriába kapott besorolást, a legnagyobb sebesség, amire képes 53 kilométer/óra, de a tulaj elmondása szerint ennyivel már úgy érezni, mintha százzal száguldana.

5. A legnagyobb csoportos gumiégetés
A helyszín Ausztrália, ahol 2013 januárjában 69 autó égette folyamatosan az abroncsokat, 30 percen keresztül. Naná, hogy Guinness-rekord.
6. A dupla csavar, élőben
Két amerikai autóversenyző, Tanner Foust és Greg Tracey bemutatták hogyan kell átültetni a Hot Wheels nevű játékot a valóságba. Elképesztő mutatvány.

7. A leghosszabb tolatva ugratás
Rob Dyrdek az a fajta ember, aki utálja a hétköznapi dolgokat, ezért az ugratást is tolatva nyomja. A gyakorlásnak végül egy 27 méteres ugratás és egy  Guinness-rekord lett a vége.
8. Goodwoodban két keréken
Négy évvel ezelőtt Terry Grant ült a volán mögött, és Guinness-rekordot állított fel a mutatvánnyal: 2 perc 55 másodperc alatt ment végig a goodwoodi pályán, végig két kerékre ágaskodva. Idén saját rekordját döntötte meg, a Nissan Juke RS Nismót terelgetve 2 perc 10 másodperc alatt célba ért.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.